  • 1. Data: 2016-11-08 14:25:07
    Temat: Re: FATCA
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w
    <news:581a0bac$0$655$65785112@news.neostrada.pl>:

    > http://www.msn.com/pl-pl/finanse/wiadomosci/za-miesi
    %c4%85c-mog%c4%85-ci-zamrozi%c4%87-konto-w-banku/ar-
    AAjK4Vv

    > Wszyscy, którzy założyli rachunek w instytucji finansowej, jak bank
    > czy dom maklerski, pomiędzy 1 lipca 2014 r., a 30 czerwca 2015 r.
    [...]
    > informuje Komisja Nadzoru Finansowego w

    J.F. jesteś coraz większym trollem!
    Usenet to nie miejsce na Twoje niezweryfikowane prasówki ;P

    <https://www.knf.gov.pl/o_nas/komunikaty/2016/obowia
    zek_zlozenia_oswiadczenia_fatca.html>

    <cite>
    31 października 2016 r.

    W przypadku otrzymania pisma od instytucji finansowej lub informacji w
    systemie bankowości elektronicznej, wzywających do złożenia oświadczenia
    FATCA, klient powinien złożyć oświadczenie nie później niż do 1 grudnia 2016
    r.

    Oświadczenia FATCA składają klienci, którzy zawarli umowy z instytucjami
    finansowymi w następujących okresach:
    o do dnia 30 czerwca 2014 r. - weryfikacja statusu podatnika odbywa się
    na podstawie danych klienta posiadanych przez instytucje finansowe, które
    mogą wystąpić do klienta o przedstawienie oświadczenia lub dokumentów
    pozwalających potwierdzić status podatkowy klienta.
    o od 1 lipca 2014 r. do 30 listopada 2015 r. - jest obowiązek złożenia
    oświadczenia FATCA przez klienta, a instytucja może weryfikować treść
    złożonego oświadczenia, żądając przedstawienia dokumentów; obowiązek nie
    dotyczy osób fizycznych - posiadaczy rachunków, których suma sald na 1
    grudnia 2015 r. nie przekraczała 50 tys. USD lub równowartości tej kwoty w
    innej walucie.
    o od 1 grudnia 2015 r. - oświadczenie powinno zostać odebrane od klienta
    w toku procedury zawierania z nim umowy.
    </cite>

    --
    'Tom N'

  • 2. Data: 2016-11-08 14:56:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "007" napisał w wiadomości
    J.F. w
> [...]
    [...]

    >J.F. jesteś coraz większym trollem!
    >Usenet to nie miejsce na Twoje niezweryfikowane prasówki ;P

    Po to jest grupa dyskusyjna, zeby inni zweryfikowali :-)

> [...]
    >1
    >grudnia 2015 r. nie przekraczała 50 tys. USD lub równowartości tej

    Ciekawe jaki by tu dokument przedstawic, ze nie jestem wielbladem,
    albo trollem, czy podatnikiem USA :-)

    J.

  • 3. Data: 2016-11-08 17:56:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 8 Nov 2016 14:56:44 +0100, w
    <5821d99d$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ciekawe jaki by tu dokument przedstawic, ze nie jestem wielbladem,
    > albo trollem, czy podatnikiem USA :-)

    Żaden. Ale jak wujek Sam to wykryje to kara będzie sroga i okrutna. Tzn. 2 x
    bardziej sroga i 2 x bardziej okrutna. Bo okrutna będzie z definicji.

  • 4. Data: 2016-11-08 18:08:49
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/8/2016 7:56 AM, J.F. wrote:
> [...]
    zek_zlozenia_oswiadczenia_fatca.html>

    > Ciekawe jaki by tu dokument przedstawic, ze nie jestem wielbladem, albo

    przeczytales, ze nie dotyczy osob fizycznych?
    Co do firm wynika to z ich dokumentów założycielskich.

  • 5. Data: 2016-11-08 18:16:15
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/8/2016 10:56 AM, r...@k...pl wrote:
    > Żaden. Ale jak wujek Sam to wykryje to kara będzie sroga i okrutna. Tzn. 2 x
    > bardziej sroga i 2 x bardziej okrutna. Bo okrutna będzie z definicji.

    nooo

    50% niezgłoszonej kwoty minimum $100000.

