  • 1. Data: 2003-09-19 06:20:29
    Temat: Fundusze Powiernicze - dolarowe
    Od: "Zosia Samosia" <f...@s...com>

    Mam do Was takie pytanko,

    Jak to jest z funuszami powierniczymi dolarowymi (np. takie Pionier
    obligacji dolarowych, itp.).
    Czy jesli nastapi krach/dewaluacja zlotego to majac oszczednosci w takim
    funduszu, uchroni sie czlowiek przed strata (no bo niby w dolarach) czy tez
    bedzie to taka sama "kupa" jak w przypadku lokat i funduszy zlotowych.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2003-09-19 09:38:28
    Temat: Re: Fundusze Powiernicze - dolarowe
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    tez
    > bedzie to taka sama "kupa" jak w przypadku lokat i funduszy zlotowych.

    Jeżeli będzie to niewielki krach :) to nic na tym nie stracisz inwestując w
    obligacje zagraniczne, jednak w skrajnym przypadku - wprowadzenia
    stanu wyjątkowego, parlament może wszystko zablokować, zmienić
    konstytucję odebrać prawa własności itd. ...

  • 3. Data: 2003-09-20 23:23:18
    Od: "Jurek" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    >stanu wyjątkowego, parlament może wszystko zablokować, zmienić
    >konstytucję odebrać prawa własności itd. ...

    A przedtem sprawdz zasady opodatkowania.
    Bo wyplacajac te sama kwote w dolarach po roku mozesz sie zdziwic, jesli
    PLN/USD pojdzie w gore.
    Zawsze warto porownac ze skarpeta.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-09-24 17:19:44
    Od: "Czeslaw M." <c...@d...slp.pl>

    Zosia Samosia wrote:

> [...]
    > bedzie to taka sama "kupa" jak w przypadku lokat i funduszy zlotowych.

    Bylo w prasie.

    Opcja negatywna:
    Kupujesz dolary, lokujesz. Fundusz przynosi strate. W Polsce dolary ida
    w gore. Sprzedajesz. Masz dochod. Placisz podatek.
    Gdybys nic nie robila - mialabys wiecej.

    Odsetki sa od kwot w zlotych, inwestycje w walucie, scenariuszy rowoju
    sytuacji - mnostwo. A ja juz nieraz sie przekonalem ze "nierobienie"
    niczego oplaca sie bardziej niz inwestycje. Przyklad - goraczka do
    bankow przy "podatku Belki". Na zwyklych kontach banki wiecej dawaly.
    ---

  • 5. Data: 2003-09-24 18:27:55
    Od: "Łukasz Pachoń" <p...@N...gazeta.pl>

    Zosia Samosia <f...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > bedzie to taka sama "kupa" jak w przypadku lokat i funduszy zlotowych.

    "Ponosisz" tylko ryzyko zmiany wartości jednostki uczestnictwa w Funduszu
    denominowanym w USD czy EUR.Ale proszę zwrócić uwagę na kwestie podatkowe-
    jest to podnoszone w tym wątku.
    Przy inwestycjach w fundusze Euroobligacji czy Dolarowych obligacji w PLN
    pojawiają się dwa rodzaje ryzyka- 1) wzrost/spadek kursu PLN/ USD lub PLN/
    EUR oraz 2) wzrost/spadek wartości ju. Pomijając oczywiscie ryzyka
    wspomniane w tym wątku powyżej, tzn. z gatunku "ostatecznych" i wtedy
    dotyczących wszystkiego co ma coś wspólnego z
    pieniędzmi,oszczędzaniem,lokatami.
    Pozdrawiam!