  • 11. Data: 2005-07-20 16:51:09
    Temat: Re: "Doradca" nie chce zdradzić "tajemnicy" jak się oblicza raty
    Od: trainer <t...@p...org>

    Darek wrote:

    > annuitetowa (uwzględnia wartosć pieniądza w czasie) i niestety na
    > kalkulatorze policzyć tego się nie da. Excel ma chyba funkcje liczenia
    > takich rat.

    da się, co prawda na naukowym (chociaż można potęgować bez fkcji potęgi)

    było na grupie:

  • 12. Data: 2005-07-20 18:15:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=118&start=2

  • 13. Data: 2005-07-20 18:22:50
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=118&start=2

    I teraz jestem reakcji Nuworysza na okazanie tego wzoru.

    Darek

  • 14. Data: 2005-07-20 20:04:07
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

    > I teraz jestem reakcji Nuworysza na okazanie tego wzoru.
    >
    > Darek

    no doczekałem się..... :-)
    tylko że kto bierze jeszcze dzisiaj takie raty... ?
    to złodziejstwo w biały dzień, moje pytanie brzmi jak lekko zmodyfikować to
    cudeńko aby wyliczło mi raty malejące.... ?

    pozdr

  • 15. Data: 2005-07-20 20:07:18
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > I teraz _CIEKAW_jestem reakcji Nuworysza na okazanie tego wzoru.

    Darek

  • 16. Data: 2005-07-20 20:23:45
    Od: trainer <t...@p...org>

    Nuworysz wrote:

    > no doczekałem się..... :-)
    > tylko że kto bierze jeszcze dzisiaj takie raty... ?
    > to złodziejstwo w biały dzień, moje pytanie brzmi jak lekko zmodyfikować to
    > cudeńko aby wyliczło mi raty malejące.... ?

    N - liczba rat
    K - kwota kredytu
    S - stopa (w skali rocznej)

    zakładamy, że kredyt jest spłacany co miesiąc (czyli 12 okresów w roku)
    n-ta rata wynosi:

    r{n} = K/N + K*(1-(n-1)/N)*S/12
    czyli część kapitałowa wynikająca z podzielenia kapitału na równe raty
    plus
    część odsetek, która wynika z pomnożenia pozostałego salda przez stopę

    we wzorze wpisałem n-1 a nie n, ponieważ odsetki płaci się za całe saldo
    przed ich podliczeniem, a nie tylko to co zostało po spłacie raty!

    pozdro
    trainer

  • 17. Data: 2005-07-20 20:29:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Nuworysz" <n...@o...pl> writes:

    > Czy to jest normalne ?

    Obawiam sie ze niestety tak.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2005-07-20 20:43:15
    Od: "news3" <n...@p...onet.pl>

    Dziękuję za ekspresową podpowiedź :-)
    Mam jeszcze jedno pytanie, może ono powinno być na zupełnie inny wątek, ale
    spróbuję :

    Jak odbywa się w praktyce obliczanie rat kredytu denominowanego w walucie
    obcej ?

    Tzn. powyższe rozwiązania dotyczą prostego systemu gdy jesteśmy w jednej
    walucie, w przypadku waluty obcej (jeśli dobrze ten temat rozumię) te raty
    (jak i cały kredyt do spłaty) są obliczne np. w CHF z odpowiednią stawką
    procentową dla tej waluty i zamieniane na złotówki po kursie SPRZEDAZY w
    banku z danego dnia - bo jak dobrze rozumiem to ja kupuję od banku franki za
    złotówki, po "ichnim" kursie aby spłacić ratę we frankach ?

    pozdr

  • 19. Data: 2005-07-20 20:50:45
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@konto2.pl>

    Dnia 2005-07-20 07:10:27, Nuworysz napisał(a):

    > Czy to jest normalne ?

    Nie. Jaki to bank?

    --
    Pozdrowienia/Greetings,
    Poke

    http://www.grubba.kom.pl/ - kilka slow o mnie

  • 20. Data: 2005-07-20 20:53:10
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

[...]

    walucie, w przypadku waluty obcej (jeśli dobrze zrozumiałem) te raty
    (jak i cały kredyt do spłaty) są obliczne np. w CHF z odpowiednią stawką
    procentową dla tej waluty i zamieniane na złotówki po kursie SPRZEDAZY w
    banku z danego dnia. Jak dobrze rozumiem to ja kupuję od banku franki za