  • 1. Data: 2003-03-20 16:32:01
    Temat: Czy okradli Twoje konto w eBanku?
    Od: "chillin" <c...@o...pl>

    Czy ukradli Ci pieniądze z internetowego konta?

    Rzeapa pisze dziś o "doniesieniach w mediach" o tym, że nie ma idealnych
    rozwiązań w ebankach.
    Sugeruje, że były włamy do internetowych kont. Ale nie podaje żadnych
    konkretów.

    Pytanie, jak wyżej. Jestem ciekaw, kto miał już problem z kradzieżą
    pieniędzy z konta wirtualnego.

  • 2. Data: 2003-03-20 16:48:27
    Temat: Re: Czy okradli Twoje konto w eBanku?
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl>

    chillin <c...@o...pl> wrote:

    > Rzeapa pisze dziś o "doniesieniach w mediach" o tym, że nie ma idealnych
    > rozwiązań w ebankach.

    Eh. Czyzby "Rzeczpospolita" bila w kierunku "Skandali"? :(

    Tak mi sie marzy... Zeby kiedys nastal taki piekny dzien, ze o jakichs
    tresciach beda pisali znajacy temat dziennikarze...
    Znajacy temat merytorycznie, a nie z opowiesci przy piwie :/

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 3. Data: 2003-03-20 17:20:41
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "chillin" <c...@o...pl> writes:

    > Czy ukradli Ci pieniądze z internetowego konta?

    Mi nie :-)

    > Rzeapa pisze dziś o "doniesieniach w mediach" o tym, że nie ma
    > idealnych rozwiązań w ebankach. Sugeruje, że były włamy do
    > internetowych kont. Ale nie podaje żadnych konkretów.

    Chyba kojarzę wszystkie wymienione przypadki - z tej grupy zresztą.
    Na mój stan wiedzy jedynym, który być może wiązał się z kradzieżą
    pieniędzy był 'trick' z pbk.prv.pl (bo to chyba o niego chodzi) -
    gdzie naiwni mogli wpisać swój numer karty. Ale też wątpię, bo zostało
    to szybko namierzone.

    Rzepa robi zresztą tutaj robi pewną nierzetelność - przecież
    np. istnienie grupy 'specjalistów' którzy mogliby coś namieszać w
    kontach nie jest specyfiką li tylko banku wirtualnego czy
    internetowego. Obecnie absolutnie każdy bank ma zinformatyzowaną
    infrastrukturę, gros przelewów odbywa się drogą elektroniczną, śladami
    wypłat z bankomatów są jedynie wpisy w plikach itd.

    W szczególności ostatnio akurat rozpętała się dosyć poważna dyskusja o
    niskim poziomie zabezpieczeń przed wewnętrznym fraudem systemu
    bankomatowego.

    A w polskich warunkach, słyszy się jak na razie o fraudach dużo
    bardziej prymitywnych - by przypomnieć choćby niedawną sprawę oddziału
    Banku Śląskiego gdzie ludzie dawali pieniążki do rączki, dostawali
    kwitki a kasa znikała...

  • 4. Data: 2003-03-21 07:11:20
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

    Użytkownik "chillin" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Rzeapa pisze dziś o "doniesieniach w mediach" o tym, że nie ma idealnych
    > rozwiązań w ebankach.
    > Sugeruje, że były włamy do internetowych kont. Ale nie podaje żadnych
    > konkretów.

    Konkret wlamu? Prosze:
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=105
    65&t=10565
    Pieniadze odzyskano, bo w mBanku sa na szczescie TANy. Z tego co pamietam,
    bank nie opisal jak sprawa sie ostatecznie zakonczyla, bo nie zyczyl sobie
    tego "poszkodowany".

    Waldek

  • 5. Data: 2003-03-21 07:43:06
    Od: "Adam " <a...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > bank nie opisal jak sprawa sie ostatecznie zakonczyla, bo nie zyczyl sobie

    Jaki to znowu włam skoro pieniądze zostały przelane na konto zakł.
    energetycznego , żeby choć na konto włamywacza. Pieniądze się odnalazły i to
    wielki plus konta internetowego.

