  • 51. Data: 2024-05-04 12:58:06
    Temat: Re: Dostałem nową kartę
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 29.04.2024 o 11:52, J.F pisze:
    > Nie używam. Ale mogę użyć, i to jest zaleta.

    Ja też mogę jak uznam to za stosowne.

  • 52. Data: 2024-05-04 13:05:32
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 29.04.2024 o 11:52, J.F pisze:
    > Ten na KK jest za darmo. Dla mnie.
    > Spłącam w GP i generalnie nie uważam tego za kredyt.

    Wolno Ci tkwić w takim przekonaniu ;-)

  • 53. Data: 2024-05-04 13:11:55
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 18:38, Akarm pisze:
    > Dla mnie, biednego człowieka z dochodem niewiele wyższym od minimalnego,
    > karta kredytowa jest doskonałym wynalazkiem. Kiedy potrzebuję wydać
    > więcej, niż akurat mam na koncie, to po prostu płacę, bez spiny. Po
    > wpłynięciu pieniędzy z ZUSu spłacam zadłużenie i po sprawie.
    > Nauczyłem się już gospodarować środkami z kont, żeby nie wydawać ponad
    > stan - co mi się zdarzało dawniej, w pierwszych latach korzystania z
    > karty kredytowej.

    Czyli się zdarzało. ;-)

    Uważasz że tak wolisz że tak Ci wygodniej. Proszę bardzo.

    Ja dysponuję TYLKO swoimi pieniędzmi. A że się starzeję to ryzyko
    jakiegoś niedopatrzenia i straty staje się coraz bardziej prawdopodobne.

    Dalej jesteśmy tylko i wyłącznie w temacie upodobań, mody i przyzwyczajenia.

  • 54. Data: 2024-05-04 15:04:27
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 04.05.2024 o 13:11, _Master_ pisze:

    > Czyli się zdarzało. ;-)

    Tak. Zdarzało się.
    Ale to raczej nie z powodu nieumiejętnego korzystania z karty
    kredytowej, tylko z powodu słabego ogarniania przyszłych wydatków.
    Niemniej, nigdy nie zapłaciłem ani grosza za kartę kredytową - wprost
    przeciwnie: używanie karty kredytowej skutkuje dodatkowymi wpływami na
    konto. Jako że mam niezwykle niskie dochody, to każda dodatkowa gotówka
    cieszy.

> [...]
    > jakiegoś niedopatrzenia i straty staje się coraz bardziej prawdopodobne.
    >
    > Dalej jesteśmy tylko i wyłącznie w temacie upodobań, mody i

    W moim przypadku to nie jest upodobanie, ani moda, ani przyzwyczajenie.
    Oprócz wygody, to są realne korzyści, to są dodatkowe pieniądze,
    wpłacane przez bank na moje konto.

    --
    -
    Akarm

  • 55. Data: 2024-05-04 17:01:27
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 04.05.2024 o 15:04, Akarm pisze:
    > W moim przypadku to nie jest upodobanie, ani moda, ani przyzwyczajenie.
    > Oprócz wygody, to są realne korzyści, to są dodatkowe pieniądze,
    > wpłacane przez bank na moje konto.

    Równie dobrze można "zarobić" nie mając karty bo te kilkanaście procent
    mniejszych wydatków też się zdarza.

    Ciągle brakuje tych plusów dodatnich za posiadaniem karty które by
    robiły różnicę.

  • 56. Data: 2024-05-04 17:13:35
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 04.05.2024 o 17:01, _Master_ pisze:

    > Równie dobrze można "zarobić" nie mając karty bo te kilkanaście procent
    > mniejszych wydatków też się zdarza.
    >
    > Ciągle brakuje tych plusów dodatnich za posiadaniem karty które by
    > robiły różnicę.

    Płacąc kartą za "te kilkanaście procent mniejszych wydatków" otrzymuję
    od banku dodatkowe pieniądze. Tylko ktoś niezbyt myślący może twierdzić,
    że te dodatkowe pieniądze na koncie nie świadczą o plusach karty.
    Jak to wytłumaczyć komuś mało rozgarniętemu? Jest to problem, którego
    rozwiązania teraz się nie podejmę.

    --
    -
    Akarm

  • 57. Data: 2024-05-04 19:00:16
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 2024-04-25 o 17:06, J.F pisze:

> [...]
    > odrzuca. Zjechalyby banki do 2%, to bym sie nie zastanawiał.
    > A tak, to one nic nie zarabiają, bo ja nie płacę.
    >
    > Albo włączam kartę wielowalutową. Która jest "za darmo".
    > I znow bank nie zarabia.
    >
    > Ja tego nie rozumiem, i nie wiem, o co tu chodzi.
    > Banki takie pazerne, czy MC/Visa nakładają dodatkowe prowizje, bo
    > nasze banki jakos hurtem podniosły prowizje za przewalutowanie do ok
    > 5%, i wprowadzają wielowalutowość.
    >
    > A odwiedził mnie znajomy gdzies z Arabii. On ma 5% moneyback
    > na swojej karcie. Nawet jak w Polsce kupuje.
    > To juz tym bardziej nie rozumiem banków.

    Bank zawsze zarabia, gdyby nie zarabiał, to nie byłoby tych warunków, że
    użytkownik nie płaci za kartę jeśli wykona transakcji za 15000 zł
    rocznie (taki przykład karta kredytowa mBanku)

  • 58. Data: 2024-05-04 19:19:49
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 04.05.2024 o 19:00, Monika Głowacka pisze:

    > Bank zawsze zarabia, gdyby nie zarabiał, to nie byłoby tych warunków, że
    > użytkownik nie płaci za kartę jeśli wykona transakcji za 15000 zł
    > rocznie (taki przykład karta kredytowa mBanku)

    Mnie to naprawdę nie interesuje, mam w czterech literach fakt zarabiania
    przez bank. Bank, jak każde przedsiębiorstwo, musi zarabiać, bo inaczej
    przecież nie da się istnieć.

    Ja po prostu cieszę się, że nie płacę bankom za obsługę, tylko od banków
    dostaję dodatkowe pieniądze za korzystanie z konta i za korzystanie z
    kart bezwarunkowo bezpłatnych. Nie jestem z tych "inteligentnych
    inaczej", którzy są przekonani, że muszą bankom płacić.

    --
    -
    Akarm

  • 59. Data: 2024-05-04 19:30:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-05-04 o 12:49, _Master_ pisze:

    > Czyli nic istotnego dla Kowalskiego co wydaje pieniądze max 3 razy
    > dziennie.

    Bagatelizujesz kwestię wygody. Jak byś musiał 3 razy dziennie
    biegać gdzieś wypłacić pieniądze, to może byś dostrzegł zaletę.

  • 60. Data: 2024-05-05 12:46:36
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 04.05.2024 o 19:19, Akarm pisze:

> [...]
    > kart bezwarunkowo bezpłatnych. Nie jestem z tych "inteligentnych
    > inaczej", którzy są przekonani, że muszą bankom płacić.

    Jaki to bank i karta, bo mnie nikt nie płaci za korzystanie z konta.

    --
    animka