  • 21. Data: 2003-01-12 15:14:36
    Temat: Re: Euronet zgłupiał!! (i narobił mi kłopotów :-<)
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:1b70.000003a9.3e2181e7@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:

    > 2,80. > 100 km - 5,80. Ale ja miałem w Stargardzie tylko przesiadkę
    > dalej (do Stargardu ze Szczecina jeździ wszystko poza Świnoujściem).
    > Więc to rozwiązanie nie wchodzi w rachubę.

    Jak nie?? Nie wystarczyłoby Ci na bilet Szczecin - Stargard???
    W Stargardzie kupiłbyś dalej. Oczywiście drożej niż od razu jeden bilet,
    ale - patrz niżej.

    > A nie zgadzam się z
    > mandatem jeśli w niczym nie zawiniłem.

    Na to juz Amnesiac odpowiedzial. Naruszyles regulamin PKP, wsiadając bez
    biletu i nie zgłaszając tego faktu.

    --
    Robert

  • 22. Data: 2003-01-12 15:15:27
    Od: s...@p...onet.pl

    >Dziękuję Euronecie!!
    > Będę pisał przez dwa lata odwołania i zażalenia, pekap będzie mnie straszył
    > komornikiem, sprawa pójdzie do sądu, za trzy lata będę miał rozprawę, potem
    > odwołania, apelacje, kasacje, powoływanie ekspertów, przesłuchania
    > euronetowców - rewelka. Bo ja k... jasna nie mam nic innego do roboty!!!!

    NAWET GDYBYŚ CHCIAŁ TO REKLAMACJA BĘDZIE ODRZUCONA Z MIEJSCA. ŻADEN WŁAŚCICIEL
    BANKOMATU NIE GWARANUJE JEGO BEZAWARYJNOŚCI, PONIEWAŻ POSZEDŁ BY Z TORBAMI PO
    ZASYPANIU GO REKLAMACJAMI, POZWAMI....

    CZEŚĆ

  • 23. Data: 2003-01-12 15:21:27
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    m...@o...pl wrote:

    > Gwoli ścisłości to miałem jeszcze drugą kartę, BZWBK, ale miałem na
    > niej 25,27 zł (sprawdziłem wczoraj!). Więc nie mogłem wypłacić z
    > bankomatu który wypłaca tylko Kazikami. Mam chyba prawo być spłukany,
    > na 2 dni przed zastrzykiem finansowym??

    O ile wiem, nie ma jeszcze w Polsce ustawowego obowiazku jazdy koleja
    zelazna? Masz mozliwosc jechac np. stopem, albo na rowerze... Nawet na
    lyzwach (biorac pod uwage to, co sie dzieje za oknem:-(
    A wsiadajac do pociagu masz miec wazny bilet, niezaleznie od aktualnej
    sytuacji finansowej (to _JEST_ obowiazek ustawowy).

    M.

  • 24. Data: 2003-01-12 16:36:28
    Temat: Re: Karty - ogolnie [ bylo: Euronet zgłupiał!! (i narobił mi kłopotów :-<)]
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    WŁAŚCICIEL
    > BANKOMATU NIE GWARANUJE JEGO BEZAWARYJNOŚCI, PONIEWAŻ POSZEDŁ BY Z TORBAMI

    Twoj powod odrzucenia reklamacji doprowadzil mnie do ROTFL. Ze tez firmy
    ubezpieczeniowe na to nie wpadly ;). Nie wyplacamy odszkodowac, bo pojdziemy
    z torbami.
    Wydaje mi sie, ze karty platnicze funkcjonuja na tyle dlugo w Polsce, ze nie
    nalezy juz uzalac sie nad firmami uczestniczacymi w obrocie kartowym. W
    przypadku wadliwej obslugi transakcji zawsze ktos jest za to odpowiedzialny
    [akceptant, centrum autoryzacyjne, wydawca, organizacja, + jeszcze kilka
    innych firm - lacznosc, konwojowanie gotowki itp]. I wlasnie firma ktora
    zawalila sprawe powinna poniesc konsekwencje swoich dzialan, lub ich braku
    [np. brak gotowki w bankomacie].

