  • 1. Data: 2014-02-01 21:00:12
    Temat: Film o kreacjach niebalowych...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Kiedyś na tej grupie pojawił się film o kretowaniu pieniądza.
    Źle.. Takich filmów było kilka... A mnie chodzi o ten jeden,
    konkretny...

    Zawierał wypowiedzi polityków, obrazował (dosłownie -- jak
    pompowanie koła w samochodzie) pompowanie pieniędzy w wyniku
    ich kreacji... Przestrzegał przed niebezpieczeństwami...

    Szukam i szukam, ale nie mogę go znaleźć.

    Czy ktoś zechce mi ;) dopomóc w tak trudnych chwilach mego życia? ;)

    -=-

    Jest dużo filmów z przemówieniami przywódców -- Hitlera
    miesza się z prezydentami USA; zestawia się wypowiedzi
    Becka takie jak ta:

    Polacy nie chcą (nie znają pojęcia) pokoju za wszelką cenę

    z amerykańskimi wypowiedziami typu:

    nie ma złego pokoju i nie ma dobrej wojny

    podszytymi wojnami ,,obronnymi'' prowadzonymi przez
    USA niemal na całym świecie...

    -=-

    Ale ja chcę ten właśnie film -- o pompowaniu pieniądza,
    o jego kreowaniu, o zagrożeniach płynących ze złej
    kontroli nad kreacja itd...

    Ogólnie (choć religie zabraniają lichwy a pożyczanie
    na KAŻDY % jest IMO lichwiarstwem) jestem zdecydowanym
    zwolennikiem kreacji takiej, jaka teoretycznie ma
    miejsce i uważam, że chwilowo lepszej drogi nie ma
    a oparcie pieniądza o złoto jest jakaś makabrą...

    Co najwyżej uważam, że koszt pieniądza należy obniżyć,
    jeśli w tych warunkach chcemy uczciwie żyć i zarabiać.

    Ale to akurat wie każdy -- i nawet są czynione starania
    skierowane właśnie w tym kierunku, czyli takie, w efekcie
    których pieniądz ma tanieć... Przynajmniej tak to jest
    pokazywane -- trudno zgadnąć, jakie są prawdziwe intencje
    rządzących elit...

    -=-

    Czy ktoś może mi dopomóc w odnalezieniu tego filmu?
    Link do niego ukazał się tutaj około połowy 2008 roku.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2014-02-10 02:44:47
    Temat: Re: Film o kreacjach niebalowych...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lcjjog$u5l$...@n...news.atman.pl

    > Kiedyś na tej grupie pojawił się film o kretowaniu pieniądza

    Nikt nie wie, o jaki film mi chodzi?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2014-02-10 04:36:39
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2014-02-10 02:44, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "Eneuel Leszek Ciszewski" lcjjog$u5l$...@n...news.atman.pl

    Money as debt?
    --
    TrzyLinie

  • 4. Data: 2014-02-10 21:32:09
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-02-10 04:36, TrzyLinie pisze:
    > Money as debt

    Wiem że to lewicowa propaganda ale mam nadzieję że niedługo będzie w
    stanie obejrzeć i zrozumieć. Tak dla równowagi umysłu. :-)

  • 5. Data: 2014-02-10 22:59:09
    Od: z <...@...pl>

    i konstruktywna konkluzja (żeby nie było że tylko narzekania)
    Trzeba znacjonalizować banki :-)
    Wiem to jest to straszne słowo.
    Ale straszniejsze jest uciekanie przed tym słowem.

  • 6. Data: 2014-02-11 00:56:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 52f94bae$0$2365$6...@n...neostrada.pl

    > Trzeba znacjonalizować banki :-)
    > Wiem to jest to straszne słowo.
    > Ale straszniejsze jest uciekanie przed tym słowem.

    Trzeba banki wykupić na własność państwa, nie zaś znacjonalizować
    poprzez grabież. Musi być zachowane prawo. [i sprawiedliwość] IMO
    trzeba zebrać pieniądze od obywateli i kupić banki dla państwa!!!
    [żeby za kilkadziesiąt lat te, państwowe już, banki sprywatyzować
    ponownie -- schemat :) uskuteczniany od dziesięcioleci, jeśli nie
    od stuleci]

    Ostatnio padały deszcze, więc i łatwiej mi oddychać, dzięki czemu
    powróciłem na łono tego świata. Rano słuchałem w radio (nie wiem,
    jakie to radio -- bo słuchałem via net) o tym, że raczej Donald
    Tusk nie zdoła wydać ponad 20 miliardów euro (czy pln -- nie
    pamiętam) unijnych pieniędzy do końca któregoś roku...

    IMO raczej RP będzie integrowała się finansowo z UE.
    Możliwe jest też że pewnego dnia AMerkel przegra wybory,
    nowy kanclerz nie poprzez starań polskiego rządu i nakaże
    Polakom zaciskanie pasa. :)

    Wiele zależy od polityki i kilku mocarstw:

    Rosji, USA, Chin -- z jednej strony; zaś z przeciwnej:
    prawosławia, rzymskiego katolicyzmu, protestantyzmu,
    islamu, judaizmu, buddyzmu...

    USA z zimnej wojnie (w której złupiły ZSRR doszczętnie)
    wyszły mocno osłabione -- islam już niekoniecznie chętnie
    popiera politykę USA; judaizm może dogadać się z Palestyńczykami
    za plecami USA; zaś Chiny nie darują Amerykanom lat upodlania...

    Tak czy siak -- zyskają bogaci a stracą naiwni. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2014-02-11 00:57:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>