  • 41. Data: 2003-10-04 12:08:30
    Temat: Re: Czy w mBanku trzeba oddzielnie zamawiać karte visa?
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Dentarg" <d...@i...com> napisał w wiadomości
    news:842tnv89llu5gjns9ecfnu9sj1mtfvqd49@4ax.com...

    > Cala sprawa wygladala tak ... skladalem telefonicznie zlecenie
    > zamkniecia konta, z "pozytywnym" skutkiem, bo po miesiacu dostalem
    > spam z banku mimo ze w umowie nie zyczylem sobie przetwarzania w
    > celach marketingowych ... kolejne telefony i zlecenia zamkniecia konta
    > nic nie daly, potem poleconym do banku to samo zlecenie. I za kolejne
    > 3 miesiace znowu spam w skrzynce pocztowej ... wtedy znowu zadzwonilem
    > ale i tak nic nie wskoralem, konto nadal tam mam, choc spamu juz mi
    > nie przyslali ;)). Pisac spam mam na mysli ulotki w skrzynce
    > niewirtualnej w domu ;).

    Od kilku dni w tym wątku staram się chętnym do posłuchania rad
    uświadomić, że należy postępować tak, aby nie mieć sobie samemu nic do
    zarzucenia. Przez kilka osób jestem traktowany jak człowiek z innej
    epoki.
    A tymczasem Tobie w postępowaniu, które przedstawiłeś, można
    zarzucić błąd za błędem.
    - Po pierwsze: skoro zawierałeś umowę na piśmie, to nie może być mowy o
    jej telefonicznym rozwiązaniu! Wyjdź na ulicę, krzyknij głośno "hej,
    jest tu prawnik-cywilista?" i spytaj go o to. Kodeks cywilny nie
    przewiduje możliwości ustnego rozwiązania umowy zawartej pisemnie, a
    regulamin banku przewidujący telefoniczne składanie reklamacji nie ma tu
    nic do rzeczy. Tak więc Twoje telefoniczne zlecenie zamknięcia konta
    było nieważne z mocy prawa!
    - Po drugie: skoro pierwsze podejście telefoniczne było nieskuteczne -
    bez względu na powód bezskuteczności - powinieneś był dalej wysuwać
    żądania wyłącznie pisemnie. Szczególnie, że czynności, jaką chciałeś
    wykonać... nie można załatwić telefonicznie. A Ty, jak pewnie wielu,
    którzy próbowali mi w tym wątku udowodnić cieniarstwo, jak - pardon -
    uparty osioł: telefon i telefon.
    - Po trzecie: kiedy wreszcie zdecydowałeś się załatwić sprawę pisemnie,
    wysyłając zgodne z regulaminem (i wymogami kodeksu cywilnego)
    wypowiedzenie, rozliczając się z kart i innych usług, z których
    korzystałeś, to po jaką cholerę dowiadywałeś się, czy Twoje konto jest
    zamknięte? Należało z góry założyć, że jest (oczywiście jeśli masz
    pewność, że Twoje wypowiedzenie było należycie napisane, złożone i
    rozliczone), a ewentualną kolejną reklamę z banku potraktować jako
    nękanie i zgodnie z takim założeniem zagrozić bankowi (na piśmie)
    konsekwencjami płynącymi z bezprawnego wykorzystywania Twoich danych
    osobowych po zamknięciu konta i wycofaniu zgody na ich dalsze
    wykorzystywanie.
    - Po czwarte: żeby było ciekawiej, to nadal (nawet mimo wcześniejszych
    doświadczeń z nieskutecznością tej drogi) wydzwaniałeś do banku jako
    jego klient, choć od dawna - bez względu na bezprawnie wysyłaną
    reklamę - nie byłeś i nie powinieneś się czuć jego klientem.
    - Po piąte: złożyłeś skargę do arbitra bankowego? Albo do innej
    instytucji nadzorującej banki?

    Niekonsekwencja za niekonsekwencją. Tylko że kiedy starałem się o
    tym właśnie pisać ogólnie, to kilka osób traktowało mnie jak durnia. A
    ja właśnie o czymś takim pisałem. Dzięki, Dentarg, że na Twoim
    przykładzie mogłem pokazać, jak nie należy postępować.

    Teraz możecie sobie wszyscy na mnnie poużywać. Ja w tym wątku i tak
    już więcej się nie wypowiem. Czekam tylko na kolejne wielkie alarmy
    tych, co to nic sobie nie mają do zarzucenia, za to bank obsmarowują ile
    wlezie, bo to niegodziwiec najgorszy i nie ptrafi tak prostej, tak
    zrozumiałej dyspozycji wykonać.

    Howgh!

