  • 1. Data: 2002-02-02 22:50:55
    Temat: OT: Domena mbank.pl
    Od: "Szymon" <s...@w...pl>

    Witam :)

    oto kopia maila do NASK'u i mBanku - a o czym - przeczytajcie.

    Witam,

    oto dane z www.dns.pl/cgi-bin/whois.pl :

    Domena:
    mbank.pl

    Dysponent domeny:
    TP INTERNET SP. Z O.O.

    Adres:
    AL.JANA PAWŁA II 12 00-124 WARSZAWA

    Data rejestracji:
    2000-08-08

    mBank to nazwa banku internetowego bedacego wlasnoscia BRE Bank SA.Maja
    zarejestrowana domene mbank.com.pl.

    Jakim prawem TPI moglo sobie zarejestrowac taka nazwe ? Wiem, ze BRE Bank SA
    tez mogl to zrobic - taka odpowiedz pojawia sie najczesciej w tego typu
    sprawach spornych. Ale tutaj nie obowiazuje zasada 'kto pierwszy ten
    lepszy'.

    TPI teraz to wykorzystuje, poniewaz po wejsciu na adres www.mbank.pl
    przenosi na www.portal.pl bedacy wlasnoscia TPI.

    Watpie, aby zostalo to zrobione na mocy jakiejs umowy/porozumienia.

    Pozdrawiam,

    --
    SzYmOn

  • 2. Data: 2002-02-02 23:04:32
    Temat: Re: Domena mbank.pl
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    No gratuluję, jesteś ekspertem skoro takie dane umiesz odnaleźć :-)))

    a nie przyszło Ci do głowy zauważyć że :

    mbank.com.pl
    Dysponent domeny: BRE BANK S.A.
    Data rejestracji: 2000-09-05 <------------ ZWRÓĆ UWAGĘ NA DATĘ !!!!!

    mbank.pl
    Dysponent domeny: TP INTERNET SP. Z O.O.
    Data rejestracji: 2000-08-08 <------------ TU TEŻ ZWRÓĆ UWAGĘ NA DATĘ
    !!!!!

    i poprostu TP Internet był szybszy ?

    i wtedy gdy rejestrował domenę to bank mBank istniał jeszcze w fazie
    projektów, w dodatku mBank może oprócz nazwy banku oznaczać mobile Bankinkg
    np., zresztą bank mBank w momencie gdy rejestrował swoją domenę com.pl był
    już świadom że domeny pl nie posiada, skoro mu to nie przeszkadzało to w
    czym widzisz problem ?

    przykład inteligo pokazał że nazwę można wymyślić właściwie z niczego.....

  • 3. Data: 2002-02-02 23:14:41
    Od: "Szymon" <s...@w...pl>

    Witam

    heh - takie to kazdy moze znalezc ;)

    Czasy rejestracji widzialem - porownywalem. Ale jednak mBank (BRE) moglby
    cos z tym zrobic. Klienci moga sie pomylic i wtedy wejda na jakis portal.pl

    Pozdrawiam,

    P.S. A co informacji w sieci - Krakow-Podgorze? :)

    --
    SzYmOn

  • 4. Data: 2002-02-03 00:19:10
    Od: Lukasz Kowalczyk <l...@j...pl.nospam>

    [ "pablos" <d...@p...onet.pl> ]
    >No gratuluj?, jeste? ekspertem skoro takie dane umiesz odnale?? :-)))
    >
    >a nie przysz?o Ci do g?owy zauwa?y? ?e :
    >
    >mbank.com.pl
    >Dysponent domeny: BRE BANK S.A.
    >Data rejestracji: 2000-09-05 <------------ ZWRÓ? UWAG? NA DAT? !!!!!
    >
    >mbank.pl
    >Dysponent domeny: TP INTERNET SP. Z O.O.
    >Data rejestracji: 2000-08-08 <------------ TU TE? ZWRÓ? UWAG? NA DAT?
    >!!!!!
    >
    >i poprostu TP Internet by? szybszy ?

    To niczego nie dowodzi. Dopóki zasady rejestracji domen w NASK są,
    jakie są, za każdym razem w podobnej sytuacji będę podejrzewał, że
    ktoś w NASKu wziął pieniądze za rejestrację "wątpliwej" domeny. To
    naprawdę żałosne, żeby we wniosku o rejestrację domeny musiał wpisywać
    w jakim celu ją rejestruję (pod rygorem odmowy, jeżeli uzasadnienie
    się nie spodoba). Brakowało mi tylko rubryczki na imiona rodziców i
    wykaz krewnych za granicą.

    --
    Łukasz Kowalczyk
    l...@j...pl

  • 5. Data: 2002-02-03 08:39:11
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    > Czasy rejestracji widzialem - porownywalem. Ale jednak mBank (BRE) moglby
    > cos z tym zrobic. Klienci moga sie pomylic i wtedy wejda na jakis
    portal.pl

    > Pozdrawiam,

    ok, ale w poprzednim poście miałeś zdecydowane i wyraźne pretensje do NASK i
    do TP Internet a teraz pozostały z tego lekkie pretensje do BRE że nic z tym
    nie zrobił do tej pory

    I tu się z Tobą mogę zgodzić, wina banku jest w takim przypadku oczywista .
    Poprostu porównaj 2 rzeczy :

    z jednej strony występuje bank : instytucja obracająca milionami złotych,
    zatrudniająca całe działy marketingu i reklamy, specjalistów z wielkimi
    pensjami, robiąca kampanie reklamowe gdzie kilkadziesiąt sekund reklamówki w
    telewizji kosztuje ich nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych

    a z drugiej strony nie są w stanie zająć domeny wartej kilkaset złotych
    ?????

