  • 21. Data: 2016-06-09 12:51:56
    Temat: Re: Dobre wieści z ZUS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >lokalnymi u wojewody (nie było samorządów). Razem jakieś kilkaset
    >osób.
    >A obecnie tę samą robotę wykonuje dziesięciokrotnie większa liczba
    >urzędasów
    >i ta liczba stale rośnie. (w samym NFZ jest kilka tysięcy
    >zatrudnionych).

    >Zawsze mnie ciekawiło co by się stało, gdyby tak z dnia na dzień
    >wywalić te 30-50% niepotrzebnych urzędników ze większości budżetowych
    >struktur.
    >Jestem pewny, że przy jakiejś tam minimalnej możliwej podwyżce

    Ale jak to sobie wyobrazasz - ze wracamy do starego modelu, kilkuset
    urzednikow zatrudnia i dzieli pensje lekarzy, czy jeszcze jakos
    inaczej ?

    Co by z tego moglo wyniknac to widzisz - strajk lekarzy, jak dzis
    pielegniarek.
    Bo za malo zarabiaja.
    Rzad moze byc twardy, stwierdzic - dobrze dzielimy, komu sie nie
    podoba - niech zalozy prywatny gabinet.
    Jesli dobrze dzieli - to dobrze, jesli jednak kiepsko i doprowadzi
    lekarzy do emigracji - na nowych neistety poczekamy.

    Mozna tez sie w ogole uwolnic i scedowac na prywatne ubezpieczenia.

    A clue sporow jest prawdopodobnie taki, ze w systemie brakuje sporej
    ilosci pieniedzy, ktore dzis pacjenci, ktorych stac placa lekarzom
    bezposrednio.

    No i co - podniesc podatki i upanstwowic wszystko, czy sprywatyzowac
    wszystko ?

    J.

  • 22. Data: 2016-06-09 13:07:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-09 o 12:51, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ale jak to sobie wyobrazasz - ze wracamy do starego modelu, kilkuset
    > urzednikow zatrudnia i dzieli pensje lekarzy, czy jeszcze jakos inaczej ?

    Nie mówię, że do starego modelu, ale jakby tak z NFZ wywalić 50%,
    to system się nie zawali.

    > Co by z tego moglo wyniknac to widzisz - strajk lekarzy, jak dzis
    > pielegniarek.
    > Bo za malo zarabiaja.

    Ale wysokość zarobków to nie kwestia dzielenia.
    Przeciez jak będzie dwa razy więcej wpływów do NFZ i
    pensje w służbie zdrowia wzrosną dwukrotnie, to nie będzie potrzeba
    przecież więcej urzędników do dzielenia?

    > Mozna tez sie w ogole uwolnic i scedowac na prywatne ubezpieczenia.
    > No i co - podniesc podatki i upanstwowic wszystko, czy sprywatyzowac
    > wszystko ?

    Ja bym od lat uwalniał stopniowo wszystko.
    Zaczątkiem tego był kiedyś odpis podatkowy na podstawie rachunku od lekarza.
    Skoro mógł urynkowić się dentysta i to mimo sporych wymaganych nakładów.
    Łatwiej było dermatologowi, psychiatrze czy zwykłemu interniście,
    Są okuliści, ginekolodzy itp. Trudniej chirurga czy ortopedę, ale z czasem
    doszlibyśmy do prywatyzacji sporo ponad 50%.
    Tak luźno myślę tylko - nie łap mnie za słówka, ale skoro w innych
    krajach to działa,
    to dlaczego nie u nas.

  • 23. Data: 2016-06-09 13:08:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > wysokość i podwyżki emerytur/świadczeń to są decyzje urzędowe

    I chyba nie o urzędników ZUS tutaj chodzi/wędruje. :)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 24. Data: 2016-06-09 13:10:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" njbb1k$1d7$...@n...news.atman.pl

    > Po piąte - przelicz sobie ile odkładałeś w dolarach, zwłaszcza przed 1989.

    Dolary nie mają wartości stałej/wzorcowej...
    Można by liczyć w ,,sile nabywczej'', ale
    i to dalekie jest od pożądanej doskonałości.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 25. Data: 2016-06-09 13:27:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Zauwazam u Ciebie niezdrowe zainteresowanie ;-)

    Zauważasz u mnie? Nie u siebie? W nawiasach kwadratowych
    zapisuję swoje myśli, których Tobie nie wolno czytać!
    Tymczasem Ty wyciągasz te myśli z nawiasów, aby móc je
    czytać rzekomo bez łamania prawa.

