  • 11. Data: 2003-03-05 19:01:48
    Temat: Re: Dostalem 2 kredyty - poradzcie ktory wybrac!
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message
    news:MPG.18d00347f7c194c49896f2@news.tpi.pl...
    > Przeczytaj mi w takim razie, gdzie jest zapis, ze jesli nie splacisz
    > jednej raty to nie dostaniesz kolejnej transzy. Bo nie ma tam takiego
    > zapisu. Ja w ferworze budowy zapomnialem o racie i bylo 2 dni po
    > terminie. Zlozylem wniosek o kolejna transze i dostalem odmowe, bo nie
    > zaplacilem tej raty. W umowie nic o tym nie ma. Jak poprosilem o pisemne
    > uzasadnienie to nikt do tej pory nie odpisal.

    sprecyzujmy

    ja mam wziąłem kredyt hipoteczny w określonej wysokości na zapłacenie za
    ściśle określony lokal - tak więc transze, drzwi itp mnie nie dotyczą
    jak sądzę, kolega pytający również potrzebuje na mieszkanie a nie na
    finansowanie budowy domu transzami

    poza tym skoro to ty zapomniałeś o racie nie wiem dlaczego narzekasz na
    warunki banku ?
    ja również nie udzieliłbym kolejnej pożyczki osobie, która już na początku
    spłaty transzy poprzedniej zapomina o racie

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 12. Data: 2003-03-05 19:05:21
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "henning" <h...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Odradzam GE:
    > najpierw wszystko pieknie - do podpisania umowy
    > pozniej zaczynaja sie schody, nie mowiac juz nic o ich infolinii
    > do ktorej nie dosc ze trudno sie dodzwonic, to kompletnie nic nie wiedza
    > to ich "prosze jeszcze chwileczke poczekac" slysze do dzis
    > Ja splacilem ich kredyt euro CHF ktore wzialem z multi

    hmm. tutaj też mam zupełnie inne doświadczenia
    co miesiąc dzwonię spytać czy wpłynęła moja rata i jak została rozliczona
    i co miesiąc otrzymuję dokładną odpowiedź
    dodatkowo zawsze kiedy mam pytania, trafiam na osobę, która w pełni umie na
    nie odpowiedzieć (podobno to kwestia sposobu formułowania pytań)

    ale może jestem wyjątkiem - podobno mam szczęście - wpis do księgi
    wieczystej w Warszawie otrzymałem w ciągu 3 tygodni gdzie podobno czeka się
    zwykle od 6 miesięcy do 2 lat ....a nawet w tym okresie nie pytałem o mój
    wniosek, bo nie liczyłem na taką niespodziankę :)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 13. Data: 2003-03-06 08:45:05
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > ja również nie udzieliłbym kolejnej pożyczki osobie, która już na początku
    > spłaty transzy poprzedniej zapomina o racie

    Tyle ze umowa ci na to nie pozwala, masz wyplacic 7 dni od zlozenia
    wniosku, a jedynym kryterium jest odbebnienie wszystkich wymaganych
    etapow budowy.

    ;)

  • 14. Data: 2003-03-06 09:45:35
    Temat: Re: Dostalem 2 kredyty - poradzcie ktory wybrac! - kontynuacja
    Od: ChillZ <n...@n...pl>

    l...@o...pl wrote in news:7503.000002bc.3e6636e9@newsgate.onet.pl:
    [ciap]

    > To co pisał poprzednik, jest faktycznie b.wazne. Wszystkie oplaty
    > prowizyjne daja w sumie wyzszy koszt niz jakies roznice w
    > oprocentowaniu ( ale mam na mysli te sama walute). Ja bym do tego
    > dodala jedno: poproszenie w banku o wzor standardowej umowy i
    > regulaminu i przestudiowanie ich pod katem ew. roznic i roznych
    > kroczkow.

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Mam do wyboru tylko te dwa banki -
    niestety tylko one zgodzily mi sie udzielic kredytu - tak wiec musze
    wybrac jeden z nich. Powiem szczerze ze niektore czesci tych umow sa
    dla mnie czarna magia :/ Czy nie orientujecie sie czy mozna gdzies na szybko
    je przekonsultowac (odplatnie) u osoby (warszawa) ktora zna sie na rzeczy i
    lopatologicznie by mi wyjasnila co i jak?

    --
    chillz maupa nostalgia.pl
    Wizard is about to die! Wizard needs food badly!

  • 15. Data: 2003-03-06 16:53:54
    Od: l...@o...pl

    > lopatologicznie by mi wyjasnila co i jak?

    Ktoś z banku powinien przesledzic z Toba punkt po punkcie i wyjasnic kazda
    zawilosc. Zdaje sobie sprawe ze troche jest za pozno. Moze na forum ktos
    wyjasni Twoje watpliwosci, tylko jakie?

  • 16. Data: 2003-03-06 22:27:59
    Od: "GeX" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ChillZ" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    2.80...
> [...]
    > je przekonsultowac (odplatnie) u osoby (warszawa) ktora zna sie na rzeczy
    > lopatologicznie by mi wyjasnila co i jak?

