  • 11. Data: 2016-11-09 01:21:25
    Temat: Re: FATCA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Nov 2016 11:08:49 -0600, witek napisał(a):
> [...]
    zek_zlozenia_oswiadczenia_fatca.html>

    > przeczytales, ze nie dotyczy osob fizycznych?

    Tylko takich z malym kontem.
    A ci z duzym ?

    > Co do firm wynika to z ich dokumentów założycielskich.

    No, cos w tym jest.

    J.

  • 12. Data: 2016-11-09 09:10:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 8 Nov 2016 11:42:13 -0600, w <nvt2oq$7ef$1@dont-email.me>, witek
    <w...@g...pl> napisał(-a):

    > Przed chwilą wrzucilem obie ustawa.
    > Nieprawda jest, że banku nie interesuje czy oświadczenie jest prawdziwe
    > czy nie.
    > Przeczytałj załącznik 1 do ustawy (z pierwszego linku)

    A co w nim stoi?

  • 13. Data: 2016-11-09 15:26:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Nov 2016 11:42:13 -0600, witek <w...@g...pl> wrote:
    > tam na tym oswiadczeniu jest co nie co o odpowiedzialnosci karnej,
    wiec
    > byłbym trochę ostrożny co to ilości nakłamania.

    Odpowiedzialność karna na skutek owego klanstwa wobec jakiego państwa
    i egzekwowana przez jakie państwo?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2016-11-10 03:08:57
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/8/2016 12:05 PM, Piotr Gałka wrote:

    > Wiem, że to najrozsądniejsze podejście, ale sorry, absolutnie nie mam
    > czasu. Ja nic nie podpisuję i zobaczymy co będzie.

    Zablokują ci konto. Tu akurat nie ma limitu.

    Najprosciej zadzwonic do banku i dowiedziec sie czy masz cos do
    podisania czy nie.
    Dotyczy to tych co otwierali konto 2004/2005 zanim oswiadczenie stalo
    sie obowiązkowe przy otwieraniu konta.

  • 15. Data: 2016-11-10 03:10:57
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/9/2016 8:26 AM, Marek wrote:
    > wiec
    >
    > Odpowiedzialność karna na skutek owego klanstwa wobec jakiego państwa i
    > egzekwowana przez jakie państwo?

    Nie.
    To są polskie ustawy. Przegłosowane przez polski sejm i podpisane przez
    polskiego prezydenta. Egzekwowane przed polskim sądem na podstawie
    polskiego prawa.
    Byes łaskaw przczytac ustawy, które wrzuciłem?

  • 16. Data: 2016-11-10 10:16:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Nawet nierychliwy db dał możliwość złożenia oświadczenia przez ST - choć oczywiście
    jak to oni, musieli sprawę skomplikować i musiałem poszukać w necie, kto to jest
    "beneficjent rzeczywisty FATCA" i czy nim jestem.
    W mBąku też można przez ST i jest tylko jedno pytanie.
    Ale uwaga - takie pytania, gdy mamy do obskoczenia kilka banków, należy jednak
    dokładnie przeczytać - bo w jednym osoba o takim samym statusie - dla ustalenia uwagi
    przyjmijmy, że jest to osoba "nie-FATCA" - musi na to pytanie odpowiedzieć "NIE", a w
    innym "TAK".

  • 17. Data: 2016-11-12 11:13:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Nov 2016 20:10:57 -0600, witek <w...@g...pl> wrote:
    > Nie.

    Co nie? To nie było pytanie na odpowiedź tak lub nie.

> [...]
    > polskiego prawa.
    > Byes łaskaw przczytac ustawy, które wrzuciłem?

    Ok, widzę że prowokacja ukryta w moim pytaniu jest dla Ciebie
    nieczytelna.
    Kto sprawdza zgodność zeznania z rzeczywistością i w czym interesie
    jest to sprawdzane?

    --
    Marek