    Pod tym względem jesteś podobny do kota, który wiedząc
    o tym, że nie wolno mu jeść tego, co jest na stole, ale
    wolno jeść to, co jest na podłodze w jego misce lub
    niedaleko tej miski, zrzuca jedzenie ze stołu tak,
    aby znalazło się niedaleko tej kociej miski...

    Nie za trudne? Zrozumiesz? TRydzyk mówi o tym, że tacy
    jak Ty dukają pojedynczymi słowami, nie potrafią budować
    zdań złożonych... Jeśli nie umiesz budować złożonych zdań
    (co widać aż zbyt wyraźnie) zapewne też nie potrafisz
    czytać takich zdań... Widząc takie zdania, bronisz się
    stwierdzeniami typu: ,,lanie wody'', ,,bicie piany'',
    ,,słowotok'' itp. -- nie rozumiejąc nawet znaczenia
    tychże idiomatycznych (czy quasi-idiomatycznych) określeń. :)

    Na szczęście te określenia są dobrze wyjaśnione (; w Googlach. ;)

    [kiedyś Bóg był wszechwiedzący, teraz Google...]

    TLis twierdził, że ludzie nie są tak głupi, jak my myślimy, lecz znacznie
    głupsi. Nie zdawał sobie sprawy z tego, że mówi o sobie. :) Wkrótce jego
    mocodawcy skutecznie nakręcili go do agresywnych manifestacji i atakowania
    wszystkich dookoła, co ukazuje raczej głupotę TLisa, nie ludzi w ogóle. :)

    Mnie także nakręcano, czym pogłębiano moją pogardę, bo te nakrętki są
    stare jak świat i prymitywne do tego stopnia, że zazwyczaj nie są skuteczne. :)

    [trzeba żyć nadzieją -- być może Budzik kiedyś opanuje trudną_inaczej
    sztukę czytania zdań złożonych i wypowiedzi zawierających treści...]

    I TLis innym ludziom przypisywał swoje wady (głupotę), i Ty (pisząc o rzekomo
    moich niezdrowych zainteresowaniach) przypisujesz innym ludziom (mnie akurat)
    swoje/Twoje wady. :)

    [kota nie zabiję jeszcze, skoro jest mądry jak Budzik;
    ale przyjdzie ten dzień, że prawy koty zniknie
    http://www.jerzysatanowski.com/piosenki.przyjdzie_na
    _pewno.html
    To jedno wiem, wiem to jedno
    Przyjdzie na pewno ten dzień
    Przyjdzie na pewno
    i zostanie lewy, albo i żaden...]

    TLisa chciano pozbyć się, więc nakręcono go do agresywnych zachowań.
    (TLis nawet chyba Michnika propozycję odrzucił) Procedury stare,
    wyświechtane, zazwyczaj nieefektywne, gdyż zbyt dobrze opanowane
    nie tylko przez nakręcających, lecz także przez nakręcanych. :)

    Teraz potrzeba nowych metod -- i są one tworzone. :)
    [przez co świat staje się i ciekawszy, i mniej bezpieczny,
    co zwiększa popyt na umiejętność/zdolność rozumnego
    postępowania -- czyli na odwieczny atut osób duchownych...]

    Mnie te procedury śmieszą, a jak powszechnie wiadomo: ,,śmiech -- to zdrowie!''.

    [można dorzucić chorobę zainteresowaniową do starań o rentę?
    oczywiście nie można, bo wówczas sąd zauważy, że w czasie
    orzekania dokonywanego przez ZUS (ponad 2 lata temu) niekoniecznie
    ta choroby była obecna u mnie, a teraz decydujemy nie o tym, >>czy
    ja mam rację, czy ZUS ma rację co do mej zdolności do pracy<<, lecz
    o tym, >>kto miaU rację<<; ale tylko sąd stosujący rzeczywiście prawo]

    -=-

    Wracając do Mieszkania+ -- chyba cieszysz się, bo jednak BSzydło uczyniła to, o co
    prosiłeś!

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 26. Data: 2016-06-09 13:43:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Nie mówię, że do starego modelu, ale jakby tak z NFZ wywalić 50%,
    >to system się nie zawali.

    Trudno powiedziec ... co oni tam maja naprawde do roboty.
    Teraz np te idiotyczne karty EKUZ ..

