  • 11. Data: 2010-03-08 19:15:13
    Temat: Re: Dwa rachunki praw pochodnych?
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Gonzo" <g...@n...nn> wrote in message news:hn3hum$67a$1@news.onet.pl...
    > Opoznianie placenia podatkow, jak juz napisal Dominik - kilka strategii,
    > albo nawet jedna strategia na kazdym subkoncie w jedna strone (wtedy
    > zamiast wychodzic z kontraktu przez SL mozna sprzedac opcje ITM a wyjsc w
    > bardziej dogodnym momencie - chocby przez uplywajacy czas cena opcji
    > stopniowo bedzie spadac, w miedzy czasie na drugim subkoncie otwieramy
    > kontrakt w druga strone).
    > Otwieranie przeciwstawnych pozycji sie przydaje, jestem zawiedziony, ze
    > bossa tego nie oferuje. A juz mialem rowniez IKE u nich otwierac.

    mam wrażenie że poza "podatkami" (ale jak masz straty to strategie są
    poprostu do dupy).
    takie przeciwstawne pozycji to jest "oszukiwanie sie"...

    george

    Please. daj mi jakiś konkretny przykład... np na dziś.

  • 12. Data: 2010-03-08 19:28:30
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    DJ \(Dominik\) <d...@a...pl> napisał(a):

    > Różne portfele pozwalają na utrzymywanie przeciwstawnych pozycji na tym
    > samym instrumencie i tej samej serii.

    Takiej strategii nie rozumiem. To chyba dla graczy targanych rozterkami w
    którą stronę pójdzie rynek. Nie lepszą strategią pozostanie poza rynkiem i
    zaoszczędzenie na prowizjach?

    kc

  • 13. Data: 2010-03-08 20:03:58
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    george wrote:

> [...]
    >
    > george
    >
    > Please. daj mi jakiś konkretny przykład... np na dziś.
    Ze co, ze uzywanie kilku strategii nie ma sensu? Strategie zyskowne i
    nalezy sie podatek, dzieki "sztuczce" z dwoma przeciwnym kontraktami
    mozna odwlec placenie dosc dlugo.

  • 14. Data: 2010-03-08 20:52:37
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Gonzo" <g...@n...nn> wrote in message news:hn3l7g$i0h$1@news.onet.pl...

    > Ze co, ze uzywanie kilku strategii nie ma sensu? Strategie zyskowne i
    > nalezy sie podatek, dzieki "sztuczce" z dwoma przeciwnym kontraktami mozna
    > odwlec placenie dosc dlugo.

    ile ?

    george

  • 15. Data: 2010-03-08 20:58:20
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 8 Mar, 21:03, Gonzo <g...@n...nn> wrote:

    > Ze co, ze uzywanie kilku strategii nie ma sensu? Strategie zyskowne i
    > nalezy sie podatek, dzieki "sztuczce" z dwoma przeciwnym kontraktami
    > mozna odwlec placenie dosc dlugo.

    Moje pytanie
    "Do czego służy drugi portfel na pochodnych?
    Jest jakieś zastosowanie?" było z rodzaju retorycznych.

    Co innego pozycje przeciwstawne na dwóch różnych instrumentach (sam
    czasami tak gram; otwarcie na dłuższy termin opcji np w dół, a krótszy
    termin np fw w górę, bo przykładowo będą jakieś ważne dane i jest
    wielce prawdopodobne, że w przeciągu dwóch dni rynek czegoś nie
    złamie)
    Ale otwarcie dwóch takich samych instrumentów w przeciwnych kierunkach
    nie potrafię zrozumieć. Podwójne koszty.

    " Strategie zyskowne i
    > nalezy sie podatek, dzieki "sztuczce" z dwoma przeciwnym kontraktami
    > mozna odwlec placenie dosc dlugo."
    Mógłby kolega rozwinąć, dać prosty przykład

  • 16. Data: 2010-03-08 22:44:15
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    macieks wrote:
    > Mógłby kolega rozwinąć, dać prosty przykład
    Pod koniec marca, kiedy masz juz kontrakt wygasajacy w przyszlym roku,
    otwierasz S i L jednoczesnie. Pod koniec grudnia jak masz zysk z
    pozostalych transakcji - zamykasz ten kontrakt, ktory przyniosl strate.
    Po nowym roku zamykasz drugi. Potem znow w marcu otwierasz L i S,
    pozycja kilka razy wieksza, aby straty zaksiegowane przed koncem roku
    pokryly zyski z poprzedniego kontraktu zamknietego z zyskiem oraz zyski
    z "normalnych" transakcji. I tak przez kilka lat. Oczywiscie kiedys
    bedzie trzeba zaplacic podatek z kontraktu zyskownego i on bedzie dosc
    spory, ale przez te wszystkie lata pieniadze pracuja zamiast je oddawac
    zlodziejom w rzadzie. W ostatecznym rozrachunku taka kombinacja sie
    oplaca, zrob sobie arkusz w excelu aby policzyc ile.

  • 17. Data: 2010-03-08 23:05:19
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 8 Mar, 23:44, Gonzo <g...@n...nn> wrote:

> [...]
    > zlodziejom w rzadzie. W ostatecznym rozrachunku taka kombinacja sie
    > oplaca, zrob sobie arkusz w excelu aby policzyc ile.

    W sumie interesujące. W wolnej chwili pobawię się excelem.
    Dzięki za wyjaśnienie.

  • 18. Data: 2010-03-08 23:05:46
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    Gonzo <g...@n...nn> napisał(a):

    Polak potrafi :)

    > Oczywiscie kiedys
    > bedzie trzeba zaplacic podatek z kontraktu zyskownego i on bedzie dosc
    > spory

    Widzę, że zwątpiłeś. A przecież na kogo byś nie głosował, to zniesienie
    podatku masz obiecane :)

    pozdrawiam
    kc

  • 19. Data: 2010-03-09 07:24:56
    Od: "DJ \(Dominik\)" <d...@a...pl>

    Różne portfele to ogromna wygoda gdy grasz kilkoma strategiami.
    Załóżmy, że longtermowy system zapodaje Ci sygnał na L, a krótkoterminowy
    lub intraday nakazuje pakować S, oczywiście mógłbyś to robić na jednym
    portfelu dbając o odpowiednią kolejność zleceń, ale znacznie łatwiej puścić
    zlecenia na portfelach osobnych.

    DJ

  • 20. Data: 2010-03-09 07:54:26
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    macieks wrote:

    > Ale otwarcie dwóch takich samych instrumentów w przeciwnych kierunkach
    > nie potrafię zrozumieć. Podwójne koszty.

    Koszty są takie same. Otwarcie przeciwstawnej pozycji na rachunku
    równoległym i zamknięcie pozycji na rachunku bieżącym kosztuje tyle samo.