  • Data: 2017-03-14 14:22:40
    Temat: Re: Dawno ni ebyo o frankowiczach;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:oa8ik9$7e4$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-03-14 o 12:00, Liwiusz pisze:
> [...]
    kodzi/4430
> [...]
    >opowiadał nam o tajnikach prowadzonych postępowań przed SN. Mówił, że
    >sędziowie dzielili rozstrzygnięcia na dwa rodzaje - albo ,,robiło się"
    >kasację i wówczas orzekało się w granicach podstaw kasacyjnych,
    >zgodnie z właściwymi regulacjami, albo ,,robiło się" sprawę i w takim
    >wypadku sąd orzekał tak, jak uważał, że będzie sprawiedliwie,
    >maksymalnie naginając przepisy to przyjętego założenia.
    >***
    >Niestety, wydawanie wyroków nie według prawa, lecz według
    >subiektywnego poczucia sprawiedliwości sędziego, nie stanowi

    W koncu maja gdzies zapisana "sprawiedliwosc spoleczna".

    Tylko ... wedle jakiego prawa ?
    Bo z jednej strony mamy w prawie wolnosc umow, z drugiej - był ten
    zapis o kredycie, z trzeciej - zapis zostal pozniej skorygowany, wiec
    widac sprawiedliwosc spoleczna chce aby proceder byl dozwolony.

    Z czwartej - nowa sprawiedliwosc obiecywala, wybory wygrala, a ustawy
    wysmazyc nie potrafi, wiec widac sprawiedliwosc spoleczna nie jest
    taka jak w obiecankach.

    J.