    >Ale wysokość zarobków to nie kwestia dzielenia.
    >Przeciez jak będzie dwa razy więcej wpływów do NFZ i
    >pensje w służbie zdrowia wzrosną dwukrotnie, to nie będzie potrzeba
    >przecież więcej urzędników do dzielenia?

    Ile by nie zarabiali, to kiedys pomysla, ze za malo dostaja.
    Teraz im sie powie "wygrala najtansza firma w przetargu", dawniej
    adresatem byl jednak minister :-)

> [...]
    >nakładów.
    >Łatwiej było dermatologowi, psychiatrze czy zwykłemu interniście,

    Interniscie to najlatwiej - dzis bierze cos 10zl od zapisanego
    obywatela co miesiac.
    To sa pieniadze, ktore najlatwiej scedowac na obywatela.

    >Są okuliści, ginekolodzy itp. Trudniej chirurga czy ortopedę, ale z
    >czasem
    >doszlibyśmy do prywatyzacji sporo ponad 50%.

    Chirurdzy i ortepedzi tez sa.

    >Tak luźno myślę tylko - nie łap mnie za słówka, ale skoro w innych
    >krajach to działa, to dlaczego nie u nas.

    Dziala, ale wszedzie w postaci ubezpieczen jednak.
    Tylko ze w Europie to w wiekszosci jest jednak panstwowe, w USA bylo
    od zawsze prywatne ... ale Obama mial to zmienic i chyba zmienil.

    P.S. ile sie placi w USA tego ubezpieczenia ? Dawniej padaly kwoty np
    300$ co miesiac od rodziny ... jak patrze w PIT, to u nas zaczyna byc
    podobnie w bogatszych rodzinach.
    Ale czy amerykanskie ubezpieczenie takie dobre ?
    Chyba nie, skoro Obama obiecal zmiane i wybory wygral :-)

    J.

  • 27. Data: 2016-06-09 14:47:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57593433$0$686$6...@n...neostrada.pl

    > ZUS w sumie niewiele tu wnosi - to tylko urzednicy przekladajacy miedzy
    kieszeniami, emeryci nadal obciazaja budzet Panstwa ... no
    > i obywateli placacych skladki.

    Woda jest cieczą, ale rzeźbi skały.
    ZUS wnosi niewiele, ale systematycznie, przez co -- skutecznie.
    Wnoszą rozprawy sądowe, na których biegli i sędziowie otrzymują
    zapłatę za nic, wnoszą koszty utrzymania ZUS, wnosi wreszcie
    demoralizacja, czyli stresowanie społeczeństwa -- dług wobec
    ZUS może posłać człowieka na przysłowiowy uliczny bruk...

    Można długo i namiętnie teoretyzować o zaletach istnienia ZUS, ale
    praktyka (odpowiedź samego Boga) jest brutalna naprawdę -- młodzi,
    zdolni, mądrzy ludzie stąd uciekają.

    Ludzie nie są głupi -- nawet kot wie, jak obejść prawo.
    Ludzie są bardzo mądrzy, ale zazwyczaj swoją mądrość ukrywają,
    co jest też wyrazem tejże mądrości. Innym wyrazem mądrości są
    po prostu czyny -- nie mogąc inaczej zwalczać patalogii ZUSu,
    mądrzy, pracowici, zdolni, wykształceni ludzie stąd uciekają.

    Głupcy zaś dostaną 500+, Mieszkanie+ i Chłopa+ (podatkiem bykowym)
    i narodzą nowych ludzi -- ale to dosłownie populacja, mnożące się
    bezsensownie istoty biernie poddające się wpływom środowiska,
    niezdolne do kreatywnego działania; zdolne jedynie do
    biologicznego przeżycia i wydania na świat nowego pokolenia...

    -=-

    ZUS (jak wszystko?) ma sens tylko wówczas, gdy pracuje uczciwie.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 28. Data: 2016-06-09 14:50:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > A to jest akurat easy. 0. Moja kariera zawodowa zaczęła się po 2000. :P

    Ale chyba Twoi rodzice płacili państwu jakieś składki za Ciebie.
    ZUS nie jest państwem? Jest państwowy, zatem jest częścią państwa,
    stanowi fragment państwa, element państwa, zatem płacenie państwu
    nie odbiega daleko od płacenia ZUSowi a polskie emerytury są
    (i będą, ale w większym stopniu niż są teraz) finansowane przez Fiskusa.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 29. Data: 2016-06-09 15:11:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Skoro mógł urynkowić się dentysta i to mimo sporych wymaganych nakładów.