  • 6. Data: 2016-11-08 18:17:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 08-11-2016 o 14:56, J.F. pisze:

    > Ciekawe jaki by tu dokument przedstawic, ze nie jestem wielbladem, albo
    > trollem, czy podatnikiem USA :-)

    Ja też nie wiem jak to rozumieć.
    Podpisuję deklarację, że nie jestem podatnikiem USA a bank aby
    zweryfikować moje oświadczenie może zażądać dokumentów - jakich?
    A może autor tego pokrętnego tekstu miał na myśli dokumentowanie jak
    ktoś napisze, że jest.
    P.G.

  • 7. Data: 2016-11-08 18:23:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 8 Nov 2016 18:17:51 +0100, w <nvt1c0$3p7$1@news.chmurka.net>, Piotr Gałka

> [...]
    > zweryfikować moje oświadczenie może zażądać dokumentów - jakich?
    > A może autor tego pokrętnego tekstu miał na myśli dokumentowanie jak

    Banku absolutnie nie interesuje czy oświadczenie jest prawdziwe czy nie.
    Możesz im nakłamać ile chcesz -- oni tylko to przekazują wujkowi Samowi.
    Jego prawdziwość oświadczenie już interesuje, a najbardziej -- czy z wujkiem
    rozliczasz się z dochodów zagranicznych :)

  • 8. Data: 2016-11-08 18:38:10
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/8/2016 11:17 AM, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > zweryfikować moje oświadczenie może zażądać dokumentów - jakich?
    > A może autor tego pokrętnego tekstu miał na myśli dokumentowanie jak

    http://dziennikustaw.gov.pl/du/2015/1647/1
    http://dziennikustaw.gov.pl/du/2015/1712/1

    Po pierwsze zwroćcie uwage jak zupełnie innym językiem pisane są te
    ustawy niż tradycyjnie polskie ustawy. To jest po prostu tłumaczenie z
    angielskiego.

    Co do twojego pytani. W pierwszym podanym dokumencie jest załącznik nr 1.
    Zacznij tak od strony 20 tego dokumentu.

  • 9. Data: 2016-11-08 18:42:13
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/8/2016 11:23 AM, r...@k...pl wrote:
    > Tue, 8 Nov 2016 18:17:51 +0100, w <nvt1c0$3p7$1@news.chmurka.net>, Piotr Gałka

    > Banku absolutnie nie interesuje czy oświadczenie jest prawdziwe czy nie.

    Przed chwilą wrzucilem obie ustawa.
    Nieprawda jest, że banku nie interesuje czy oświadczenie jest prawdziwe
    czy nie.
    Przeczytałj załącznik 1 do ustawy (z pierwszego linku)

    > Możesz im nakłamać ile chcesz -- oni tylko to przekazują wujkowi Samowi.

    tam na tym oswiadczeniu jest co nie co o odpowiedzialnosci karnej, wiec
    byłbym trochę ostrożny co to ilości nakłamania.

    > Jego prawdziwość oświadczenie już interesuje, a najbardziej -- czy z wujkiem
    > rozliczasz się z dochodów zagranicznych :)

    jak wyżej.
    przyczytaj najpierw ustawę.
    tam są dosyć dokładnie opisane obowiązku banku.

  • 10. Data: 2016-11-08 19:05:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 08-11-2016 o 18:38, witek pisze:

> [...]
    >
    > Co do twojego pytani. W pierwszym podanym dokumencie jest załącznik nr 1.
    > Zacznij tak od strony 20 tego dokumentu.

    Wiem, że to najrozsądniejsze podejście, ale sorry, absolutnie nie mam
    czasu. Ja nic nie podpisuję i zobaczymy co będzie.
    Nie pamiętam, kiedy które konto otwierałem. Wydaje mi się, że we
    wszystkich przypadkach ratuje mnie ten limit kwotowy i nic się nie stanie.
    1 grudnia sprawdzę które konta działają.
    P.G.