  • 71. Data: 2021-03-31 18:06:25
    Temat: Re: Do czego prowadzą sztywno utrzymywane niskie stopy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Tylko jak dbać o recycling tłukących świetlówek: pakować każdą zużytą
    >w folię bąbelkową i wytłoczki po jajkach?

    Z fabryki do klienta docieraja cale, to czemu od klienta do fabryki
    nie mialyby dotrzec cale ?
    Tylko praktyka byla taka, ze trafialy do kubla na smieci, a potem
    wrzucajacy, albo okoliczna mlodziez tlukla.

    J.

    -----

  • 72. Data: 2021-03-31 18:24:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >No zobacz.
    >Ja oglądam na 29'' Quintriksie pod kątem około 45° od osi, do tego w
    >pokoju z trzema oknami od sufitu do podłogi.
    >A pod jakim kątem oglądasz swoje 40-cali (o oknach litościwie nie
    >wspomnę)?
    >I na Quintrixie (65 Wat) widać piłkę, płynnie - czy to nożną czy
    >siatkową czy tenisową czy pingpongową.
    >Widać nieskaczącą i o zgrozo okrągłą piłkę na tym 40-calowym?

    A jaka masz rozdzielczosc na tym 29" ?
    Bo jesli HD ... to nie widze powodu, aby na 40 czy 60" HD mialo byc
    inaczej.

    A jesli nie HD ... procesory w TV tez coraz lepsze robia, nie powinno
    skakac :-)

    Aaaa, widze, Quintrix to jeszcze kineskopowy ... no to gdzies w
    dekoderze jakis procesor zamienia sygnal "cyfrowy" na analogowy, i mu
    skacze lub nie :-)

    W dodatku audycja teraz w proporcjach 16:9, wiec czy aby na pewno masz
    okragla pilke?
    A boki widzisz ?

    No i ... aby na pewno 65W? 29" ...
    https://sprzedajemy.pl/telewizor-panasonic-tx-29pm11
    p-quintrix-z-pilotem-belchatow-2-0010c9-nr60190542

    tu 101W na drugim zdjeciu.

    No i widze, ze byly tam modele 100Hz ... to jakis procesor
    przetwarzajacy musialy miec :-)

    -----
    > tak jak z TV, kiedyś ludzie kupowali 22, 23-calowe TV CRT, a teraz
    > 40-calowy (jak by nie liczyć, zawsze znacznie większy i lepszy
    > obraz) kosztuje grosze i ciągnie mniej prądu.

    J.

  • 73. Data: 2021-03-31 18:43:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Kupowales ciut lepszy/drozszy monitor, karte SVGA, i miales mozliwosci
    > dopasowania.
    > Np 1024x768 bez przeplotu, ale 48Hz.
    > Mnie nie przeszkadzalo.

    A jak ustawiałeś ten tryb? Bo przecież nie BIOSem video.
    48 Hz byłoby bardzo męczące. 56 i 87i też było. Ale może tam był jakiś
    wolniejszy luminofor, w końcu zielone tak nie męczyły (często bardzo
    długa poświata).

    > No i sie pojawialo stopniowo to wieksze. np 50kHz.

    Ale kieedy. Wtedy, to nikt już nie myślał o żadnym przeplocie, ani
    o 1024x768 @48 Hz.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 74. Data: 2021-03-31 18:58:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > skacze lub nie :-)
    >
    > W dodatku audycja teraz w proporcjach 16:9, wiec czy aby na pewno masz

    Można ustawić tryb 16:9 :-)
    Tylko wtedy to już "nie do końca" jest 29".
    Zresztą, w 4:3 to też jest raczej 27" - to tak jak z 16-milimetrowymi
    calami przekątnych matryc. Netto dało się na tym wyświetlić jakieś 400
    linii 16:9 - nie bardzo obciętych po bokach.

    Te dwadzieścia kilka lat temu to nawet były przyzwoite telewizory
    - ale jednak bez przesady.

    > No i widze, ze byly tam modele 100Hz ... to jakis procesor
    > przetwarzajacy musialy miec :-)

    No ba. Ale nieco starszy jednak :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 75. Data: 2021-03-31 19:05:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >A jak ustawiałeś ten tryb? Bo przecież nie BIOSem video.

