    From: "Radek" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dostałem kredyt hipoteczny w PKOPB i co dalej...
    Date: Fri, 14 Nov 2003 10:59:55 +0100

    > 2. Muszę założyć ROR w PKOBP, by mi przelewano środki z tego konta na
    spłatę
    > raty kredytowej.
    > Napiszcie jakie są opłaty za prowadzenie ROR-u, jaki najlepiej ROR
    założyć??
    > Nie ukrywam, że nie chce nabijać kasy bankom, chcę jak najtaniej.

    Nie musisz zakładać RORu. Istnieje możliwość przelewania samemu. Ja
    przynajmniej tak robię i jestem b. zadowolony. Przy kredycie walutowym można
    próbować wstrzelić się w niższy kurs, bo ratę kredytu masz spłacić do 1.
    danego miesiąca, więc jeśli spłacisz np. 25. to poza niższym kursem możesz
    mieć niższe odsetki.
    ROR jest faktycznie wymagany, jeśli wybierzesz wariant ubezpieczenia kredytu
    z płatnością co miesiąc. Płacąc z góry raz na pół roku (rok?) nie musisz
    zakładać konta w PKO BP.

    > 3. Z tego co wiem środki na powyższym RORze muszą być przed "pierwszym"
    > każdego miesiąca, ponieważ 1. ściagają już wymaganą kwotę. Czy można
    > wynegocjowac sobie do np. 5. dnia każdego misiąca ściąganie raty?????

    Nie, ale patrz wyżej.

    Radek