  • 11. Data: 2004-10-15 16:38:41
    Temat: Re: Dlaczego warto się spieszyć z wprowadzeniem euro - artykul Malina.
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    "CzeslawEm."

    > Popatrz ilu durniow siedzi w rzadach europejskich ze na to poszli.

    a mądrzejsi od nich nie poszli (Wielka Brytania) i bardzo im teraz z tego
    powodu przyjemnie, nawet jeżeli muszą wkładać "prace przy przeliczaniu na
    narodowa walute w firmach co handluja z
    > zagranica. Ile sie musza narobic kontrolujac kilka kursow kazdego
    > dnia."

    pozdro
    trainer

  • 12. Data: 2004-10-16 11:46:18
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 14 Oct 2004 20:17:29 +0200, "Krzysztof"
    <o...@p...onet.pl> wrote:

    >Chciec to MY mozemy, ale wazne, zeby druga strona tez chciala. Niezaliczenie
    >funduszy OFE do sektora publicznego oddala przyjecie EUR, a do tego obecna
    >ekipa nie chce sie przyznac, ze sprawe te calkowicie przegrala. Poza tym

    hmmm, a niby dlaczego OFE ma być sektorem publicznym? Przecież OFE są
    prywatne i obracają prywatnymi pieniędzmi.

    >przyszlosc wywola w koncu przecene PLN, bo przeciez kupowanie naszych
    >obligacji oparte jest na wierze, ze w koncu w niedalekiej przyszlosci
    >bedziemy miec EUR, jezeli tak sie nie stanie, rozczarowanie moze byc duze.

    a nie na wierze, że zabezpieczeniem jest 312mln km kw. i praca
    parudziesięciu milionów ludzi?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 13. Data: 2004-10-16 13:21:32
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 16 Oct 2004 13:46:18 +0200, Jarek Andrzejewski
    <j...@d...com.pl> wrote:

    >a nie na wierze, że zabezpieczeniem jest 312mln km kw. i praca
    >parudziesięciu milionów ludzi?

    oops, z tymi milionami km kw przesadziłem troszkę :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 14. Data: 2004-10-16 13:51:19
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Jarek Andrzejewski:

    > oops, z tymi milionami km kw przesadziłem troszkę :-)

    z parudziesięciu milionów ludzi także ;-P

    trainer

  • 15. Data: 2004-10-16 14:48:17
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sat, 16 Oct 2004 15:51:19 +0200, "trainer" <t...@p...org>
    wrote:

    >Jarek Andrzejewski:

    >z parudziesięciu milionów ludzi także ;-P
    >
    >trainer

    ano, na niecale 38 mln ludzi w PL pracuje nas chyba okolo polowy (nie
    pamietam dokladnych danych, ale bardzo sie nie myle). reszta to
    nieletni, emeryci, rencisci i bezrobotni.

    G.

  • 16. Data: 2004-10-16 14:50:48
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    <j...@d...com.pl> wrote:

    >hmmm, a niby dlaczego OFE ma być sektorem publicznym? Przecież OFE są
    >prywatne i obracają prywatnymi pieniędzmi.

    w kazdym normalnym kraju tak by bylo. ale nasz kraik jest taki
    smieszny, ze te prywatne pieniadze zostaly w duzej mierze ROZKRADZIONE
    przez ZUS, ktory majac klopoty z systemem informatycznym i nie mogac
    przekazac pieniedzy, nie przechowywal ich, tylko wydal bez zadnych
    konsekwencji. i ktos mi powie ze nasz kraj jest normalny?

    G.

  • 17. Data: 2004-10-16 15:04:01
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Piotr Gralak wrote:

    > ano, na niecale 38 mln ludzi w PL pracuje nas chyba okolo polowy (nie
    > pamietam dokladnych danych, ale bardzo sie nie myle). reszta to
    > nieletni, emeryci, rencisci i bezrobotni.

    zatrudnienie w Polsce to ok. 13,5 mln osób
    ale patrząc na nich jako na gwarantów spłaty obligacji, to pracujących jest
    jeszcze mniej - bo ponad pól miliona przerzuca papiery w urzędach
    państwowych i samorządowych, kilkaset tysięcy pierdzi w stołki w
    administracji służby zdrowia, a jeszcze górnicy, kolejarze - to jest
    "śmietanka" na której potrzeby te obligacje są emitowane i gdybym kupował
    polskie obligacje to te miejsca pracy traktowałbym raczej jako generatory
    ryzyka, a nie uspokajające gwarancje :))

    trainer

  • 18. Data: 2004-10-16 16:36:46
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    wrote:

    >z parudziesięciu milionów ludzi także ;-P

    hmm, a ze 20 milionów dorosłych to nie ma w PL?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 19. Data: 2004-10-16 16:37:54
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 16 Oct 2004 14:50:48 GMT, g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)
    wrote:

> [...]
    >przekazac pieniedzy, nie przechowywal ich, tylko wydal bez zadnych
    >konsekwencji. i ktos mi powie ze nasz kraj jest normalny?

    to wiadomo. Ale jak już coś tam do OFE przecieknie to nie jest
    publiczne (no dobra: nominalnie nie jest).

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 20. Data: 2004-10-18 13:24:11
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "trainer" <t...@p...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > powodu przyjemnie, nawet jeżeli muszą wkładać "prace przy przeliczaniu na

    Czy moze mi ktos przeslac linka do tego artykulu? Przegapilem bedac na
    Targach w Wawie ;( a chcialbym sprawdzic, co mi wycieli, a co zostawili. I
    czy po korekcie artykul nie stracil sensu wypowiedzi. z gory dziekuje.

    Malin

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24