    Maciej

  • 25. Data: 2003-01-12 16:48:32
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

> [...]
    > zawalila sprawe powinna poniesc konsekwencje swoich dzialan, lub ich braku

    Ale nikt nigdzie nie gwarantowal ze zawsze bedzie mozna wyplacic z
    bankomatu, wiec czemu ma za to odpowiadac?

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 26. Data: 2003-01-12 17:22:40
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net> napisał w wiadomości

    > Ale nikt nigdzie nie gwarantowal ze zawsze bedzie mozna wyplacic z
    > bankomatu, wiec czemu ma za to odpowiadac?

    Mialo byc ogolnie, a nie tylko o bankomatach ;). Place za karte ktora sluzy
    do dokonywania transakcji bez/gotowkowych. Bank zapewnie mnie, ze moge z
    niej korzystac we wszystkich miejscach oznaczonych symbolem x [kazdy moze
    sobie podstawic to co chce]. Jezli nie moge skorzystac z uslugi za ktora
    place to jest ona nienalezycie wykonana, nieprawdaz? Moge w takim wypadku
    wystapic o zwrot poniesionych przeze mnie dodatkowych kosztow. Poniewaz nie
    mam umowy z np. Euronetem, wystepuje z reklamacja do issuera karty [z ktorym
    umowe mam]. A ten w zaleznosci od swoich umow moze dochodzic
    odszkodowania/zwrotu kosztow od innego firmy uczestniczacej w realizacji
    uslugi dla mnie [przypominam, ze chodzi o usluge obslugi transakcji, ze
    rozpadajace sie buty kupione za pomoca karty ;)].

    Banki zwykle wylaczaja swoja odpowiedzialnosc [o niektore typy zdarzen] w
    swoich regulaminach/umowach. Zobaczmy na przykladzie mBanku

    §39.

    mBank nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z okoliczności
    niezależnych od mBanku, takich jak:

    1 działanie sił wyższych,
    2 odmowa honorowania karty przez punkt akceptujący lub bankomat,
    3 brak autoryzacji danej transakcji,
    4 decyzje i zarządzenia organów władzy i administracji państwowej.

    Pytanie. Czy we wszystkich innych przypadkach band zawsze ponosi
    odpowiedzialnosc? IMHO, nie. Jednakze, poniewaz nie wylaczyl ich z zakresu
    swojej odpowiedzialnosci mozemy domiemywac, ze nie bedzie uchylam sie od
    odpowiedzialnosci za nie ;).

    Mala uwaga do regulaminu mBanku... Zgadzam sie, ze za punkty 1, 2 i 4 Bank
    nie moze ponosic odpowiedzialnosci, ale umieszczenie punktu 3 wydaje mi sie
    przesada. W przypadku odmowy autoryzacji przez Bank [issuera karty] powinien
    poniesc wszystkie konsekwencje za jej brak [zakladamy, ze na karcie znajduje
    sie odpowiedni limit do dyspozycji].

    Maciej

    PS. Przypominam jeszcze raz, mowimy ogolnie, a nie o przypadku
    rozpoczynajacym watek. Tu jestem zdania, ze zwrotu za mandat nie powinno
    byc. Co innego gdyby cardholder pojechal taksowka do innego bankomatu ;).

  • 27. Data: 2003-01-12 18:52:25
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

> [...]
    > do dokonywania transakcji bez/gotowkowych. Bank zapewnie mnie, ze moge z
    > niej korzystac we wszystkich miejscach oznaczonych symbolem x

    Gdzie Cie tak zapewnia? Pokaz punkt regulaminu lub artykul prawa bankowego.

    > mBank nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z okoliczności
    > niezależnych od mBanku, takich jak:
    >
    > 1 działanie sił wyższych,
    > 2 odmowa honorowania karty przez punkt akceptujący lub bankomat,

    No widzisz - Bankomat odmowil honorowania Twojej karty, wiec wszystko bylo
    zgodnie z prawem. Nie zwalaj winy za wlasny brak zapobiegliwosci na bank.

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 28. Data: 2003-01-12 19:24:06
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Gdzie Cie tak zapewnia? Pokaz punkt regulaminu lub artykul prawa
    bankowego.