    Rynek niby dobry, ale uboczne skutki czasem takie sobie.
    Znajoma chirurg-stomatolog mi mówiła, że w przychodni (w mniejszej
    miejscowości) z bólem serca wyrywa bardzo dużo zębów, które spokojnie można
    by wyleczyć, ale ludzie nie mają pieniędzy aby iść prywatnie, a NFZ nie
    zapłaci za leczenie.
    P.G.

  • 30. Data: 2016-06-09 15:13:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57594332$0$678$6...@n...neostrada.pl

    > I dobrze, ze nie uwzglednia - nikt tu pieniedzy nie gromadzi - to przeciez taka
    umowa spoleczna - ty fundujesz emeryture rodzicom,
    > dzieci ufunduja tobie.
    > Dzieki temu mozna sie uwolnic od inflacji i skupic na % srednich krajowych.

    TK orzekł -- nawet w OFE pieniądze nie należą do ludzi, lecz do państwa.

    > Ze decyzje ustawowe to jedno, ale ta rewaloryzacja do zastepuje "oprocentowanie" i
    inflacje.

    Tylko inflację. Sporadycznie są podejmowane próby jednorazowych
    dopłat na które zezwala (lub nie zezwala) ARzepliński jako TK.

    > czyli zostaje nam, ze ktos przez 40-45 lat wplaca po 474zl, a potem przez ~15-20
    lat wyplaca ... i wychodzi 948-1422 zl.
    > No i jakos tak to chyba wyglada ...

    Ten ktoś Wpłaca do państwa, które inwestuje w drogi i mosty [czyli
    w łapówki urzędników odpowiedzialnych za budowę dróg i mostów] dzięki
    czemu ów ktoś może po latach wypłacać tyle, że jako polski emeryt może
    zwiedzać niemal cały świat z biurem turystycznym o wdzięcznej nazwie
    Street View.

    http://www.google.pl/intl/pl/maps/streetview/

    Może też korzystać z dóbr kultury za sprawą pśrednika zwanego Jutuba. :)

    A wszystko to za sprawą Virgin Mobile i im podobnych, gdyż Solorz-Żak
    forsę wziął, ale internetu biedakom nie dał. :)

    -=-

    Można długo i namiętnie tłuc Niemców, ale jeśli polskie państwo gniecie
    Polaka, a Niemiec (za sprawą Virgin Mobile czy Lidla) Polaka utrzymuje
    przy życiu -- polskie państwo padnie na pewno! Nie pomoże MMKolonko
    z jego krucjatą antyniemicką:

    http://www.solidarni2010.pl/32596-niemiecki-kapital-
    w-polskich-mediach---petycja-mariusza-max-kolonko.ht
    ml

    nie pomogą ustawy antygaleriowe, misyjna TV, strach przed Rosją i Putinem...

    -=-

    Oficjalnie prawnik powie, że złe zarządzanie państwem burzy ufność obywatela
    wobec tegoż państwa, ale w rzeczywistości sąd odrzuci WSZYSTKIE DOWODY sądowe
    (dokumenty z pieczęciami polskich lekarzy, nagrania audio i video itp.) świadczące
    na korzyść odwołującego się i odrzuci podstawy logiki, aby wydać absurdalny wyrok.

    Moja ewentualna renta to około 10 kpln -- miesięczna pensja ARzeplińskiego to około
    25 kpln.

    Ale sędzia straszy na ulicznych wiecach wojną domową i przemocą, zaś mnie -- zabija.
    :)

    Zabija, gdyż ja deklaruję drogę inną niż polscy sędziowie -- pozbawioną zastraszania:
    wojną, zbrodnią, mordowaniem itd. :) Zabija, gdyż taka jest kultura polskich
    (oczywiście
    są wyjątki) sędziów, taki jest poziom świadomości tychże polskich sędziów, taki jest
    ,,współczynnik'' człowieczeństwa polskich sędziów.

    -=-

    Sędziów tak zwany naród nie wybiera i nie wybrał.
    Najpierw Stalin wymordował prawdziwych sędziów, następnie
    ów Stalin mianował swoich ludzi na te stanowiska, później
    ci mianowani przez Stalina decydowali o tym, kto będzie
    w Polsce sądził.

    Ale naród wybrał parlamentarzystów, a wcześniej (kosztem rozlewu krwi) obalił ustrój
    bolszewicki w Polsce. Obecnie ten naród wybrał PiS -- które_i_która zezwala sędziom
    na parodiowanie procesów sądowych.