  • 1. Data: 2008-09-07 18:57:44
    Temat: Dziwny zapis w ubezpieczeniu kredytu mieszkaniowego
    Od: z/svc <z/svc@>

    Witam,

    Czy może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi w oświadczeniu, które mam
    podpisać, czy okazji brania kredytu mieszkaniowego?

    2) Wyrażam zgodę na prowadzenie działań regresowych przez TU
    EUROPA S.A., w przypadku wypłacenia LUKAS Bankowi S.A. odszkodowania z
    tytułu ubezpieczenia spłaty udzielonego mi kredytu mieszkaniowego.
    3) Zobowiązuję się do zwrotu kwoty równej wypłaconemu
    odszkodowaniu z powodu zaprzestania spłaty kredytu wraz z odsetkami
    ustawowymi liczonymi od dnia wypłaty odszkodowania do dnia w którym
    nastąpiło zaspokojenie w całości roszczeń regresowych TU EUROPA S.A.
    4) Zaspokojenia roszczeń TU EUROPA S.A., o których mowa wyżej,
    oraz zwrotu poniesionych przez TU EUROPA S.A. kosztów regresu,
    zobowiązuję się dokonać najdalej w ciągu 7 dni kalendarzowych od
    otrzymania wezwania do zapłaty.

    Dzięki za pomoc.

    --
    z/svc

  • 2. Data: 2008-09-07 19:16:21
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Czy może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi w oświadczeniu, które mam
    > podpisać, czy okazji brania kredytu mieszkaniowego?

    Zgadzasz się żeby ubezpieczyciel u Ciebie szukał pieniędzy które wcześniej
    musiał zapłacić bankowi.

    pozd
    as

  • 3. Data: 2008-09-07 20:42:08
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sun, 7 Sep 2008 21:16:21 +0200, "Adam S." <d...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości

    >Zgadzasz się żeby ubezpieczyciel u Ciebie szukał pieniędzy które wcześniej
    >musiał zapłacić bankowi.

    No zaraz... To za co ja płacę tą składę ubezpieczeniową? Chyba właśnie
    za to, że w razie czego (cokolwiek by to nie miało być) ubezpieczyciel
    wypłaci bankowi odszkodowanie.

    A w ogóle to dlaczego ja mam tutaj coś podpisywać i jeszcze za to
    płacić, skoro ja nie jestem w ogóle stroną tego niby-ubezpieczenia???

    --
    z/svc

  • 4. Data: 2008-09-07 21:22:39
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > A w ogóle to dlaczego ja mam tutaj coś podpisywać i jeszcze za to
    > płacić, skoro ja nie jestem w ogóle stroną tego niby-ubezpieczenia???

    Bo to tylko pozornie jest Twoje ubezpieczenie.
    Ty masz płacić składkę, ubezpieczony jest de facto bank.

    IMO, jest to śmianie się w twarz kredytobiorcy.
    Owszem damy Ci kredyt, my na tym zarobimy a Ty weźmiesz całe ryzyko na
    siebie.

    Jasne, można powiedzieć, że nikt mnie nie zmusza do podpisywania umowy, że
    mogę pójśc gdzie indziej po kredyt, tyle że takie oświadczenia podsuwają do
    podpisu chyba wszystkie banki w PL...

    --

    ---
    Kalkulator kredytowy dla kazdego http://kredyt.ogar.pl/

  • 5. Data: 2008-09-08 07:37:36
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Greg pisze:
> [...]
    > mogę pójśc gdzie indziej po kredyt, tyle że takie oświadczenia podsuwają do

    Dlatego nalezy olac banki wymagajace platnych ubezpieczen kredytow -
    zazwyczaj te ubezpieczeniasa nic nie warte - to jest zwyczajne
    podniesienie raty.

  • 6. Data: 2008-09-08 07:51:22
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A nie taniej jest ubezpieczyć mieszkanie w "Inter" (to chyba dawna Cigna) ?
    JaC

  • 7. Data: 2008-09-08 09:00:37
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:ga2kp5$btf$1@inews.gazeta.pl...

    > Dlatego nalezy olac banki wymagajace platnych ubezpieczen kredytow -
    > zazwyczaj te ubezpieczeniasa nic nie warte - to jest zwyczajne
    > podniesienie raty.

    A są jakieś banki, które tego nie wymagają?

  • 8. Data: 2008-09-08 09:02:43
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    >A nie taniej jest ubezpieczyć mieszkanie w "Inter" (to chyba dawna Cigna) ?
    > JaC

    Tu nie chodzi o taniość, tylko o konstrukcję tego ubezpieczenia (cesja
    odszkodowania na bank, regres ubezpieczyciela wobec kredytobiorcy).
    A ta narzucona jest przez bank.

  • 9. Data: 2008-09-08 11:23:19
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

    > Czy może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi w oświadczeniu, które mam
    > podpisać, czy okazji brania kredytu mieszkaniowego?

    Ta bardzo dziwna konstrukcja nie zabezpiecza Cię przed niczym. Jest tylko
    reasekuracją banku, dla Ciebie absolutnie niekorzystna. Znajdź sobie inny bank.
    Pozdrawiam,
    S.

  • 10. Data: 2008-09-14 20:06:50
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sun, 07 Sep 2008 20:57:44 +0200, z/svc <z/svc@> wklepał(-a):

> [...]
    >oraz zwrotu poniesionych przez TU EUROPA S.A. kosztów regresu,
    >zobowiązuję się dokonać najdalej w ciągu 7 dni kalendarzowych od

    Regres zwykle jest stosowany przy ubezpieczeniu okresu przejściowego (przed
    wpisem do hipoteki). Wtedy bank nie ma możliwości dochodzenia roszczenia z
    kredytowanego majątku tj. uproszczonego, bo na zasadach ogólnych ma (jak każdy
    inny wierzyciel).
    Natomiast jeśli bank ubezpiecza się od braku spłaty rat, obciąża cię kosztami
    tego ubezpieczenia i w dodatku przewiduje roszczenie regresowe na niekorzystnych
    warunkach (7 dni!), to jest to dla ciebie opcja potencjalnie niebiezpieczna.

    --
    Sławomir Szyszło