  • 1. Data: 2003-12-04 00:19:33
    Temat: Dyspozycje na wypadek śmierci - w kilku bankach
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Witam,

    Czy ktoś wie jak jest w praktyce jest z dyspozycjami na wypadek śmierci
    składanymi w kilku bankach?
    AFAIK całość wypłat nie może przekroczyć 20 x przeciętnego wynagrodzenia wg
    GUS, dodatkowo banki chcą wiedzieć o takich dyspozycjach w innych bankach.
    Problem w tym że nie mam pojęcia gdzie będę miał większe pieniądze jeżeli
    przyjdzie co do czego, bo przyjdzie raczej nieprędko. Czy jest praktycznym
    rozwiązaniem zrobić maksymalne kwoty zapisów we wszystkich bankach w których
    ma się rachunki? Jeżeli bank fatyguje się sprawdzić czy były wypłaty z tego
    tytułu, to ma to sens. Czy też raczej każdy bank uzna, że skoro gdzie
    indziej też są zapisy na kwotę maksymalną, to beneficjent "swoje wziął" i
    żaden bank nic nie wypłaci?

    pozdrowienia,
    Bogdan B.

  • 2. Data: 2003-12-04 06:45:26
    Temat: Re: Dyspozycje na wypadek śmierci - w kilku bankach
    Od: " " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bogdan B. <b...@h...pl> napisał(a):

> [...]
    > GUS, dodatkowo banki chcą wiedzieć o takich dyspozycjach w innych bankach.

    Pytalem ostatnio o to w banku - powiedziano mi, ze teraz to jedynie niektore
    spoldzielcze banki nie sa podpiete pod system, ktory pozwala okreslic, ile
    ktos ma oszczednosci na roznych rachunkach w roznych bankach.
    Prowadzenie wielu kont nie ma wiec wiekszego sensu, w nadziei na wyplate
    maksymalnych kwot z kazdego z nich. Podobno banki wyplaca kwote maksymalna (o
    ktorej piszesz). O reszte bedzie sie toczyc postepowanie spadkowe.

  • 3. Data: 2003-12-04 09:31:59
    Od: "Fuma K" <k...@w...pl>

    Użytkownik "" wrote:

> [...]
    > niektore spoldzielcze banki nie sa podpiete pod system, ktory pozwala
    > okreslic, ile ktos ma oszczednosci na roznych rachunkach w roznych

    Hmmm ..., a czy mają do takiego działania jakiekolwiek prawo? Jeśli tak to chyba
    trzeba się przenieść do bardziej cywilizowanych krajów :(.

    --

    Fuma K

  • 4. Data: 2003-12-04 09:55:38
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

> [...]
    okreslic, ile
    > ktos ma oszczednosci na roznych rachunkach w roznych bankach.

    A to ciekawe. W którym banku udzielili ci takiej informacji ???
    Do niedawna nie było możliwości sprawdzenia stanu konta w innym
    oddziale PKO BP niż ten w którym było otwarte. Teraz się okazuje, że
    wszystkie banki mają info o stanie rachunków wszystkich klientów,
    wszystkich banków? Przecież to jest kompletna bzdura.

  • 5. Data: 2003-12-04 17:47:27
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik <t...@g...SKASUJ-TO.pl>
> [...]
    > spoldzielcze banki nie sa podpiete pod system, ktory pozwala okreslic, ile
    > ktos ma oszczednosci na roznych rachunkach w roznych bankach.

    Jakoś nie wierzę ;-)

    > Prowadzenie wielu kont nie ma wiec wiekszego sensu, w nadziei na wyplate
    > maksymalnych kwot z kazdego z nich.

    Nie o to mi chodzi. Mam zamiar złożyć we wszystkich bankach zapisy na
    wypadek śmierci i to na kwoty z dużym zapasem. Nie wiem jakie pieniądze będę
    miał w którym banku za lat trzydzieści, wolę załatwić sprawę już dzisiaj.
    Jeżeli przyjdzie do realizacji dyspozycji, to osobiście będę miał mocno
    ograniczone możliwości dyskusji z dysponentkami.

    Bogdan B.

  • 6. Data: 2003-12-04 18:38:05
    Od: "sdolina" <s...@p...onet.pl>

    MOżesz określić dyspozycję na wypadek śmierci kwotowo lub procentowo. Więc
    jeśli określisz procentowo, to będziesz mógł być spokojny. Powinieneś
    jednocześnie powiadomić inne banki o tym że złozyłeś taką dyspozycję w innym
    banku.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2003-12-04 19:15:23
    Od: " " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    darsoon <d...@o...pl> napisał(a):

    > niektore
    > okreslic, ile
    >

    > A to ciekawe. W którym banku udzielili ci takiej informacji ???

    Dowiedzialem sie od doradcy w Citibanku.

  • 8. Data: 2003-12-04 23:18:39
    Od: "Przemek" <p...@...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Dowiedzialem sie od doradcy w Citibanku.

    Bzdura !!!! Nie ma takiego systemu.Chyba, że pracownicy Citibanku z Poznania
    są jasnowidzami.
    Żaden bank nie ujawni twoich depozytów (bez nakazu sądu).

    Chyba, że chodzi o kredyty, jest BIK i można sprawdzić twoje zadłużenie w
    innych bankach, ale tutaj chodzi o wyeliminowanie nieuczciwych klientów.
    Są jeszcze zbierane z banków informacje o transakcjach > 10 000 EUR(pranie
    pieniędzy). Ale banki wysyłają takie informacje - nie otrzymują.

    Przemek