    Gdyby użytkownik karty z delfinkiem dostał od kolesia spod sklepu w "ryj" i
    gdyby została mu zabrana karta a z niej wypłacone pieniądze to szukaj wiatru w
    polu , a w internecie zawsze zostaje ślad , patrz ujęcia hakerów etc. W końcu
    złodziej musi gdzieś te pieniądze przelać , podejrzewam że na swoje konto , no
    i już jest namierzony , owszem sporo kłopotów przy wyjaśnianiu sprawy , ale
    nigdy nie wiadomo co kelner zrobi z naszą kartą z marmurka.

  • 6. Data: 2003-03-21 07:43:38
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "chillin" <c...@o...pl> wrote in message news:b5cqeh$k3d$1@news.onet.pl...
> [...]
    > konkretów.
    >
    > Pytanie, jak wyżej. Jestem ciekaw, kto miał już problem z kradzieżą

    spytaj najlepiej Rzepy o konkrety - albo szukają modnego tematu i sensacji,
    albo nie lubią BRE i mBanku :))
    po prostu wprowadzanie ludzi w błąd

    ciekawe dlaczego nie piszą o rzeczywistych przypadkach kradzieży pieniędzy
    po wyjściu z banku lub odejściu od bankomatu, a piszą o tym, że można okraść
    konto internetowe (chociaż pewnie konkretnych przypadków nie znają - a jeśli
    znają to czysta w tym wina użytkownika)
    piszą o tym, bo to modny temat i gazeta lepiej się sprzeda ...

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 7. Data: 2003-03-21 08:01:00
    Od: calcium300mg <c...@o...pl>

    On Fri, 21 Mar 2003 08:11:20 +0100, "bwwald"
    <b...@w...onet.pl> wrote:

> [...]
    >bank nie opisal jak sprawa sie ostatecznie zakonczyla, bo nie zyczyl sobie

    E... Bez sensu, watek konczy sie bez zadnego wyjasnienia... Co z tego,
    ze poszkodowany sobie nie zyczyl, przeciez to on rozdmuchal sprawe,
    wiec powinien liczyc sie z tym, ze bank takze publicznie to wyjasni.

    Jak nie wyjasnia tej sprawy, to zabieram kase z mBanku (37 groszy :)))

  • 8. Data: 2003-03-21 08:04:05
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

    Użytkownik "Adam " <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Jaki to znowu włam skoro pieniądze zostały przelane na konto zakł.
    > energetycznego , żeby choć na konto włamywacza.

    Nie odrozniasz slowa wlam od kradziezy? Nie pisałem ze ukradl, a sie wlamal
    (IMO z powodu niefrasobliwosci poszkodowanego, ale to inna bajka).

> [...]
    wiatru w
    > polu , a w internecie zawsze zostaje ślad , patrz ujęcia hakerów etc.

    Slad zostaje, ale nie zawsze sprawca zostaje wykryty.
    Jak sie dostanie w "ryj", to tez slad zostaje (na "ryju") ;-)

    > W końcu
    > złodziej musi gdzieś te pieniądze przelać , podejrzewam że na swoje konto
    , no
    > i już jest namierzony , owszem sporo kłopotów przy wyjaśnianiu sprawy ,

    A przypominasz sobie sprawe z zakladaniem kont przez bezdomnych w celu
    wyludzenia kredytu?
    Oczywiscie ktos im je kazal zalozyc, a oni dla marnych groszy sa w stanie
    zrobic niejedno... Wtedy mozesz namierzyc jedynie bezdomnego.

    Waldek

  • 9. Data: 2003-03-21 14:29:38
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "chillin" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Rzeapa pisze dziś o "doniesieniach w mediach" o tym, że nie ma idealnych
    > rozwiązań w ebankach.

    To chyba oczywiste, ze nie ma idealnych.
    Mozna co najwyzej maksymalnie utrudnic zycie
    zlodziejowi.
    Zawsze trzeba szukac slabych miejsc w zabezpieczeniach
    (a takie sa zawsze) i ... zastanowic sie czy warto
    korzystac z takiego eBanku.

    > Sugeruje, że były włamy do internetowych kont. Ale nie podaje żadnych
    > konkretów.

    Tez tak mysle.
    Nie sadze jednak by jakis bank zechcial sie tym chwalic.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 10. Data: 2003-03-21 15:26:07
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tez tak mysle.
    > Nie sadze jednak by jakis bank zechcial sie tym chwalic.

    Ale okradziony klient by sie pochwalil.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )