  • 1. Data: 2016-11-08 09:11:32
    Temat: [prasówka] SKOK Stefczyka na festiwalu ONR w Zakopanem.
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    SKOK Stefczyka na festiwalu ONR w Zakopanem. "Musimy wyjść poza stereotyp
    myślenia"

    http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,20945040,st
    oisko-skok-stefczyka-na-festiwalu-onr-w-zakopanem.ht
    ml

    Obóz Narodowo-Radykalny zorganizował nacjonalistyczną imprezę w Zakopanem
    przy udziale kasy SKOK. - To nic złego, musimy wyjść poza dotychczasowy
    stereotyp myślenia - komentuje rzecznik SKOK.

    - Powiedziano nam, że to ma być piknik rodzinny. Dopiero na miejscu nasi
    pracownicy zorientowali się, że to nacjonalistyczny zjazd. Gdy się o to
    zaczęliśmy dopytywać, usłyszeliśmy, że trzeba wspierać patriotyczne
    inicjatywy - opowiada "Wyborczej" pracownik zakopiańskiego oddziału SKOK
    Stefczyka. Mówi, że polecenie udziału w imprezie przyszło z centrali.

    ONR-Podhale na swojej stronie internetowej zamieścił relację z imprezy. Na
    filmie wyraźnie widać stoisko Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej
    Stefczyka ustawione podczas nacjonalistycznego festiwalu, obsługiwane przez
    pracowników w firmowych uniformach.

    Trzy edycje festiwalu

    Festiwal ONR w zakopiańskim przysiółku Toporowa Cyrhla, na prywatnym
    terenie, zorganizowany został już po raz trzeci.

    Przed dwoma laty ONR próbował w tym miejscu urządzić zjazd skrajnie
    prawicowych organizacji z różnych krajów Europy, m.in. Włochów z Forza
    Nuova, Węgrów z HVIM i Hiszpanów z Democracia Nacional. Po nagłośnieniu
    sprawy przez media z planów ONR nic nie wyszło. Ostatecznie pod Tatry
    zjechało ledwie kilkudziesięciu skrajnych prawicowców.

    Podobna frekwencja była przed rokiem - gdy ONR zaprosił węgierski zespół
    Hungarica, który znany jest z występów na wiecach ultranacjonalistycznej
    partii Jobbik - i w tym roku, kiedy to główną atrakcją zjazdu nacjonalistów
    był koncert nacjonalistycznego rapera Bastiego.

    We wrześniu miał wystąpić w krakowskiej Rotundzie razem z zespołami
    Nordica, Stalag, Gan i Basti. Po protestach dyrektor klubu koncert
    odwołała. Organizatorzy w pośpiechu musieli szukać alternatywnej
    lokalizacji. Znaleźli ją barze Boss Kebab przy ul. Piłsudskiego w Krakowie.
    Imprezę z udziałem około 40 osób przerwała policja, która interweniowała po
    skardze mieszkańca na zbyt głośną muzykę.

    "Mam Polskie flow"

    Basti bez przeszkód wystąpił za to tym razem na Toporowej Cyrhli. W utworze
    "88 mila" tak m.in. śpiewa: "Jestem Polakiem, a nie białym murzynem. Robię
    Polski rap, więc zamknij mordę synek. Ruszam się bardzo ciężko, nie mam
    kocich ruchów. Mam Polskie flow, nienawidzę komuchów. Mając 14 lat
    składałem pierwszy rap. A moja kobieta to rocznik 88, fuck., To chyba zły
    znak, chyba jestem zbyt biały. Żeby nowocześni europejczycy mnie kochali,
    Do tego bezczelny, bo dumny z bycia Polakiem, Podobno droga nie tędy, nie
    nadążam za światem, Bawi mnie spłonięcie tęczy, taki jestem zacofany, Nie
    zachwycam się gejami, nie jesteśmy tacy sami (...)".

    - Nie widzę nic złego w udziale jednej z kas SKOK w imprezie ONR. Musimy
    wyjść poza dotychczasowy stereotyp myślenia - komentuje obecność firmy na
    nacjonalistycznej imprezie Mariusz Wielebski, rzecznik Krajowej Kasy SKOK.

    Wielebski nie potrafił wczoraj odpowiedzieć na pytanie, czy SKOK zapłacił
    ONR za możliwość postawienia stoiska na Toporowej Cyrhli ani też czy kasa
    była sponsorem koncertu Bastiego.

    Marketing samodzielny

    SKOK od dawna sympatyzuje z PiS. Jej współtwórca Grzegorz Bierecki to
    senator PiS, a główny ekonomista SKOK Janusz Szewczak to poseł PiS. Z kolei
    jeden z głównych podhalańskich działaczy ONR Tomasz Piczura jest synem
    szefa PiS w powiecie tatrzańskim i radnego wojewódzkiego tej partii Jana
    Piczury.

    PiS współpracuje z ONR w różnych częściach kraju, w Poznaniu poseł tej
    partii przekazywał pieniądze ONR-owcom na wyjazd do Warszawy na Marsz
    Niepodległości. Czy PiS pomógł też ONR sprowadzić SKOK na nacjonalistyczną
    imprezę?

    - Każda z kas samodzielnie kieruje swoimi działaniami marketingowymi. My
    tego nie potępiamy - odpowiada Mariusz Wielebski, rzecznik Krajowej Kasy
    SKOK.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
    że nasza praca jest szalenie ważna"
    Bertrand Russell

    https://get.google.com/albumarchive/1156220875144747
    57554