  • 1. Data: 2006-01-06 08:35:46
    Temat: Dlaczego w Pekao24 nie ma historii?
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Dlaczego w Pekao24 jest dostęp do historii konta tylko do 2 miesięcy
    wstecz? Czy wiąże się to z jakimiś oszczędnościami banku, czy chodzi o
    co innego? Co stoi na przeszkodzie, żeby był dostęp do dużo dłuższej
    historii?

    Renata

    PS Odpowiedź "bo to badziewny bank", skądinąd słuszna, nie wnosi
    jednak nic nowego.

  • 2. Data: 2006-01-06 13:04:50
    Temat: Re: Dlaczego w Pekao24 nie ma historii?
    Od: Krzysztof Kosminski <k...@n...gazeta.pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > PS Odpowiedź "bo to badziewny bank", skądinąd słuszna, nie wnosi
    > jednak nic nowego.

    W takim razie odpowiem tak:

    - z tego samego powodu, dla którego nie ma możliwości
    odfiltrowania operacji przychodzących (wpływów na rachunek);

    - z tego samego powodu, dla którego w banku tym masz aż cztery
    adresy korespondencyjne, a w przypadku zmiany jednego pozostałe
    pozostają bez zmian, jeśli wyraźnie ich zmiany nie zażądasz;

    - z tego samego powodu, dla którego najprostsze czynności, jak
    złożenie dowolnego wniosku, zmiana adresu korespondencyjnego,
    zmiana pakietu itd. wymagają wizyty w oddziale.

    Odpowiedź "bo to badziewny bank" rzeczywiście nic nie wnosi.
    Lepsza będzie odpowiedź: Bo ten bank ze względu na swój target
    chce pozostać badziewny.

    Bank ten nastawiony jest bowiem na emerytów z wysoką emeryturą i
    pod nich dostosowuje swoją ofertę. Osoba młoda i czynna zawodowo
    musi mieć stalowe nerwy, żeby w tym banku wytrzymać.

    Krzysztof

  • 3. Data: 2006-01-06 13:12:56
    Od: "MrMrooz" <m...@s...gazeta.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndrsb7t.ctb.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...
> [...]
    > wstecz? Czy wiąże się to z jakimiś oszczędnościami banku, czy chodzi o
    > co innego? Co stoi na przeszkodzie, żeby był dostęp do dużo dłuższej
    Dlaczego to nie wiem, może z powodów technicznych - ilość operacji, ilość
    danych etc. Kiedyś na grupie była na ten temat drobna dyskusja - ktoś
    wspominał o ilości danych jakie trzeba przerzucić, żeby zrobić backupy itp.

    Jest jeden szczegół - 2 miesiące poprzednie są dostępne jako historia
    rachunku (pod koniec każdego miesiąca masz prawie 3 miesiące widoczne). Do 6
    miesięcy wstecz (6 poprzednich miesięcy) możesz zobaczyć przelewy
    zrealizowane (niestety tylko przelewy).

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 4. Data: 2006-01-06 14:02:06
    Od: "JotKa" <j...@o...pl>

> [...]

    > wstecz? Czy wiąże się to z jakimiś oszczędnościami banku, czy chodzi o
    > co innego? Co stoi na przeszkodzie, żeby był dostęp do dużo dłuższej

    Taka polityka.
    Żeby uzyskać historie konta np. rok wstecz, trzeba pracownik banku musi
    złożyć zamówienie w CBE. Po 2-3 dniach przez tydzień będziesz miała wgląd w
    historię nawet na 2 lata wstecz. Na pewno można zlecić tę dyspozycję w
    oddziale, może telefonicznie też.

    JK

  • 5. Data: 2006-01-06 14:18:44
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dplqfv$6pl$1@inews.gazeta.pl>, MrMrooz wrote:

> [...]
    > danych etc. Kiedyś na grupie była na ten temat drobna dyskusja - ktoś
    > wspominał o ilości danych jakie trzeba przerzucić, żeby zrobić backupy itp.

