eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Białoruskiego? › Re: DLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Białoruskiego?
  • Data: 2011-10-14 13:17:57
    Temat: Re: DLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Białoruskiego?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 13 Oct 2011 14:34:23 -0700, Terry Jonesty napisał(a):

    > zawyżony ale dla BYR, nie złotówki przeczytaj uważnie - napisałem, że
    > NBP AUTOMATYCZNIE skopiował z Centralnego Banku Białorusi zawyżony kurs
    > BYR względem walut zachodnich

    To może ty przeczytaj uważnie co napisałeś i co ci odpisałem.

    Np dzisiaj kurs wg banku Białorusi
    1 PLN = 1840.07 BYR czyli 100 BYR = 0.0543 PLN

    Wg NBP
    100 BYR = 0.0385 PLN

    Wg strony którą podajesz
    http://www.xe.com/ucc/convert/?Amount=100&From=BYR&T
    o=PLN
    100 BYR = 0.0544 PLN

    typowe kursy kantorowe w Polsce
    skup 100 BYR = 0.015 PLN
    sprzedaż 100 BYR = 0.035 PLN

    Żadne z tych źródeł nie podaje kursu czarnorynkowego. xe.com wyraźnie
    stosuje białoruski kurs oficjalny. Jestem gotów uwierzyć, że jest on
    zawyżony względem czarnorynkowego.
    Ale nadal nie rozumiem dlaczego znacznie *niższy* kurs NBP uważasz za
    zawyżony.
    I oczywiście NBP niczego nie skopiował, bo kurs BYR wg NBP jest o 30%
    niższy niż oficjalny kurs banku białoruskiego.