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 42. Data: 2003-10-04 14:37:40
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik Jarosław Lech napisał:
    > Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...co> napisał w wiadomości

    > Jaj też trzeba umieć robić. Niestety. Zauważ, że wiele osób nie
    > poznało się na Twoim "dowcipie".

    Jaki dowcip takie reakcje 8-D, mowiac inaczej najsmieszniejsze sa
    dowcipy, ktore nie sa smieszne wprost.

> [...]
    > subiektywną: nigdy nie miałem w tym banku żadnych problemów. Może
    > dlatego, że prawie nigdy nie korzystam z pomocy teleoperatorów, jeśli
    > rzecz mogę załatwić inaczej. Za to miewam je tam, gdzie stykam się z
    > ludźmi i to nie tylko w bankach (może dlatego ułożyłwm sobie życie
    > finansowe tak, że tych kontaktów, mimo posiadania rachunów w 5 bankach,
    > mam kilka w roku). Niestety mało kto z takiej uwagi wyciąga wnioski i
    > stara się postępować korzystniej dla siebie. Lepiej ponarzekać na kogoś
    > wypowiadającego się tak jak ja, bo można zaistnieć.

    Widzisz, ludzie w banku sa po to by pomagac klientom tam, gdzie automat
    nie moze. Niestety w wielu przypadkach jest tak, ze glupi automat jest
    madrzejszy od czlowieka (reprezentujacego bank) i to jest dramat. Banki
    sa dla ludzi, a ludzie sa rozni. Jesli ktos ma problem, to cholerny
    palant w banku jest od tego by mu pomoc, a nie mowic mu w oczy, ze ma go
    (klienta) w dupie. Sam mam malo kontaktow z ludzmi w banku i wole
    automaty, a jak czasami musze cos zalatwic via czlowiek (ostatnio
    zablokowalem sobie haslo telefoniczne w Inteligo, bo je zapomnialem, a
    musialem cos zalatwic), to mnie cholera bierze. Po pierwsze nie sposob
    sie dowiedziec niczego wiecej niz od automatu, po drugie procedury sa
    tak wymyslne, ze normalny czlowiek by tego nie wymyslil (pewnie mieli
    konsultantow ds. procedur z ameryki).

    Moim zdaniem banki zapomnialy po co sa w nich ludzie odpowiedzialni za
    kontakty z klientami. OK moze az tak zle nie jest, ale zalatwienie
    jakiej nietypowej sprawy z reguly konczy sie zalosnie (co ciekawe
    nietypowa sprawa jak pokazuja glosy na grupie potrafi byc standardowa
    reklamacja).

    > Co do procedur: dlaczego skomplikowane (w imię bezpieczeństwa)
    > utożsamiasz z debilnymi? Może po prostu dla wielu są _niezrozumiałe_,
    > choć niekoniecznie świadczy to źle o banku. Skąd wiesz, jak zachowują

    Sa procedury wewnetrzne, ktore moga byc dowolnie skomplikowane, bo to
    jest wewnetrzy problem banku. Sa tez procedury zewnetrzne (dotyczace
    kontaktu klienta z bankiem) i te powinny byc mozliwie najprostsze, bo
    banki sa dla ludzie, a nie odwrotnie.

> [...]
    > poważnie - w odróżnieniu od telefonu, w którym czują się bezkarni - a
    > poza tym poświęcić temu więcej czasu, to będziesz miał cały obraz tego,
    > co staje mi przed oczami, gdy czytam posty, w których z samego sposobu
    > zadania pytania, jego treści, a także słownictwa i estetyki (a raczej
    > jej braku) wynika, że człowiek ni bardzo wie, o co pytać, jak pytać, nie
    > bardzo wiadomo, dlaczego od razu pyta, zamiast samemu poszukać, a i tak
    > pewnie nie zrozumie odpowiedzi. Nie pomyślałeś nigdy, że przynajmniej
    > częśc tych niezadowolonych z pbb, to tacy ludzie?

    Jeszcze raz ludzie sa jacy sa i jesli pojda/zadzwonia do banku i
    czlowiek w banku nie pomoze im sprawy zalatwic (pod warunkiem, ze jest
    to sprawa, ktora bank moze sie zajac), to maja pelne prawo powiedziec,
    ze bank jest do dupy. Bo jest.