    Właśnie bardziej chodzi mi o to, czy jest jakieś uzasadnienie
    finansowe, ewentualnie techniczne (a co za tym idzie pośrednio
    finansowe). Nie znam się, ale tak na chłopski rozum, to przecież tę
    historię mają, trzymają ją gdzieś i są fizycznie w stanie ją
    udostępnić, tylko że dopiero po złożeniu takiego zlecenia. Aha, i
    wymagają, żeby to zlecić osobiście w oddziale (dlaczego?) i przeglądać
    też tylko w oddziale.
    Jednak po awanturze "nie po to mam dostep przez internet
    zeby biegac po oddzialach" okazuje się, że możliwy jest również dostęp
    z własnego komputera i złożenie zlecenia telefonicznie.
    Więc o co chodzi?

    Renata

  • 6. Data: 2006-01-06 17:14:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Renata Gołębiowska wrote:
> [...]
    > wstecz? Czy wiąże się to z jakimiś oszczędnościami banku, czy chodzi o
    > co innego? Co stoi na przeszkodzie, żeby był dostęp do dużo dłuższej

    Dokładnie z takiego samego powodu z którego ty nieużywane już ciuchy
    pakujesz do kartonu i wynosisz do piwnicy.
    I na pytanie dziecka, gdzie są moje ciuchy sprzed 10 lat odpowiadasz, że
    w "archwium" i jak bardzo chce to mu je na jakiś okres czasu wyciągniesz
    na półkę, żeby sobie poużywał.

  • 7. Data: 2006-01-06 17:48:35
    Od: "JotKa" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndrsvb2.f2v.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...

> [...]
    > zeby biegac po oddzialach" okazuje się, że możliwy jest również dostęp
    > z własnego komputera i złożenie zlecenia telefonicznie.

    Mnie po zleceniu udostępnienia w oddziale Pani od razu poinformowała o
    możliwości przeglądania przez sieć w domy czy gdzie tam chce.
    Więc może Twoja była niedoinformowana jakaś...
    Zresztą, przeglądasz dopiero po zalogowaniu do konta...

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek Kauch

  • 8. Data: 2006-01-06 18:58:21
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dpm8ia$f88$1@inews.gazeta.pl>, witek wrote:

> [...]
    > I na pytanie dziecka, gdzie są moje ciuchy sprzed 10 lat odpowiadasz, że
    > w "archwium" i jak bardzo chce to mu je na jakiś okres czasu wyciągniesz

    A mógłbyś napisać co jest piwnicą, kartonem i półką w przypadku Pekao
    i czemu są banki, które zachowują się tak irracjonalnie, że nie
    wynoszą ciuchów do piwnicy?

    Renata

  • 9. Data: 2006-01-06 21:49:48
    Od: Krzysztof Kosminski <k...@n...gazeta.pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > A mógłbyś napisać co jest piwnicą, kartonem i półką w przypadku Pekao
    > i czemu są banki, które zachowują się tak irracjonalnie, że nie
    > wynoszą ciuchów do piwnicy?

    Bo tamtym zależy na Tobie jako na kliencie, a Pekao SA nie zalezy
    na klientach wymagających czegokolwiek od banku (takich jak Ty).

    To tak, jak byś pytała, czemu praktycznie wszystkie koleje świata
    umożliwiają kupno biletu przez internet, a w polskich musisz
    odstać swoje pół godziny w kolejce do kasy.

    Albo dlaczego wysłanie paczki przez Pocztę Polską zajmie Ci
    jakies 1,5 godziny, a przez dowolną firmę kurierską 2 minuty.

    Te firmy mentalnościowo tkwią w głębokim PRL i nastawiają się na
    klientów, którzy również utkwili w głębokim PRL. Po prostu sobie
    taka niszę rynkową znaleźli: ludzi, którzy są na bakier z
    nowoczesną techniką i nie mają co robić z wolnym czasem. Dla nich
    jest ten bank, a nie dla Ciebie.

    Krzysztof

  • 10. Data: 2006-01-06 21:52:57
    Od: "piotronos" <w...@N...gazeta.pl>

    JotKa <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > historię nawet na 2 lata wstecz. Na pewno można zlecić tę dyspozycję w

    Bardzo mi sie podoba taka "bankowosc internetowa" z funkcja zamawiania
    historii poprzez wizyte w oddziale. No ale jest jakis postep ... mozna to
    zrobic tez przez telefon.
    Ciekawe czy kiedys bedzie to mozna zrobic tak jak w innych bankach - czyli
    przez internet? :-)