    Nie bierz w PKO !!!!!!!!!!!
    Serdecznie odradzam.
    Chyba, że godzisz się na takie sprawy, że kredytem rządzi "system"
    (oczywiście komputerowy).
    Jak wpłacisz więcej niż trzeba, to bądź pewien, że system pochrzani i
    będziesz musiał sam obliczać sobie ratę (panienki się nie spieszą z pomocą -
    trzeba walić od razu prosto do dyrektora).
    Musisz też pogodzić się z tym, że np. 1 stycznia to jest dzień roboczy wg
    systemu.
    Jak ratę wpłacisz w agencji PKO, to mimo iż datę masz na stemplu czarno na
    białym, system naliczy Ci karne odsetki i panienki Ci poradzą, żebyś lepiej
    wpłacał kasę wcześniej (no, no,...).
    Dodatkowo zmuszą Cię do założenia konta w PKO i stałego zlecenia na spłatę
    kredytu, mimo iż w umowie nie ma o tym ani słowa (ale bez tego nie przyznają
    Ci kredytu a jak wiadomo bank nie musi informować o przyczynach odmowy).
    Pamiętaj też o jednej baaaardzo ważnej rzeczy: GE liczy raty po kursie
    średnim NBP (jako bodaj jedyny bank), PKO ma własne kursy, które po
    pierwsze - są o nawet 10gr wyższe od średnich, po drugie - są jeszcze wyższe
    kiedy wpłacasz kasę bezpośrednio na konto kredytowe gotówką a nie przelewem,
    po trzecie - kurs ten czasami potrafi się zmienić 3 razy w ciągu dnia i nikt
    absolutnie nikt w banku PKO nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie jaki
    kurs system przyjmie wtedy do wyliczeń. Moja historia dotyczy IX oddziału
    PKO BP w Warszawie przy Nowogrodzkiej.
    Aha, jeszcze jedno - za każdą najgłupszą zmianą (np. zmiana patrona ulicy)
    musi iść aneks do umowy, co kosztuje 40-50 zł.

  • 17. Data: 2003-03-06 22:53:29
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "GeX" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Aha, jeszcze jedno - za każdą najgłupszą zmianą (np. zmiana patrona ulicy)
    > musi iść aneks do umowy, co kosztuje 40-50 zł.

    Ale to wszystko są drobiazgi. Wpłacaj kilka dni wcześniej, a nie w ostatniej
    chwili,
    zalożenie konta to max 100 zł na rok, co jest śmieszną sumą, a najlepiej
    niech sobie biorą sami z konta, to wtedy i przeliczanie i terminy wogóle nie
    będą cie obchodzić.
    O psiadaniu konta w banku to bzdura. Po prostu jak masz konto to łatwiej
    jest ustalić twoją zdolność kredytową, bo widać co i ile wpływa na konto, a
    jak jesteś obcy z ulicy to co się dziwisz, że nikt ci nie chce dać kredytu.
    Wyciągasz wnioski na podstawie konstelacji gwiazd.
    Jak wpadłeś do oddziału i zacząłeś warczeć na panienki, to co się dziwisz,
    że potem traktowały Cię z buta. Co do aneksów to pisałem na początku, żeby
    zwrócić na to uwagę.
    Trochę rozsądku.

  • 18. Data: 2003-03-10 12:23:43
    Od: m...@p...pl (McMac)

> [...]
    >będziesz musiał sam obliczać sobie ratę (panienki się nie spieszą z pomocą -
    >trzeba walić od razu prosto do dyrektora).

    Po co sam? Wplacasz tyle ile masz na zawiadomieniu. Jesli jest zle, skladaj
    reklamacje.

> [...]
    >białym, system naliczy Ci karne odsetki i panienki Ci poradzą, żebyś lepiej

    E tam, nigdy mi sie nie zdarzylo. Jesli masz potwierdzenie ze stemplem, skladaj
    reklamacje.

> [...]
    >Ci kredytu a jak wiadomo bank nie musi informować o przyczynach odmowy).

    To akurat bzdura. Zalozenie konta pozwala jedynie obnizyc nieco marze kredytu.

> [...]
    >kiedy wpłacasz kasę bezpośrednio na konto kredytowe gotówką a nie przelewem,

    Zgadza sie. Kurs pieniadza jest wyzszy niz dewiz (czy jak to tam sie zwie). Ale
    patrz ponizej

> [...]
    >kurs system przyjmie wtedy do wyliczeń. Moja historia dotyczy IX oddziału

    Znacznie nizszy jest za to kurs kantorowy :) Kupujac walute w kantorze i
    wplacajac w kasie na kazdej racie mozna byc kilkadziesiat zl do przodu. Kurs
    sredni NBP sie chowa :)))
    Wada: trzeba co miesiac skoczyc do kantoru i do banku :((( Wyjscie: zalozyc
    konto walutowe z autosplata. Ale chodzenie do kantoru pozostaje.

    >Aha, jeszcze jedno - za każdą najgłupszą zmianą (np. zmiana patrona ulicy)
    >musi iść aneks do umowy, co kosztuje 40-50 zł.

    W przypadku PKO wszystko zalezy od oddzialu i "panienek".
    --
    - Maciej Kulawik ----------------