eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Białoruskiego? › Re: DLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Białoruskiego?
  • Data: 2011-10-14 13:29:11
    Temat: Re: DLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Białoruskiego?
    Od: Terry Jonesty <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Paź, 15:17, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Np dzisiaj kurs wg banku Białorusi
    > 1 PLN = 1840.07 BYR czyli 100 BYR = 0.0543 PLN

    Czy byłbyś uprzejmy podać źródło?

    > Wg NBP
    > 100 BYR = 0.0385 PLN
    >
    > Wg strony którą podajeszhttp://www.xe.com/ucc/convert/?Amount=100&Fr
    om=BYR&To=PLN
    > 100 BYR        = 0.0544 PLN

    To SKĄD te różnice?
    I GDZIE można te kursy zrealizować?

    > typowe kursy kantorowe w Polsce
    > skup 100 BYR = 0.015 PLN
    > sprzedaż 100 BYR = 0.035 PLN

    Typowe? Skąd to masz? Jak popytałem w kantorach to stwierdzili, że BYR
    nie obsługują i wszystko.

    > Żadne z tych źródeł nie podaje kursu czarnorynkowego. xe.com wyraźnie
    > stosuje białoruski kurs oficjalny. Jestem gotów uwierzyć, że jest on
    > zawyżony względem czarnorynkowego.
    > Ale nadal nie rozumiem dlaczego znacznie *niższy* kurs NBP uważasz za
    > zawyżony.
    > I oczywiście NBP niczego nie skopiował, bo kurs BYR wg NBP jest o 30%
    > niższy niż oficjalny kurs banku białoruskiego.

    OK, zależy w którą stronę patrzysz - zawyżony czy zaniżony... Pytam o
    WIELKĄ RÓŻNICĘ kursów - i gdzie który kurs można zrealizować? To jest
    właśnie to co by wszystkich interesowało ;)

    P.S. Czy NBP wymieni mi walutę po swoim kursie?