    I bynajmniej nie chodzi tu o czas liczony w ułamkach sekund -(ktoś był
    szybszy) ale niektóre "warte grzechu" domeny były wolne całymi latami !!!! w
    zasadzie dopiero koło roku 2000 zrobił się w polsce boom na domeny i
    ludziska zaczeli na gwałt szukać ciekawych nazw
    a co robiły wcześniej banki, co robili ludzie zatrudnieni w marketingu w
    tych bankach ??

    Zobacz np. strony banku śląskiego
    domenę bsk.com.pl zajęli w roku 1996, domena bsk.pl została zajęta przez
    "obcą firmę" w roku 1998
    - tu też uważasz że firma zrobiła świństwo bankowi ? a co ten bank robił
    przez 2 lata ? oszczędzał 300 zł rocznie na opłacie za domeny ?

    przykład mBanku też nie jest wg. mnie trafiony bo trochę miałem z NASK do
    czynienia i można o nich różnie mówić ale nie sądzę żeby mBankowi zrobili
    taki przekręt i to jeszcze z miesięcznym opóźnieniem

    zobacz na bank PKO BP - strony PKOBP.PL zajęli w roku 1996, ale już np.
    PKOBP.COM.PL - biedacy mieli pewnie za mały budżet i domena czekała aż do
    2001 roku aż ktoś się nią zainteresował

    zobacz na bank PEKAO.COM.PL zajęli domenę w styczniu 1997 a nie przyszło im
    do głowy PEKAO.PL które wolne było jeszcze przez pół roku

    we wszystkich tych przykładach opóźnienie w zająciu domen sięgało nawet
    kilku lat, więc niech nikt nie mówi że to procedury NASKU są temu winne.
    Poprostu komuś w kierownictwie zabrakło wyobraźni, okazał się osobą
    niekompetentną itp itd.

    > P.S. A co informacji w sieci - Krakow-Podgorze? :)

    ? mógłbyś jaśniej, chyba że chciałeś podkreślić że potrafisz nie tylko
    korzystać z formularza whois Nasku ale też umiesz z posta odczytać skad
    jestem :-)))

  • 6. Data: 2002-02-03 08:41:00
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    Ok, być może mbank.pl nie jest przekonywującym przykładem, kilka bardziej
    wyraźnych przykładów niekompetencji banków podałem w poście wyżej.

    ps. a i tak nie chce mi się wierzyć żeby NASK zrobił taki numer z domeną
    mBanku przy różnicy w czasie skłądania wniosku ok 1 mca.

  • 7. Data: 2002-02-03 09:04:37
    Temat: Re: OT: Domena mbank.pl
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Szymon <s...@w...pl> wrote:

> [...]

    > przenosi na www.portal.pl bedacy wlasnoscia TPI.

    > Watpie, aby zostalo to zrobione na mocy jakiejs umowy/porozumienia.

    Prawem monopolu Niezwykle Aktywnej Siatki Kretynów.

    P.S. zobacz na www.ibm.com.pl

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 8. Data: 2002-02-03 10:11:55
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > I tu się z Tobą mogę zgodzić, wina banku jest w takim przypadku oczywista
    .
    > Poprostu porównaj 2 rzeczy :

    Dlatego zajalem komus ;) ale dla siebie:
    www.amra.pl
    podkupilem nieodnawiana (ho ho sie nameczylem) www.amra.net
    bylem pierwszy w prerejestracji www.amra.info :)))

    aaaa i jeszcze udalo mi sie zaklepac www.asmodeusz.com - ta jest niezla :)

  • 9. Data: 2002-02-03 10:26:59
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    pablos napisal:
> [...]
    > kilku lat, więc niech nikt nie mówi że to procedury NASKU są temu winne.
    > Poprostu komuś w kierownictwie zabrakło wyobraźni, okazał się osobą

    O tym do czego moze doprowadzic taki brak wyobrazni przekonuja sie na
    codzien aktualni i potencjalni klienci Cuprum-Banku S.A.
    oficjalna strona banku: http://www.cupr.com.pl/
    i troche mniej oficjalna, choc adres jak najbardziej intuicyjny:
    http://www.cuprumbank.com.pl/

    Pozdrawiam Grzegorz

  • 10. Data: 2002-02-03 11:47:45
    Od: Lukasz Kowalczyk <l...@j...pl.nospam>

    [ "pablos" <d...@p...onet.pl> ]
    >Ok, by? mo?e mbank.pl nie jest przekonywuj?cym przyk?adem, kilka bardziej
    >wyra?nych przyk?adów niekompetencji banków poda?em w po?cie wy?ej.
    >
    >ps. a i tak nie chce mi si? wierzy? ?eby NASK zrobi? taki numer z domen?
    >mBanku przy ró?nicy w czasie sk??dania wniosku ok 1 mca.

    A jaki masz dowód, że tamta domena faktycznie została zarejestrowana
    miesiąc wcześniej? Być może została zarejestrowana przez TPSA tego
    samego dnia, kiedy BRE się po nią zgłosiło :-) Wcale bym się nie
    zdziwił.

    --
    Łukasz Kowalczyk
    l...@j...pl