  • 1. Data: 2010-09-03 17:56:29
    Temat: Dłuższe PIN-y za granicą
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Cześć,

    Podczas pobytu w Bułgarii kilkukrotnie zdarzyło mi się korzystać z
    bankomatu (CCB). I jedna rzecz mnie zastanowiła - miejsce na wpisanie PIN-u
    było sześciocyfrowe. Rzecz jasna transakcja normalnie przeszła z posiadanym
    czterocyfrowym PIN-em, ale czy te 6 cyfr może gdzieś być regułą bądź tylko
    wyjątkiem?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 2. Data: 2010-09-03 18:42:14
    Temat: Re: Dłuższe PIN-y za granicą
    Od: AW <a...@w...pl>

    W dniu 2010-09-03 19:56, Borys Pogoreło pisze:
> [...]
    > czterocyfrowym PIN-em, ale czy te 6 cyfr może gdzieś być regułą bądź tylko

    Kilka lat temu ( chyba 4 ) spotkałem się z takim bankomatem we Włoszech.
    Nawet mnie to zaskoczyło bo chciał 6 cyfr i za pierwszym razem
    zrezygnowałem z wypłaty :)
    Dopiero drugie podejście i zatwierdzenie 4 cyfr poszło OK.
    Nie mam jednak pojęcia czy są karty na 6 cyfr PIN-u.

  • 3. Data: 2010-09-03 18:46:54
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 03.09.2010 20:42, AW wrote:

> [...]
    > Dopiero drugie podejście i zatwierdzenie 4 cyfr poszło OK.
    > Nie mam jednak pojęcia czy są karty na 6 cyfr PIN-u.
    Najwyraźniej we Włoszech PIN może mieć 4, 5 lub 6 cyfr.
    http://slowtalk.com/groupee/forums/a/tpc/f/862600685
    /m/1841029374

  • 4. Data: 2010-09-03 18:49:29
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 03.09.2010 20:42, AW wrote:

> [...]
    > Dopiero drugie podejście i zatwierdzenie 4 cyfr poszło OK.
    > Nie mam jednak pojęcia czy są karty na 6 cyfr PIN-u.
    Najwyraźniej we Włoszech istnieją PIN-y 4, 5 i 6-cyfrowe.

  • 5. Data: 2010-09-03 18:59:56
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 10-09-03 19:56, Borys Pogoreło wrote:
> [...]
    > czterocyfrowym PIN-em, ale czy te 6 cyfr może gdzieś być regułą bądź tylko

    W niektorych krajach sa wykorzystywane 6 cyfrowe PINy. Wpisujesz
    normalnie swoj - potem albo nic (gwiazdki), albo dwa zera.

    Swoja droga w USA byla (a moze dalej jest) usluga "jednorazowych" PINow
    - ktore podaje sie np. przestepcom przy rabunku - pozwala na wyplate
    minimalnej kwoty i pozniej sygnalizuje brak srodkow na rachunku. 6
    cyfrwe PINy oczywiscie to kwestia bezpieczenstwa, chociaz nie wiem, czy
    wygody.

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 6. Data: 2010-09-03 21:31:55
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 03 Sep 2010 20:59:56 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    napisał(a):

    > Swoja droga w USA byla (a moze dalej jest) usluga "jednorazowych" PINow
    > - ktore podaje sie np. przestepcom przy rabunku - pozwala na wyplate
    > minimalnej kwoty i pozniej sygnalizuje brak srodkow na rachunku.

    To jest dobre, niczym podwójna partycja w TrueCrypcie ;)

    U nas nikt na to nie wpadł? Czy trzeba by modyfikować każdy bankomat i się
    nie opłaca? Choć w sumie to chyba tylko kwestia odpowiedniej odpowiedzi ze
    strony banku?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2010-09-03 21:34:18
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    W dniu 2010-09-03 23:31, Borys Pogoreło pisze:

    > U nas nikt na to nie wpadł? Czy trzeba by modyfikować każdy bankomat i się
    > nie opłaca? Choć w sumie to chyba tylko kwestia odpowiedniej odpowiedzi ze
    > strony banku?

    Raczej to drugie. Bankomat tylko sczytuje dane z karty + to co user
    wklepał i wysyła do banku, a potem userowi wyświetla odpowiedź tegoż
    (np. poprzez poczet władców Polski ;) ).

  • 8. Data: 2010-09-04 08:32:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/03/2010 11:31 PM), Borys Pogoreło wrote:

    > To jest dobre, niczym podwójna partycja w TrueCrypcie ;)

    Chyba że przestępca o takiej usłudze wie, więc cię będzie męczył aż mu
    podasz drugi PIN. I nie ma znaczenia że akurat masz tylko jeden ;).

    p. m.

  • 9. Data: 2010-09-04 13:22:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mvoicem" 4c820413$0$27046$6...@n...neostrada.pl

    > Chyba że przestępca o takiej usłudze wie, więc cię będzie męczył aż mu podasz drugi
    PIN. I nie ma znaczenia że akurat masz tylko
    > jeden ;).

    Jeden palec po tych męczarniach? ;)
    (jeden przytwierdzony do reszty, a pozostałe ,,piętro'' niżej)

    -=-

    Już naszego Warneńczyka zamordowano w Bułgarii...
    Trzeba uważać na tych Bułgarów...
    I na Jana Pawła II też oni nasłali zbira...

    -=-

    W Grecji niepewnie gospodarczo, w Bułgarii odcinają palce, a w Polsce zimno jak w
    piekle!!!
    Co pozostaje z europejskich miejsc? Hiszpania i Włochy? :) Sycylia? ;)

    -=-

    Aby było jasne (bo na tej grupie wszystko inaczej wygląda) nie myślę
    o ulokowaniu swoich złotówek w jakimś kurorcie, ;) ale o wyjeździe
    gdzieś stąd do ciepłego kraju -- na wakacje...
    Niby efekt podobny -- też gdzieś ulokuję pieniądze...

    Co do odzyskania... Hm... W ciepłym kraju odzyskam automagicznie,
    gdyż wyzdrowieję, zaś odzysk z Eurobanku może okazać się trudny... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2010-09-05 09:07:30
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message

    > Chyba że przestępca o takiej usłudze wie, więc cię będzie męczył aż mu
    > podasz drugi PIN. I nie ma znaczenia że akurat masz tylko jeden ;).

    Ukryte cyfry stosowalo sie glownie w szyfrach do zamkow. Ale mozna tez i w
    pin-ie.
    Poloega to na tym, ze nie ma "2" pinu tylko jest inna ostatnia cyfra. Np,
    zdefinowane 5 by zamarkowac brak kasy i zaalarmowac o probie wlamaia.
    Stosowalo i nadal sotsuje sie jak npaislem w roznego rodzaju zamkach.
    Przykladow, ktos przyklada bron do glowy pracownika banku, instytucji
    rzadowej itp. Ten wchodzi do budynku podajac prawidlowy kod ze zmieniona
    ostatnia cyfra lub cyfra w srodku szyfru. Zamki sie otwieraja jak nigdy nic,
    ale ta inna cyfra od razu alarmuje osrodki ochrony i wiadomo, ze top
    wtargniecie. Napastnik o niczmy nie ma pojecia.