  • 11. Data: 2009-06-20 17:10:39
    Temat: Re: Dlaczego banki nie udzielają kredytów hipotecznych w EUR?
    Od: "Patryk" <p...@w...pl>

    > Już od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie takie pytanie:
    > dlaczego banki nie udzielają kredytów hipotecznych w euro?
    > Kredyty w tej walucie wydają się być czym całkowicie oczywistym, o wiele
    > bardziej uzasadnionym niż kredyty we frankach szwajcarskich, a pomimo
    > tego banki wolą jednak kredyty nominowane we frankach.
    > Mam swoje podejrzenia w tej kwestii, ale chciałbym najpierw poznać
    > zdanie innych na ten temat.

    Część banków udziela kredytów w euro:
    http://www.patbank.pl/kredytymieszkaniowe/porownanie
    -kredytow-mieszkaniowych/5/

  • 12. Data: 2009-06-23 15:37:57
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 20 Jun 2009 19:10:39 +0200, Patryk napisał(a):

    > Część banków udziela kredytów w euro:
    > http://www.patbank.pl/kredytymieszkaniowe/porownanie
    -kredytow-mieszkaniowych/5/

    Owszem, udziela, ale na gorszych warunkach niż kredyty w CHF. Wystarczy
    porównać oprocentowania:
    http://www.patbank.pl/kredytymieszkaniowe/porownanie
    -kredytow-mieszkaniowych/5/
    http://www.patbank.pl/kredytymieszkaniowe/porownanie
    -kredytow-mieszkaniowych/6/
    A przecież kurs EUR/CHF praktycznie jest niezmienny od początku
    istnienia euro.
    Z kolei odwrotne zjawisko można zauważyć w przypadku lokat. O ile banki
    niechętnie udzielają lokat w EUR, to z kolei bardzo chętnie w tej
    walucie przyjmują depozyty, co wyraźnie widać porównując oprocentowanie
    lokat w tych dwóch walutach, choćby tutaj:
    http://www.bankier.pl/fo/lokaty/narzedzia/lokaty/
    Według mnie, oba te zjawiska ładnie się układają w puzzla pod tytułem
    "Brak przekonania o trwałości waluty euro".
    Gdyby europejska unia monetarna miała się ewentualnie rozlecieć, to
    przecież znacznie lepiej klientom wypłacać ich depozyty w tracącym z
    dnia na dzień euro, niż w tej samej walucie przyjmować spłaty kredytów
    hipotecznych.
    Kto pamięta hiperinflacje z końca lat 80-tych, książeczki mieszkaniowe,
    "wpłaty na fiaty" i kredyty za łapówki, ten dobrze będzie wiedział o
    czym piszę.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 13. Data: 2009-06-23 15:57:13
    Od: Krzysiek <k...@m...klnet.eu>

    Chris pisze:

> [...]
    > Kto pamięta hiperinflacje z końca lat 80-tych, książeczki mieszkaniowe,
    > "wpłaty na fiaty" i kredyty za łapówki, ten dobrze będzie wiedział o

    Chris nie masz co do niego odpisywać, bo on tylko potrafi spamować na
    grupę swoją pseudo-stroną.

  • 14. Data: 2009-06-23 16:41:57
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Slabo to widze, kto by im sie na to zgodzil? Ostatnio byla chyba probka
    > kombinacji z marzami po fakcie, slabo cos wyszlo?
    >
    > 1% marzy przy kredycie hipotecznym na obecnych warunkach to wcale nie
    > jest malo.

    nie bardzo rozumiem co to znaczy "1% marży przy kredycie hipotecznym na
    obecnych warunkach to wcale nie jest malo".

    możesz wyjaśnić ? gdzie można dostać 1% teraz skoro to wcale nie jest tanie
    ?

    george

  • 15. Data: 2009-06-23 19:01:34
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

> [...]

    istnienia euro.
    Z kolei odwrotne zjawisko można zauważyć w przypadku lokat. O ile banki
    niechętnie udzielają kredytów w EUR, to z kolei bardzo chętnie w tej

  • 16. Data: 2009-06-23 19:02:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "george" <g...@v...pl> writes:

> [...]
    > obecnych warunkach to wcale nie jest malo".
    >
    > możesz wyjaśnić ? gdzie można dostać 1% teraz skoro to wcale nie jest tanie

    W eurolandzie. Przeciez chodzi o kredyty w euro, a te sa najbardziej
    powszechne w eurolandzie.

    Swoja droga, niedawno kredyty w CHF byly z marza nawet nizsza niz 1%
    w Polsce.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2009-06-23 19:15:44
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > powszechne w eurolandzie.
    >
    > Swoja droga, niedawno kredyty w CHF byly z marza nawet nizsza niz 1%

    A to w niemczech dadzą kredyt na polską nieruchomość ???
    sorki, nawet nie brałem tego pod uwagę. W jakim banku ?
    W sumie do Berlina niedaleko...

    george

  • 18. Data: 2009-06-23 20:22:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "george" <g...@v...pl> writes:

    > A to w niemczech dadzą kredyt na polską nieruchomość ???

    To inna sprawa. Obiektywnie rzecz biorac nie ma zadnego powodu by marza
    przy kredycie w euro w jednym kraju (na nieruchomosc w nim) byla wyzsza
    niz w innym kraju (na odpowiednia nieruchomosc w tym innym).
    --
    Krzysztof Halasa