  • 1. Data: 2003-12-03 21:15:54
    Temat: mały fenomen
    Od: ellandill <e...@y...com>

    Na wstępie, moja wiedza ekonomiczna jest żadna
    Przymierzam się do kredytu hip. 195 tys. Raty w zależności od banku
    wychodzą ok 1400-1700 zł i 900-1100 zł (dla CHF)
    Wiem że traci się na starcie przy obliczaniu CHF, , wiem że kurs może
    wzrastać (ale WIBOR pewnie też wzrośnie?), słyszałem o ludziach którzy
    po 3 latach mają więcej do spłaty niż kwota kredytu którą wzieli (bo
    wzrósł kurs waluty) - to boli, ale wygląda na to że i tak rata będzie
    mniejsza
    W tym wypadku 400-500 piechotą nie chodzi i IMHO lepiej odkładać jako
    rezerwę na gorsze czasy
    ps moi koledzy po studiach ekon. polecają jednak kredyt złotówkowy

    czy w najbliższym czasie (pbk, millenium,multi,pko bp) może planują
    jakieś promocje ?

  • 2. Data: 2003-12-03 21:27:38
    Temat: Re: mały fenomen
    Od: Tom <v...@o...pl>

    ellandill wrote:

> [...]
    > ps moi koledzy po studiach ekon. polecają jednak kredyt złotówkowy
    >
    > czy w najbliższym czasie (pbk, millenium,multi,pko bp) może planują

    Wstrzymaj sie rok z tym kredytem, a bedziesz zadowolony.

    Pozdr

  • 3. Data: 2003-12-03 21:55:31
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Tom" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wstrzymaj sie rok z tym kredytem, a bedziesz zadowolony.

    Jestes wieszczem?

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 4. Data: 2003-12-04 09:21:41
    Od: "Janoush" <janusz_a223a @ skrzynka.pl>

    > W tym wypadku 400-500 piechotą nie chodzi i IMHO lepiej odkładać jako
    > rezerwę na gorsze czasy
    > ps moi koledzy po studiach ekon. polecają jednak kredyt złotówkowy

    Od razu piszę, że nie polecam któregoś z nich. Tylko opisuję.
    Mam od 05.2002 kredyt MultiPlan Walutowy w Multi :).
    Wys. początkowa - 170 kPLN, kurs CHF na początku - 2,60 PLN, obecnie 3,04
    (np. dziś).
    Kredyt był wypłacany w transzach, do tej pory wypłaciłem 80 % kredytu.
    Wysokość zadłużenia obecnie - ok. 162500. Rata, którą płacę obecnie to ok.
    1000 zł.
    Pytałem w różnych bankach w przeciągu miesiąca, jakie raty płaciłbym, gdybym
    przeniósł do nich kredyt - i wyszło, że najmniej faktycznie w złotówkach i w
    Kredyt Banku - 1550 zł.

    Pytam, co lepsze ?
    Ryzykuję, faktycznie, wzrost kursu (już wzrósł o 25%), ale przez cały rok
    płaciłem dużo mniej niż znajomi, którzy mieli kredyty w PLN.

    Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, czy PLN, czy waluta - jakakolwiek. Może
    kurs spaść, może wzrosnąć. Nie wierzę za bardzo w żadne długoterminowe
    prognozy, bo mogą się przekręcić z różnych powodów.
    Najważniejszy jest kurs w dniu zapadalności - czyli w dniu płacenia raty.
    28.11 było 3,0837 za CHF - rata wyniosłaby ~1020 zł - dzisiaj wynosi 990 zł.
    A w złotówkach cały czas jest taka sama.

    Pozdrawiam i życzę mocnych nerwów przy podejmowaniu decyzji.

    Janusz

  • 5. Data: 2003-12-05 09:47:53
    Od: "alexander" <S...@...OFF>

    > Jestes wieszczem?