  • 71. Data: 2007-04-30 19:52:46
    Temat: Re: GE Money Bank - dlaczego unikac...
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 29 Apr 2007 16:13:57 -0500, witek napisał(a):

    > Gdyby lekarze w tak szczegółowy sposób opisywali zasady leczenia jak
    > użytkowanie kart jest opisane w regulaminie, to większośc lekarzy
    > szarlatanów już dawno by wyginęłą.

    Zasady leczenie *są* szczegółowo opisane w podręcznikach medycyny i
    każdy może się z nimi zapoznać, dokładnie tak samo, jak Ty to
    proponujesz użytkownikom kart kredytowych.
    A jeśli bank ustala, ze wpłata ma być dokona dokładnie 20-go i nalicza
    karne opłaty nie tylko za późniejszą, ale i za wcześniejszą wpłatę, to
    już jest normalny bandytyzm.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 72. Data: 2007-04-30 22:19:14
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote in message

    > A jeśli bank ustala, ze wpłata ma być dokona dokładnie 20-go i nalicza
    > karne opłaty nie tylko za późniejszą, ale i za wcześniejszą wpłatę, to
    > już jest normalny bandytyzm.

    Bank czegoś takiego nie ustalił.
    Bank ustalił termin spłaty na od 20-tego (czyli zakończenia cyklu) do daty
    podanej na wyciągu. W praktyce 14 dni.
    Przeczytaj wreszcie regulamin kart GE i nie powtarzaj bzdur za autorka
    artykułu w wyborczej.

  • 73. Data: 2007-04-30 22:19:59
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotr W." <n...@n...pl> wrote in message

    > To jak nazwać kartę VISA CLASIC, która miałem swego czasu przez kilka lat,
    > gdy do ROR w PKO dawali tylko karty bankomatowe do wypłaty gotówki z
    > bankomatu,
    > bez funkcji płacenia w sklepach.
    > Karta ta umożliwiała mi zakupy do wysokości limitu i po zakończeniu okresu
    > rozliczeniowego
    > na koniec m-ca obciążała AUTOMATYCZNIE mój ROR (+ 1,5 % prowizji).

    Karta obciążeniowa lub charge.

  • 74. Data: 2007-05-01 09:46:08
    Od: " " <r...@g...pl>

    blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał(a):

    > pokaz mi bank wydający KK a sprawdzimy twoje teorie :-)
    > Wystarczy splacic cale zadluzenie 5 dni przed terminem i zobaczymy czy
    > bank
    > nadal bedzie chcial wplaty kwoty minimalnej - przeciez to TOTALNA
    > BZDURA

    Multi po splaceniu KK na 5 dni przed terminem nie domaga sie wplaty minimalnej.

    Pzdr

    Robert

  • 75. Data: 2007-05-01 12:17:09
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <r...@g...pl> wrote in message

    > Multi po splaceniu KK na 5 dni przed terminem nie domaga sie wplaty
    > minimalnej.

    Ale CAŁKOWITEGO spłacenia karty, a nie wpłacenia np 100 zł przy zadłużeniu
    1000 zł.
    Racja?

  • 76. Data: 2007-05-01 22:07:47
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    witek pisze:

    > Ale CAŁKOWITEGO spłacenia karty, a nie wpłacenia np 100 zł przy zadłużeniu
    > 1000 zł.
    > Racja?

    Racja i to święta. Muszę zauważyć, że jednak mam trochę racji, bo tak
    jak ludzie kupujący na raty nie rozumieją zasady działania kk, tak
    niektórzy ludzie piszący w tym wątku chyba także nie łapią o co tak
    naprawdę poszło.

    PS Swoją drogą to zastanawia mnie jedna rzecz. Pani z artykułu zakupiła
    bodajże zmywarkę albo pralkę (nie chce mi się sprawdzać) i wydaje mi
    się, że był to raczej zakup jednorazowy. Dlaczego nie zrobiono tego na
    raty, tylko wciśnięto jej kk? Tego pojąć nie mogę.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 77. Data: 2007-05-01 22:16:20
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net>
    napisał w wiadomości news:f18dnl$6an$1@sunflower.man.poznan.pl...

> [...]
    > sprawdzać) i wydaje mi się, że był to raczej zakup jednorazowy.
    > Dlaczego nie zrobiono tego na raty, tylko wciśnięto jej kk? Tego

    Dla banku w dłuższym dystansie czasowym sprzedaż KK zamiast
    kredytu ratalnego może być korzystniejsza. Dla klienta
    rozumiejącego jak KK działa zresztą także. No i zapewne prowizje
    pracowników są tak ustawione, że sprzedawcy bardziej opłaca sie
    sprzedać KK niż kredyt ratalny.

    marekz

  • 78. Data: 2007-05-01 22:46:21
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> wrote in message

> [...]
    > że był to raczej zakup jednorazowy. Dlaczego nie zrobiono tego na raty,
    > tylko wciśnięto jej kk? Tego pojąć nie mogę.

    Ja sądzę, że było jednak inaczej.
    Był sobie zakup na raty czegoś tam innego i wczesniej i przy okazji
    "wcisnięto" jej kartę kredytową, którą to pani użyła do kupienia zmywarki. I
    sądziła, że jak spłaci przed terminem to zrobi najlepiej jak może.
    Oczywiście regulaminu nie czytała bo po co, skoro poprzednie raty spłaciła i
    było dobrze.

    jak było to wie tylko ta pani i autor artykułu.

  • 79. Data: 2007-05-02 04:23:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2007 17:46:21 -0500,
    osoba podpisana: witek <w...@g...pl.invalid>
    napisała:
    [....]
> [...]
    > było dobrze.
    >
    > jak było to wie tylko ta pani i autor artykułu.

    No, z tym, że autor artykułu wie jak było, to nie byłbym taki pewien :)
    KJ

    Linux: The OS people choose without $ 200,000,000 of persuasion.
    -- Mike Coleman

  • 80. Data: 2007-05-02 18:34:05
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski napisał(a):

> [...]
    > się, że był to raczej zakup jednorazowy. Dlaczego nie zrobiono tego na
    > raty, tylko wciśnięto jej kk? Tego pojąć nie mogę.

    Ależ to proste - żeby ją bardziej złupić :)

    PG