  • 1. Data: 2002-01-30 12:21:30
    Temat: DG + kpir + wyciągi z banków online
    Od: "tomek" <t...@p...onet.pl>

    Jakie macie z tym doświadczenia. Czy nie ma problemów w księgowaniu wyciągów
    elektronicznych na działalność z banków on-line.
    Jak to załatwiacie, podzielcie się doświadczeniami.
    T.

  • 2. Data: 2002-01-30 13:18:37
    Temat: Re: DG + kpir + wyciągi z banków online
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "tomek" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > Jakie macie z tym doświadczenia. Czy nie ma problemów w księgowaniu
    wyciągów
    > elektronicznych na działalność z banków on-line.
    > Jak to załatwiacie, podzielcie się doświadczeniami.

    Nie powinno być problemów. Zobacz tu:
    http://kowalski.almaren.pl/banki/Inteligo_KPiR.zip

    K. Kowalski

  • 3. Data: 2002-01-30 19:39:21
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Nie powinno być problemów. Zobacz tu:
    >http://kowalski.almaren.pl/banki/I nteligo_KPiR.zip

    Powyższe dowody wewnętrzne zostały wystawione na podstawie wyciągów
    bankowych, jak w nich zresztą napisano.
    Czy te wyciągi nie powinny być wobec tego ładnie podpisane i opieczętowane
    przez bank?

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-01-30 21:09:08
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w
    wiadomości news:02013020392151@polnews.pl...

> [...]
    podstawie wyciągów
    > bankowych, jak w nich zresztą napisano.
    > Czy te wyciągi nie powinny być wobec tego ładnie

    Zobacz co na ten temat mówi Prawo bankowe

    Art. 7. 1. Oświadczenia woli składane w związku z
    dokonywaniem czynności bankowych mogą być wyrażone
    za pomocą elektronicznych nośników informacji.
    Związane z czynnościami bankowymi dokumenty mogą
    być sporządzane za pomocą elektronicznych nośników
    informacji, jeżeli dokumenty te zostaną w sposób
    należyty utrwalone i zabezpieczone.
    2. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej
    formę pisemną, uznaje się, że czynność dokonana w
    formie, o której mowa w ust. 1, spełnia wymagania
    formy pisemnej.

    Sark

  • 5. Data: 2002-01-30 22:02:06
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >formę pisemną, uznaje się, że czynność dokonana w
    >formie, o której mowa w ust. 1, spełnia wymagania

    Prawdę mówiąc to właśnie jest dla mnie szczególnie niejasne.
    Co to oznacza w praktyce?
    Czy powinienem elektroniczne wyciągi co miesiąc nagrywać na CD
    i czy według urzędnika skarbowego będzie to "należyte utrwalenie"?
    A może wystarczy przechowywanie na dysku lub dyskietce?
    Co właściwie podatnik ma z tym elektronicznym wyciągiem zrobić aby po kilku
    latach jakaś kontrola skarbowa tego nie zakwestionowała?
    Z drugiej strony jeśli się go np. wydrukuje to już nie będzie to forma
    elektroniczna tylko papierowa i to w dodatku bez żadnych pieczątek itd.

    Pozdr. PinQ

  • 6. Data: 2002-01-31 01:30:30
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w
    wiadomości news:02013023020658@polnews.pl...

> [...]
    > i czy według urzędnika skarbowego będzie to
    "należyte utrwalenie"?
    > A może wystarczy przechowywanie na dysku lub

    A co ty bys bracie zrobił jakbyś prowadził KPiR na
    komputerze ? ... CD też podobno nie jest pewne no
    ale takie hielogrify przetrwały 10atki lat, możesz
    spróbować :-))))

    > Co właściwie podatnik ma z tym elektronicznym
    wyciągiem zrobić aby po kilku
    > latach jakaś kontrola skarbowa tego nie
    zakwestionowała?

    A wydruki z kas fiskalnych gina po jakimś czasie i
    im yższa temperatura to tym szybciej ....
    niektórzy trzymaja w lodówkach :-))))

    > Z drugiej strony jeśli się go np. wydrukuje to
    już nie będzie to forma
    > elektroniczna tylko papierowa i to w dodatku bez
    żadnych pieczątek itd.

    ZwBaPolskich tak postanowił i tak drukuja a usy to
    chonorują. jak chcesz to walnij swoja poeczątkę za
    zgodność z oryginałem elektronicznym

    Sark

  • 7. Data: 2002-02-03 14:12:03
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >A co ty bys bracie zrobił jakbyś prowadził KPiR na
    >komputerze ? ... CD też podobno nie jest pewne no
    >ale takie hielogrify przetrwały 10atki lat, możesz
    >spróbować :-))))
    (..)

    Masz oczywiście rację.
    Rzecz tylko w tym, że przepis jest dosyć nieprecyzyjny i stwarza
    urzędnikowi szerokie pole do popisu przy interpretacji tego jest
    "należycie zabezpieczone", a co nie jest.
    A jako że urzędnicza głupota jest niezmierzona należałoby chyba
    liczyć się z najprzeróżniejszymi stanowiskami w tej kwestii.