    Hehe... szkoda, ze nie Konstytucji ;). Ale skoro chcesz.... Banki o
    mozliwosci dokonywania transakcjami w punktach oznaczonych odpowiednimi
    symbolami zapewnieja przede wszystkim w swoich ofetach. Skoro juz sie
    przyczepilem do mbanku to pozwole sobie dalej korzystac z ich materialow :).
    Tak wiec na http://www.mbank.com.pl/oferta/karty/ve.html
    czytamy

    'Znak Visa Electron umieszczony jest na bankomatach z których możesz
    wypłacić gotówkę. Ten sam znak widnieje na sklepach, supermarketach,
    restauracjach, hotelach, stacjach benzynowych i wszystkich placówkach
    handlowo-usługowych gdzie możesz zapłacić tą kartą.'

    To jest oferta na podstawie ktorej klient wybiera usluge/produkt. A teraz
    zajrzyjmy do Regulaminu

    §19.

    1 Karta może być używana na całym świecie i umożliwia dokonywanie:
    i/ wypłat gotówki w bankomatach i oddziałach banków,
    ii/ transakcji bezgotówkowych w punktach handlowo-usługowych, oznaczonych
    znakiem Visa Electron, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2.
    2 Karta nie może być używana do płatności dokonywanych w formie zamówień
    pocztowych, telefonicznych i internetowych.

    Chyba dosc jednoznacznie zostalo to ujete. Moge zaplacic tam gdzie jest
    symbol znajdujacy sie na mojej karcie.

    > No widzisz - Bankomat odmowil honorowania Twojej karty, wiec wszystko bylo

    Chyba masz trudnosci z czytaniem. Zwracalem uwage w poprzednim poscie, ze
    nie pisze o konkretnym przypadku, ale ogolnie o roznych sytuacjach
    niemoznosci dokonania transakcji przez cardholdera. A sprowokowalo mnie
    smieszne wyjasnienie Sebastiana o braku odpowiedzialnosci z powodu widma
    bankructwa.
    Po drugie odmowa honorowania karty oznaczonej symbolem organizacji x, to nic
    innego jak brak akceptacji przez merchanta. Skoro tak sie czepasz przypadku
    opisanym w poscie rozpoczynajacym ten watek, to nie mozna mowic o braku
    honorowania, AFAIK na bankomatach Euronetu sa symbole wszystkich mozliwych
    do otrzymania kart w Polsce. A juz na pewno znajduje sie tam symbol VE.

    > zgodnie z prawem. Nie zwalaj winy za wlasny brak zapobiegliwosci na bank.

    ??? Tego to ja juz w ogole nie rozumiem. Mozesz wyjasnic? ;)

    Maciej

  • 29. Data: 2003-01-12 19:38:31
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

> [...]
    > handlowo-usługowych gdzie możesz zapłacić tą kartą.'
    >
    > To jest oferta na podstawie ktorej klient wybiera usluge/produkt.

    Ale nie jest wiążąca prawnie.

    > Chyba dosc jednoznacznie zostalo to ujete. Moge zaplacic tam gdzie jest
    > symbol znajdujacy sie na mojej karcie.

    Sam podales paragraf regulaminu w ktorym odpowiedzialnosc w konkretnych
    przypadkach jest wylaczona. Np. w przypadku: "2 odmowa honorowania karty
> [...]

    > do otrzymania kart w Polsce. A juz na pewno znajduje sie tam symbol VE.

    W punkcie juz przytaczanym wylaczona jest odpowiedzialnosc banku w przypadku
    odmowy honorowania przez bankomat. Kazdy bankomat.

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 30. Data: 2003-01-12 20:12:42
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości news:avs5l4

> [...]
    > ktora
    > zawalila sprawe powinna poniesc konsekwencje swoich dzialan, lub ich

    Ale zawsze ktoś taką odpowiedzialność finansuje. W ostatecznym rozrachunku
    klient. Więc taka odpowiedzialność = większy koszt korzystania z bankomatu.
    Więc ja wybieram brak odpowiedzialności i koszty jak dotychczas.

    Pozdrawiam,
    BaLab