  • Data: 2008-05-27 23:31:25
    Temat: Re: GE Money - czy to legalne?
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "K.K." <z...@h...oraz.pl> wrote in message
    news:483c7678$1@news.home.net.pl...

    > Stop, znam na pamięć i nie wiem dlaczego uczepiłeś się umowy na odległość.
    > Wedle tego aktu prawa zdefiniowano takie umowy jako "Umowy zawierane z
    > konsumentem bez jednoczesnej obecności obu stron, przy wykorzystaniu
    > środków porozumiewania się na odległość"

    Sugerujesz, ze w sklepie siedzial pracownik banku ktory podpisal umowe? A
    moze pracownik/wlasciciel sklepu mial umocowanie do czynnosci prawnych w
    imieniu banku?

    > IMHO nie jest to też umowa zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa, bo chyba
    > sprzedawca (bank) jakieś prawa do lokalu miał. Nie musi to być umowa
    > najmu, gdyż działał poprzez pośrednika działającego w jego imieniu i w
    > zgodzie z ustawą PB, który już był najemcą lub nawet właścicielem i ten
    > lokal był oznaczony zgodnie z przepisami o działalności gospodarczej,
    > czego powoływany akt prawny wymaga by wykluczyć zawarcie umowy poza
    > lokalem przedsiębiorcy i tym samym z 'opieki' tego aktu.

    Nie bank sprzedaje, a sklep. W takim przypadku sklep dziala jako agent i
    podlega przepisom prawa bankowego dotyczacym outsourcingu. Zaden bank nie
    umocuje takiego posrednika do zawierania umow w jego imieniu. Umowa jest
    zawierana pomiedzy bankiem a klientem. Skoro wiec nie bylo to w lokalu banku
    to zapisy te maja jak najbardziej zastosowanie.

    MK