    Bartol

  • 43. Data: 2003-10-04 19:10:22
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Sat, 4 Oct 2003 14:08:30 +0200, Jarosław Lech
    <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> wrote:

    > A tymczasem Tobie w postępowaniu, które przedstawiłeś, można
    >zarzucić błąd za błędem.
    Dość skrótowo opisałem całą sytuacje ...
> [...]
    >regulamin banku przewidujący telefoniczne składanie reklamacji nie ma tu
    >nic do rzeczy. Tak więc Twoje telefoniczne zlecenie zamknięcia konta
    Po pierwsze nie zawierałem, żadnej umowy, wysłałem tylko wniosek o KK,
    w ktorym było zaznaczenie (czy nawet musiałem to dopisać), że nie
    zgadzam się na wykorzystanie moich danych w celach marketingowych.
    Umowy nie było ... bo karty mi nie przyznali, ale że mieli tam
    straszny burdel to zadzwonil jakis pajac i powiedział, że mi przyznali
    karte i otworzył mi do niej konto ... dzień potem zadzwonił ktoś inny
    i powiedział, że wniosek został rozpatrzony negatywnie. I tak bujam
    się z tym kontem do karty, a oni jeszcze wykorzystywali moje dane
    osobowe i przysyłali mi spam ...

> [...]
    >wykonać... nie można załatwić telefonicznie. A Ty, jak pewnie wielu,
    >którzy próbowali mi w tym wątku udowodnić cieniarstwo, jak - pardon -
    Nie bardzo mam czas na pisanie pisma i wysylanie go, przez telefon
    wydawało mi sie to szybsze, ale okazało się nie do wykonania :(. Tak
    wogóle to powinienem ich zaskarżyć o bezprawne wykorzystywanie moich
    danych osobowych, bo nie mialem z nimi żadnej umowy, nawet rozmawiałem
    o tym z prawnikiem, ale potem się to rozeszło po kościach, bo jakoś
    czasowo nie bardzo mogłem, a po za tym znając skuteczność działania
    sądu, prawników, itp byłaby to raczej tylko strata czasu ;(.

> [...]
    >wypowiedzenie, rozliczając się z kart i innych usług, z których
    >korzystałeś, to po jaką cholerę dowiadywałeś się, czy Twoje konto jest
    Nie miałęm, żadnych kart, umowy, nie korzystałem z żadnych usług, oni
    tylko wykorzystywali moje dane i żądałem zaprzestania tego ... żadne
    regulamin mnie nie obowiązywał ... nie dzwoniłem się dowiedzieć czy
    zamkneli, tylko dlaczego nie zamkneli skoro (jak pisałem w poprzednim
    poscie) znowu dostałem super ulotki ...

> [...]
    >konsekwencjami płynącymi z bezprawnego wykorzystywania Twoich danych
    >osobowych po zamknięciu konta i wycofaniu zgody na ich dalsze
    To nie było wypowiedzenie :), to było nękanie od początku i jak mówie,
    nawet przez jakiś czas myślałem, żeby rozpocząć walkę na drodze
    prawnej ... ale to jest dla mnie zbyt uciążliwe ...

> [...]
    >jego klient, choć od dawna - bez względu na bezprawnie wysyłaną
    >reklamę - nie byłeś i nie powinieneś się czuć jego klientem.
    Patrz wyżej, klientem nigdy nie byłem, ale zależało mi na pokojowy i
    szybkim zakończeniu sprawy ...
    >- Po piąte: złożyłeś skargę do arbitra bankowego? Albo do innej
    >instytucji nadzorującej banki?
    Nie byłem klientem banku, sądze że nic by skarga nie dałą, po za tym
    AFAIK za składanie skarki się coś płaci ;((.

    >ja właśnie o czymś takim pisałem. Dzięki, Dentarg, że na Twoim
    >przykładzie mogłem pokazać, jak nie należy postępować.
    Raczej nie, nie znałeś do końca mego przypadku ...

> [...]
    >tych, co to nic sobie nie mają do zarzucenia, za to bank obsmarowują ile
    >wlezie, bo to niegodziwiec najgorszy i nie ptrafi tak prostej, tak
    Ja do Ciebie nic nie mam, ale powiedz w jakim banku pracujesz ? ;)))

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 44. Data: 2003-10-04 19:20:22
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Dentarg" <d...@i...com> napisał w wiadomości

    Sorry, nie skojarzyłem Cię, opowiadałeś tu niedawno o swoich
    przejściach. Czy przypadkiem nie odpowiedziałem Ci wtedy, że od początku
    powinieneś był traktować się jak nie-klient i postępować zgodnie z takim
    założeniem?

    > Ja do Ciebie nic nie mam, ale powiedz w jakim banku pracujesz ? ;)))

    W żadnym. Serio. A nawet moja praca nie polega na codziennym
    kontakcie z klientami/petentami. Doświadczenia zbieram tylko od
    znajomych albo z obserwacji zachowań klientów będących w kolejce przede
    mną (kiedy już zdarzy mi się do takowej trafić). A skłonność do
    obserwacji mam dzięki kilku latom (od samego początku) spędzonym na
    forum pbb :-)

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl