  • 1. Data: 2003-05-05 12:12:33
    Temat: GE Bank - oprocentowanie oparte na LIBOR
    Od: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam Panstwa,

    Zastanawiam sie nad zmiana oprocentowania mojego kredytu (w EUR) ze stopy
    okreslanej przez zarzad banku (PSP) na LIBOR 3M + marza, co jest obecnie
    korzystne (roznica c.a. 1,2 p.p.)

    Czy Waszym zdaniem istnieje ryzyko ze w dluzszym okresie czasu, krok ten moze
    okazac sie niekorzystny? (kredyt mam na 15 lat)

    Bede wdzieczny za Wasza opinie.

  • 2. Data: 2003-05-05 12:28:36
    Temat: Re: GE Bank - oprocentowanie oparte na LIBOR
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Moim zdaniem nie ma ryzyka. Bo niby skad ma byc? Myslisz ze jesli Libor
    wzrosnie to bank nie podniesie stop ustalanych przez zarzad? Na pewno
    podniesie. Natomiast jesli Libor spadnie to bank nie bedzie skory do
    obnizenia oprocentowania przez zarzad. w koncu to nie instytucja
    charytatywna. A jesli podpisales taka niekorzystna umowe ze jestes na lasce
    banku to czym predzej skorzystaj z okazji i przejdz na LIBOR+marza.

    I nie mysl sobie ze GE jest taki laskawy i obniza ci oprocentowanie. Tak sie
    sklada ze kiedys zarowno kredyt jak i raty byly przeliczane po kursie
    srednim w NBP (akurat w tym banku) , teraz GE przeszedl na kursy sprzedazy i
    kupna wiec odbije sobie te roznice na roznicach kursowych. A widelki ma
    bardzo szerokie - dla EURO prawie 21 groszy. Dla porownania w Multibanku
    widelki dla EURO wynosza troche ponad 9 groszy.
    Oczywiscie nie zastanawiaj sie i przejdz na LIBOR +marza bo jesli zostaniesz
    przy oprocentowaniu zarzadu to zaplacisz podwojnie. a i tak z ciebie zedra.
    GE niestety nie ma zbyt dobrej oferty kredytow.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2003-05-05 13:43:23
    Od: t...@p...onet.pl

    W pełni popieram. Jak najszybciej na LIBOR+marża. Są co prawda jeszcze na tej
    liście zwolennicy oprocentowania ustalanego przez Prezesów ale powoli życie
    weryfikuje, iz jest ich coraz mniej. Do znudzenia przypominam wątek "Wystrzegać
    się jak ognia i zarazy". Pozdrowienia Tensor1.

    PS Przepraszam Tych, których nudzę lub tych (nielicznych), którzy mają odmienne
    zdanie

  • 4. Data: 2003-05-06 01:27:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Piotr" <p...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    >
    > Czy Waszym zdaniem istnieje ryzyko ze w dluzszym okresie czasu, krok ten moze
    > okazac sie niekorzystny? (kredyt mam na 15 lat)

    Bardziej bym sie martwil kosztem takiej operacji.
    Trzeba tez miec na uwadze fakt, ze kiedys tam moze wejdziemy do strefy
    euro (moze nawet szybciej niz niektorzy mysla, zobaczymy) i nie bedzie
    roznic kursowych zl-euro.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 5. Data: 2003-05-06 14:08:22
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > przy oprocentowaniu zarzadu to zaplacisz podwojnie. a i tak z ciebie zedra.
    > GE niestety nie ma zbyt dobrej oferty kredytow.

    A proposito, nie orientujecie się przypadkiem ile kosztuje sporządzenie aneksu
    do umowy przy przejściu na LIBOR ? I czy kredyty dla Młodych Gniewnych (czy jak
    to się tam nazywa podpadają).

  • 6. Data: 2003-05-06 14:29:42
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Przeczytaj TPIO banku. Z reguly to jest stala kwota 50-150 PLN