  • 1. Data: 2003-09-19 06:45:10
    Temat: Weksle
    Od: "dominik" <d...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich grupowiczów.
    Mam pytanie. Czy w świetle obowiazujacych przepisów prawa
    weksle są wystarczająco pewnym zabezpieczeniem roszczeń
    finansowych? Jakie są procedury jeśli dłużnik odmówi ich wykupu?

    Dominik

  • 2. Data: 2003-09-19 09:46:50
    Temat: Re: Weksle
    Od: "S.Stefanek" <s...@P...onet.pl>

    Użytkownik "dominik" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > weksle są wystarczająco pewnym zabezpieczeniem roszczeń
    > finansowych? Jakie są procedury jeśli dłużnik odmówi ich wykupu?

    Mówiąc bardzo oględnie weksle ułatwiają ci windykację. Jeśli wędziesz chciał
    windykować kogoś kto formalnie nic nie ma to nie pomogą ci w niczym.

    Stefan KOmornik

  • 3. Data: 2003-09-20 20:32:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Mam pytanie. Czy w świetle obowiazujacych przepisów prawa
    | weksle są wystarczająco pewnym zabezpieczeniem roszczeń
    | finansowych? Jakie są procedury jeśli dłużnik odmówi ich wykupu?

    Weksel nie jest zabezpieczeniem roszczeń finansowych tylko sposobem na
    oddzielenie należności pieniężnej od przyczyny jej powstania. Jeśli ktoś Ci
    zapłaci wekslem za twoją dostawę, to po prostu przed sadem nie będzie mógł
    twierdzić, ze dostawy nie było. Ale ani o włos nie zmieni to faktu, że jak
    gość będzie niewypłacalny, to Ty pieniędzy nie dostaniesz. Pewnym
    rozwiązaniem może być ewentualnie poręczenie wekslowe.

  • 4. Data: 2003-09-22 00:09:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > gość będzie niewypłacalny, to Ty pieniędzy nie dostaniesz. Pewnym
    > rozwiązaniem może być ewentualnie poręczenie wekslowe.

    Mam jednak wrazenie, ze posiadajac weksel wystarczy rozprawa w trybie
    nakazowym - dluznik nawet nie moze wniesc sprzeciwu, chyba ze sa
    zastrzezenia co do autentycznosci weksla itp.
    Bez weskla to "nieco" trudniej wyglada.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 5. Data: 2003-09-22 19:48:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | nakazowym - dluznik nawet nie moze wniesc sprzeciwu, chyba ze sa
    | zastrzezenia co do autentycznosci weksla itp.

    Oczywiście masz rację. Ale to żadne zabezpieczenie kredytu, a jedynie
    ułatwienie otrzymania tytułu wykonawczego. Jak dłużnik będzie niewypłacalny,
    to to nic nie da.