  • 1. Data: 2009-06-19 09:44:49
    Temat: KredytBank atakuje depozyty - lokata swobodna
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Lokata swobodna = KO z kapitalizacją dzienną.

    http://preview.tinyurl.com/kredytbank-ls
    http://tinyurl.com/kredytbank-ls

    Może nie jest tak dobrze jak w Eurobanku ale z racji tego, że wprowadza
    to KB, to można powiedzieć, że to prawdziwa bomba ;)
    Tylko czekać na następnych tuzów w stylu BZWBK tudzież PeKaO

    Jak tak dalej pójdzie to nasze kochane państwo zniesie belke, bo życie
    okaże się sprytniejsze ;)

    Xenocide

  • 2. Data: 2009-06-19 10:45:19
    Temat: Re: KredytBank atakuje depozyty - lokata swobodna
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 19 Cze, 11:44, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Jak tak dalej pójdzie to nasze kochane państwo zniesie belke, bo życie
    > okaże się sprytniejsze ;)
    Zmienią zasady: trzeba będzie samemu na koniec roku z wszystkich
    zysków z tytułu depozyty i inwestycja się rozliczyć ;)

  • 3. Data: 2009-06-19 11:13:50
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "xbartx" news:h1fmmg$jb5$2@inews.gazeta.pl

    > Jak tak dalej pójdzie to nasze kochane państwo zniesie belke, bo życie
    > okaże się sprytniejsze ;)

    Chytry dwa razi traci. :) Dzień kiedy bela pójdzie się stukać powinien
    zostać ogłoszony świętem narodowym. Przynajmniej osły z ul. wiejskiej będą
    miały mniej a kiedy ta grupa cyrkowa traci, radość w mym sercu jest ogromna
    :)

  • 4. Data: 2009-06-19 12:56:03
    Od: top <t...@n...com>

    xbartx wrote:

    > Jak tak dalej pójdzie to nasze kochane państwo zniesie belke, bo życie
    > okaże się sprytniejsze ;)

    Po "naszym kochanym państwie" to raczej spodziewałbym się zmiany
    przepisów znoszących zaokrąglanie, tak żebyśmy musieli płacić belkę
    nawet od paru groszy, a dodatkowo podniesienia stawki belki do co
    najmniej 30%, w końcu oszczędzający i inwestujący nie stanowią jakiejś
    zwartej grupy interesu więc można ich bezkarnie doić, nie będą się
    buntować :(.

    Poza tym większość wyborców przyklaśnie zabieraniu "bogatym" (vide hasło
    Kaczyńskiego "skoro ktoś ma pieniądze, to skądś je ma"). Według badań
    większość ludzi w tym kraju nie ma żadnych oszczędności, więc jak ktoś
    zakłada setki lokat po 100 zł, albo nie daj Bóg inwestuje coś na
    giełdzie to trza mu zabrać Panie, bo to kombinator jakowyś, pewnikiem
    nieźle nakradł.

    :(

  • 5. Data: 2009-06-19 13:23:28
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Cze, 08:56, top <t...@n...com> wrote:

> [...]
    > najmniej 30%, w końcu oszczędzający i inwestujący nie stanowią jakiejś
    > zwartej grupy interesu więc można ich bezkarnie doić, nie będą się

    Nie zeby sie we mnie jakies patriotyczne instynkty obudzily, ale
    "belka" i odpowiedniki to przeciez nie tylko polski wynalazek.

    W Irlandii banki (a raczej Revenue za ich posrednictwem) dowalaja DIRT
    (25%), w UK jest income tax (20%), w Stanach podatek od odsetek placi
    sie przy rocznym rozliczeniu, etc., etc.

    Mam wrazenie ze w calej Unii Europejskiej dowalaja "na wszelki
    wypadek" podatek od odsetek rezydentom Unii - zgodnie z EU Savings Tax
    Directive - ktorzy nie chca przekazywac informacji o koncie i
    odsetkach do kraju rezydencji. Obecnie 20%, planowane 35% od 2011.

    Takze zanim zaczniemy sie martyrologicznie uzalac nad soba -- inni
    maja gorzej. :)

  • 6. Data: 2009-06-19 13:41:05
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    a.googlegroups.com

    > Obecnie 20%, planowane 35% od 2011.

    Niebieska komuna...

  • 7. Data: 2009-06-19 13:47:15
    Od: top <t...@n...com>

    Valdi.Pavlack wrote:
    > "bradley.st"
    a.googlegroups.com

    > Niebieska komuna...

    35% ? Masakra.

    Bradley, a jak to jest w Stanach ? Słyszałem że tam "belka" wynosi 25%
    ale są zwolnienia, jak np. ktoś trzymał akcje dłużej niż rok to nie
    płaci podatku czy jakoś tak. Prawda to ?

  • 8. Data: 2009-06-19 13:49:45
    Od: top <t...@n...com>

    bradley.st wrote:
    > W Irlandii banki (a raczej Revenue za ich posrednictwem) dowalaja DIRT
    > (25%), w UK jest income tax (20%), w Stanach podatek od odsetek placi
    > sie przy rocznym rozliczeniu, etc., etc.

    A w takiej Szwajcarii ZTCW dochody kapitałowe nie są opodatkowane. Można
    powiedzieć: wyspa normalności pośrodku morza eurokomuny ;).

  • 9. Data: 2009-06-19 13:50:20
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Cze, 09:41, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    > Niebieska komuna...

    Trzeba placic za przywilej bycia wyrafinowanym Europejczykiem i
    patrzenia z wyzszoscia na "glupich Amerykanow", "glupich Azjatow",
    "glupich" co tam jeszcze. ;)

    Nie ma lekko. "Należę do obszaru kultury śródziemnomorskiej" to i
    place. :)

    A na serio - zgadzam sie w zupelnosci. Tez "mam problem" z UE, mimo
    wszelkich wspanialosci jakie ze soba przynosi.

  • 10. Data: 2009-06-19 14:13:21
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Cze, 09:47, top <t...@n...com> wrote:

    > Bradley, a jak to jest w Stanach ? Słyszałem że tam "belka" wynosi 25%
    > ale są zwolnienia, jak np. ktoś trzymał akcje dłużej niż rok to nie
    > płaci podatku czy jakoś tak. Prawda to ?

    Wydaje mi sie, ze podatek "od odsetek" jest taki sam jak od zarobkow,
    tzn. wpisuje to na 1040 (czyli PIT) i zwieksza mi to opodatkowana
    sume. Jakos sie nie wgryzalem, bo obliczenia robi za mnie automat, a i
    sumy nie sa najwieksze. Potem nalezy tylko umiejetnie zbijac nalezny
    podatek roznymi odliczeniami i wszystko sie zmniejsza. :)

    I tak, zgadza sie, przy akcjach jest roznica miedzy short-term capital
    gain (ponizej roku) i long-term capital gain (powyzej). Ten pierwszy
    jest opodatkowany jak wszystko inne, ten ostatni to 0% (do niedawna:
    5%) dla placacych podatki w skali 10% i 15%. Jezeli ktos placi podatki
    w skali 25% i wyzej, wtedy long-term capital gain tax wynosi 15%.