  • 1. Data: 2003-03-05 09:38:14
    Temat: Dostalem 2 kredyty - poradzcie ktory wybrac!
    Od: ChillZ <n...@n...pl>

    Dostalem kredyt mieszkaniowy w GE (euro) i PKO BP (CHF) - wartosc ok
    120.000. Nie wiem ktory wybrac - mam nadzieje ze dla Was bedzie to oczywiste
    ale dla mnie kredyty to grzaski teren. Niby PKO BP wydaje sie lepszy
    (malejace raty, nizsze oprocentowanie) ale w GE z kolei nie ma oplat za
    przyznanie, zwracaja koszty hipoteki (co juz mi oszczedza ok 6.000 zl). Po
    prostu licze ze ktos mi podpowie :/ Umowe musze podpisac w zasadzie w ciagu
    2 dni a poniewaz to decyzja zyciowa ;) prosze o porade.

    --
    chillz maupa nostalgia.pl
    Wizard is about to die! Wizard needs food badly!

  • 2. Data: 2003-03-05 09:44:52
    Temat: Re: Dostalem 2 kredyty - poradzcie ktory wybrac!
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > prostu licze ze ktos mi podpowie :/ Umowe musze podpisac w zasadzie w ciagu
    > 2 dni a poniewaz to decyzja zyciowa ;) prosze o porade.

    Nie bierz kredytu w GE. Zareczam ci, ze wiem co mowie, bo sam mam tam
    kredyt ;) Aczkolwiek w PKO moze byc jeszcze gorzej ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2003-03-05 10:02:34
    Od: "antyterrorysta" <a...@n...pl>

    żaden

  • 4. Data: 2003-03-05 10:39:32
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "ChillZ" <n...@n...pl> wrote in message
    .80...

> [...]
    ciagu
    > 2 dni a poniewaz to decyzja zyciowa ;) prosze o porade.

    Policz ile musisz calkowicie zaplacic bankowi (wydruk powinni ci zrobic)
    upewnij sie, czy mozesz splacic kredyt przed terminem i za ile,
    czy mozesz zmienic wysokosc rat i za ile
    czy mozesz przewalutowac kredyt na zlotowki lub na inna walute i za ile
    czy mozesz prolongowac raty w przypadku jakis koloptow finansowych i za ile
    zastanow sie, ktora waluta ma szanse stracic na wartosci bardziej i ile na
    tym zyskasz

    teraz to wszystko podusmuj i wez tam, gdzie wyszlo mniej.

  • 5. Data: 2003-03-05 11:42:53
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    ciagu
    > 2 dni a poniewaz to decyzja zyciowa ;) prosze o porade.

    weź GE w EURO :) (skoro tylko walutowe masz do wyboru - albo poproś PKO o
    przyznanie kredytu w złotówkach)
    tylko szybko, bo dość ciekawy kurs Euro mamy obecnie

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2003-03-05 11:43:43
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message
    > Nie bierz kredytu w GE. Zareczam ci, ze wiem co mowie, bo sam mam tam
    > kredyt ;) Aczkolwiek w PKO moze byc jeszcze gorzej ...

    ja też mam i po przeczytaniu warunków jestem świadomy zagrożeń
    uważam, że jeśli się czyta co się podpisuje to nie ma problemów

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 7. Data: 2003-03-05 11:51:54
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > ja też mam i po przeczytaniu warunków jestem świadomy zagrożeń
    > uważam, że jeśli się czyta co się podpisuje to nie ma problemów

    Przeczytaj mi w takim razie, gdzie jest zapis, ze jesli nie splacisz
    jednej raty to nie dostaniesz kolejnej transzy. Bo nie ma tam takiego
    zapisu. Ja w ferworze budowy zapomnialem o racie i bylo 2 dni po
    terminie. Zlozylem wniosek o kolejna transze i dostalem odmowe, bo nie
    zaplacilem tej raty. W umowie nic o tym nie ma. Jak poprosilem o pisemne
    uzasadnienie to nikt do tej pory nie odpisal.

    A masz np. cos takiego jak "drzwi zewnetrzne i wewnetrzne" ? To sie temu
    dobrze przyjrzyj, bo to jest razem, a nie ma prawa byc razem ;-)))) No
    bo jak sobie wyobrazasz zamontowanie drzwi wewnetrznych jak nie ma
    tynkow ? A to jest warunek dostania kasy na tynki ;)

    I nie mow mi ze czegos nie przeczytalem. Kredytu na 100000 zl nie bierze
    sie bez czytania. Inna sprawa, ze mozna nie miec doswiadczenia
    budowlanego i takie niuanse przeoczyc.

  • 8. Data: 2003-03-05 14:24:09
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > przyznanie kredytu w złotówkach)
    > tylko szybko, bo dość ciekawy kurs Euro mamy obecnie

    Jeżeli już w walucie to brałbym w CHF. Jak juz tu Ci radzono sprawdz ile trzeba
    płacić za wcześniejszą spłatę i ile kosztuje przewalutowanie. Tensor1.

  • 9. Data: 2003-03-05 17:42:02
    Od: l...@o...pl

> [...]
    > tym zyskasz
    >
    > teraz to wszystko podusmuj i wez tam, gdzie wyszlo mniej.

    To co pisał poprzednik, jest faktycznie b.wazne. Wszystkie oplaty prowizyjne
    daja w sumie wyzszy koszt niz jakies roznice w oprocentowaniu ( ale mam na
    mysli te sama walute). Ja bym do tego dodala jedno: poproszenie w banku o wzor
    standardowej umowy i regulaminu i przestudiowanie ich pod katem ew. roznic i
    roznych kroczkow.

  • 10. Data: 2003-03-05 17:57:01
    Od: "henning" <h...@N...gazeta.pl>

    ChillZ <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > prostu licze ze ktos mi podpowie :/ Umowe musze podpisac w zasadzie w ciagu
    > 2 dni a poniewaz to decyzja zyciowa ;) prosze o porade.

    Odradzam GE:
    najpierw wszystko pieknie - do podpisania umowy
    pozniej zaczynaja sie schody, nie mowiac juz nic o ich infolinii
    do ktorej nie dosc ze trudno sie dodzwonic, to kompletnie nic nie wiedza
    to ich "prosze jeszcze chwileczke poczekac" slysze do dzis
    Ja splacilem ich kredyt euro CHF ktore wzialem z multi
    polecam
    henning