    Byly do tego programy.

    >48 Hz byłoby bardzo męczące. 56 i 87i też było.

    Mnie nie meczylo.
    Natomiast bardzo mnie meczylo takie drobne "mrowienie" w trybie
    przeplotu.
    Tudziez np spadek ostrosci na wysokich czestotliwosciach pikselowych.

    >Ale może tam był jakiś wolniejszy luminofor, w końcu zielone tak nie
    >męczyły (często bardzo
    >długa poświata).

    Raczej normalny.

    >Ale kieedy. Wtedy, to nikt już nie myślał o żadnym przeplocie, ani
    >o 1024x768 @48 Hz.

    Ok, ale 48Hz pion przy np 820 liniach ( 768 z marginesem) to 39kHz
    piozomego.
    I ma szanse zadzialac na tanszym monitorze. Moze nawet z 50Hz.

    J.

  • 76. Data: 2021-03-31 19:44:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak (tabliczka z tyłu) i m.in. z tego powodu się go nie pozbywam i nie wchodzę w CRT
    32''.
    Przy czym faktycznie 'zapomniałem' o zewnętrznym tunerze.
    LCD musiałem wymienić ze trzy modele, żeby jako tako piłkę oglądać, a i tak idealnie
    nie jest (w innym pomieszczeniu i nie pytaj o
    kąty widzenia).
    Gdyby nie wielkość ekranu, to 33x wolałbym fosfor.

    -----

  • 77. Data: 2021-03-31 20:10:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przerabiały sygnał analogowy - tym bardziej, że analog był z przeplotem.
    Wstawiały dodatkowe ramki, ale to były ramki skopiowane wg metody AABB lub ABAB.
    Wątpię, czy przerabiają na 100 Hz sygnał cyfrowy podany im z tunera DVB na wejście
    RGB (SCART) - nie to że byłoby niemożliwe, ale
    chyba projekt nie przewidywał (w tych instrukcjach, na które trafiłem - Sony i
    Panasonic).
    Ja podaję z tunera 1080P 50Hz, czasem 1080i 50 Hz, a przynajmniej tak wynika z menu
    tunera (Viark, może oszukuje) - wiele innych
    tunerów nie poda na RGB wyżej niż 576p 50 Hz (UHD podają na HDMI).

    -----

  • 78. Data: 2021-03-31 20:21:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-03-31 o 17:40, J.F. pisze:

    > Mialem szanse rok temu, bo sie popsul w piatek.

    Obkupiliśmy się w używane HP Compaq LA2405x. Wszyscy celuja chyba w 27"+
    i 24" potaniały. Na biurku mam w sumie 3 monitory i 27" by mi nie
    weszły. Brat kupował - chyba w okolicy 200zł/szt.
    Mam:
    - 2 na biurku w pracy (ten trzeci to inny, mniejszy),
    - 1 w domu,
    - 2 w domu w szafie (jak w ubiegłym roku się kilka razy wynosiłem na
    jakiś czas do domu to brałem tylko dwa komputery (DELL w małej
    stacjonarnej obudowie (nie umiem jej nazwać) - 2 szt wchodzą mi bez
    problemu do małego plecaczka).
    P.G.

  • 79. Data: 2021-03-31 22:54:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 31.03.2021 o 15:40, Krzysztof Halasa pisze:

    > Dlatego napisałem, że ja tego nie widzę. Ale czy to ma wpływ na coś, to
    > nie wiem.

    > Tak wygląda. W każdym razie na tyle czystym, że nie da się zobaczyć
    > "nieczystości".

    Co masz ma myśli pisząc "zobaczyć"?

    MJ

  • 80. Data: 2021-04-01 10:47:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 31 Mar 2021 18:06:25 +0200, J.F. napisał(a):

    > Z fabryki do klienta docieraja cale, to czemu od klienta do fabryki
    > nie mialyby dotrzec cale ?

    U mnie w pobliskich Kaulfandzie i Aldim można wrzucić żarówki do
    specjalnego pojemnika. Nie wiem tylko jaka cześć suterena to czyni.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl