    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw,pl.biznes,pl.biznes.banki
    Subject: Re: [FUT]Re: strategia inwestowania w fundusze
    Date: Wed, 24 Feb 2010 11:36:59 +0100

    mvoicem wrote:

    > (24.02.2010 10:22), Pr0NET wrote:
    > [...]Generalnie mnie wkurza w funduszach mała płynność trudno
    >
    > Tak na chłopski rozum - fundusz jest po to żebyś ty komuś płacił za to
    > że on łapie za ciebie te "mniejsze doły i góry".

    Skąd Ci przyszło do głowy, ze fundusz będzie łapał za Ciebie górki i dołki?
    Czytałeś statut jakiegoś funduszu akcji? Fundusz akcji musi trzymać 90%
    pieniędzy w akcjach czy rośnie czy spada. Fundusz pieniężny trzyma 90% na
    lokatach. Nikt nie ma oczekiwań żeby fundusz pieniężny przyniósł 50%
    rocznie. Występuje jakaś powszechna schizofrenia w myśleniu o funduszach.
    Fundusz akcji ma przynieść 50% rocznie i nie może być na minusie bo wtedy to
    złodziejstwo zaś fundusz pieniężny jak przyniesie 4% rocznie to jest
    wszystko w porządku. Jest pytanie po co powstają fundusze akcji? Odpowiedź
    jest jedna. Po to by zarobili właściciele, jak w każdym przedsięwzięciu.
    Trzyma się to kupy bo jest popyt na tego rodzaju usługi. Dlaczego jest
    popyt? Tego nie wiem. Nie ma na świecie organizacji ani osoby, która za 5%
    wpisowego i 5% rocznie od aktywów zarządzałaby aktywnie portfelem.
    Oczekiwanie tego od funduszu jest mało rozsądne oględnie mówiąc.