  • 1. Data: 2002-02-11 17:47:17
    Temat: Dokumenty bez stempla i podpisu? Co to jest "bankowy dowod wplaty"?
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Banki, z ktorych uslug korzystam, wydaja mi w zalaczeniu do wyciagow
    dokumenty opatrzone komentarzem:
    "dokument jest wydrukiem komputerowym - nie wymaga uwierzytelnienia'
    lub:
    "dokument elektroniczny - nie wymaga stempla ani podpisu".
    CZASEM na tych swistkach znajduje sie stempel dzienny ale tylko CZASEM.
    [Celowo nie nazywam ich tutaj "potwierdzeniami przelewow", bo nie wiem jak
    powinno wygladac "potwierdzenie przelewu". Tytul na wydruku jest zwykle:
    "Nota memorialowa" czy cus takiego].

    I tu mam kilka pytan:

    1) Czy taki kwit BEZ stempla i BEZ podpisu mozna przedstawic np. w urzedzie
    skarbowym (czy jakiekolwiek innej instytucji/osobie domagajacej sie
    udokumentowania operacji bankowej)?

    2) Jesli TAK, to jak to dziala? Przeciez taki swistek z paroma smiesznymi
    skrotami i numerkami kazdy moze sobie sfabrykowac.

    3) Jesli NIE to jakie kryteria powinien spelniac "bankowy dowod wplaty",
    ktore to pojecie wystepuje np. w przepisach podatkowych.

    (bl)

  • 2. Data: 2002-02-11 18:02:57
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > 3) Jesli NIE to jakie kryteria powinien spelniac "bankowy dowod wplaty",
    > ktore to pojecie wystepuje np. w przepisach podatkowych.

    Polecam art. 7 Prawa bankowego (jest m.in. na prawo.hoga.pl)

    K. Kowalski

  • 3. Data: 2002-02-11 18:45:22
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    <b...@p...onet.pl>
    > 2) Jesli TAK, to jak to dziala? Przeciez taki swistek z paroma smiesznymi
    > skrotami i numerkami kazdy moze sobie sfabrykowac.

    Każdy, komu na tym zależy. A jak komuś na tym zależy, to sfabrykuje
    sobie także świstek z pieczątką i podpisem. Cóż więc za różnica?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2002-02-11 20:09:13
    Temat: Re: Dokumenty bez stempla i podpisu? Co to jest
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    (..)
    (..)
    >Polecam art. 7 Prawa bankowego (jest m.in. na prawo.hoga.pl)
    >
    >K. Kowalski

    Polecam wstępnie rozważyć czy "świstek papieru" jest dokumentem
    elektronicznym :))

    pozdr. PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2002-02-11 20:17:58
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Polecam art. 7 Prawa bankowego (jest m.in. na prawo.hoga.pl)

    A możesz podać dokładny link ?
    Grzegorz

  • 6. Data: 2002-02-12 07:34:02
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > A możesz podać dokładny link ?

    Przyznam, że trochę to niepoważne pytać się o link, kiedy już wszystko
    prawie podałem :-(((
    http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=1&
    id=213 - lepiej?

    Art. 7
    1. Oświadczenia woli składane w związku z dokonywaniem czynności bankowych
    mogą być wyrażone za pomocą elektronicznych nośników informacji. Związane z
    czynnościami bankowymi dokumenty mogą być sporządzane za pomocą
    elektronicznych nośników informacji, jeżeli dokumenty te zostaną w sposób
    należyty utrwalone i zabezpieczone.
    2. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną, uznaje się,
    że czynność dokonana w formie, o której mowa w ust. 1, spełnia wymagania
    formy pisemnej.

    K. Kowalski

  • 7. Data: 2002-02-12 08:07:21
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > <b...@p...onet.pl>
    >
    > Każdy, komu na tym zależy. A jak komuś na tym zależy, to sfabrykuje
    > sobie także świstek z pieczątką i podpisem. Cóż więc za różnica?

    W większości przypadków i tak liczy się uznanie środków na kocie wierzyciela.
    Więć takie świstki są pomocne tylko w odszukaniu zagubinych przelewów.
    Tylko w staro-komunistycznych instytucjach jeszcze uznaje się, że kwit z
    pieczątką jest wystarczający jako dowód, że kasa gdzieś w system państwowy
    wpłynęła.

    W US wystarczył (w moim przypadku) wydruk z ekranu, i jeśli pieniądze doatarły,
    to nie było problemu.

    Pzodrawiam
    -As-

  • 8. Data: 2002-02-12 08:13:49
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > 1) Czy taki kwit BEZ stempla i BEZ podpisu mozna przedstawic np. w urzedzie
    >  skarbowym (czy jakiekolwiek innej instytucji/osobie domagajacej sie
    >  udokumentowania operacji bankowej)?

    Ja przedstawiałem w US własne wydruki przelewów z TelePekao i mBanku i były one
    uznawane. Dodam, że należne pieniądze wcześniej dotarły do US.
    Gdyby kasa nie wpłynęła, to i potwierdzenie z pieczątką i podpisem by pewnie
    nie pomogło.

    Pozdrawiam
    -As-

  • 9. Data: 2002-02-12 08:48:06
    Od: <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > uznawane. Dodam, że należne pieniądze wcześniej dotarły do US.
    > Gdyby kasa nie wpłynęła, to i potwierdzenie z pieczątką i podpisem by pewnie

    To o czym mowisz TO JEST ZUPELNIE INNA SYTUACJA.

    Mnie interesuje, co wtedy jezeli mam udokumentowac w US wplaty podlegajace
    odliczeniom (a dokomywalem ich za pomoca operacji bankowych).

    (bl)

  • 10. Data: 2002-02-12 09:08:35

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > To o czym mowisz TO JEST ZUPELNIE INNA SYTUACJA.
    > Mnie interesuje, co wtedy jezeli mam udokumentowac w US wplaty
    podlegajace
    > odliczeniom (a dokomywalem ich za pomoca operacji bankowych).

    jesli masz na mysli fundusz remontowy (np) to osobiscie radze dokonywac
    przelewow zwyklych a nie elektronicznych, gdyz ich zakwalifikowanie (tych
    elektronicznych) uzaleznione jest od dobrego chumoru ewentualnej osoby
    kontrolujacej itp.