  • Data: 2019-02-18 14:59:15
    Temat: Re: Dzis już można weryfikować PITy!!!
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 17 Feb 2019 08:01:33 -0800 (PST), mmk napisał(a):

    > Sprawdźcie, czy system przeniósł kwoty kosztów uzyskania przychodów wykazanych
    przez płatników w poz. 61 PIT-11. Chodzi o 50-proc. koszty uzyskania przychodów na
    podstawie art. 22 ust. 9 pkt 1-3 z tytułu praw autorskich i innych praw, o których
    mowa w art. 18 ustawy. W moim przypadku w PIT-37 te koszty nie zostały wykazane
    (podstawiło się 0). Gdybym nie zauważył i zaakceptował bez poprawki przygotowane
    rozliczenie, zapłaciłbym wyższy podatek.

    U mnie jest podobnie. Do maja włącznie pracodawca przy wypłacie uwzględniał
    50% kosztów uzyskania przychodu, a potem - na skutek dobrych zmian -
    przestał, choć się należały. Dostałem załącznik do PIT-11, którego
    skarbówka nie uwzględniła i trzeba korygować takie sprawy ręcznie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl