    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Dlaczego fundusze nie bija indeksow giełdowych
    Date: Fri, 17 Sep 2010 10:04:01 +0200

    On Fri, 17 Sep 2010 00:42:03 -0700 (PDT), "Tomasz [Bubon]"
    <t...@g...com> wrote:

    >Nawiązując do pierwszego postu, gdzie autor pisze (z resztą słusznie),
    >że wiele funduszy nie bije indeksu - ten fundusz reprezentuje indeks
    >mwIG40.

    Jestem laikiem. Co to znaczy "reprezentuje indeks"? Gwarantuje, że za
    moje dziś zainwestowane 100 zł kupią odpowiednią ilość akcji z tego
    indeksu, a gdy zechcę jutro wyjść z niego, to owe akcje sprzedadzą?

    A jeśli akurat danego dnia nikt nie zechce sprzedać swoich akcji,
    jutro ich wartość wzrośnie, to czy fundusz wypłaci mi jutro tę większą
    wartość pomimo tego, że akcji jednak nie kupił? (oczywiście pojęcia
    "dziś", "dany dzień", "jutro" używam umownie)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski