  • 1. Data: 2003-04-24 22:34:44
    Temat: Czy moge ustalic Wlascicela konta majac nr rachunku?
    Od: "siewa26" <s...@g...pl>

    Witam, zostałem oszukany na Allegro (nie tylko ja facet nagle zdobył z
    80 negatywów), czy mając nr rachunku właścicela na który wpłacałem
    pieniądze mogę zapytać się w banku kto jest właścicelem rachunku, czy
    bank może udzielic mi takiej informacji?

    Jesli nie, to mam wielka prośbę !!! kto byłby w stanie sie dowiedzieć
    kto jest posiadaczem rachunku nr:

    50102055581111108640200074

    jest to konto w Inteligo i chyba łatwo taki bank internetowy zrobic w
    konia na lewy dowód :( ale ktoś musiał podjąć kwotę lub dać jakąś
    dyspozycje przelewu)

    Zapraszam chyba na priv. s...@g...pl jeśli chodzi o ostanią prośbę.

    Skala wyłudzenia jest duża ja zebrałem do tej pory tylko dane 25 osób na
    kwote ponad 2000zł a jeszcze nie każdy oszukany się ze mną skontaktował.

    Pozdrawiam serdecznie i dziekuję z góry za wszelkie wyjasnienia

    Sebastian Stefanowicz
    s...@g...pl

    P.S. podaje aukcje oszusta by można się było zapoznać z liczbą
    oszukanych osób:

    http://www.allegro.pl/show_user.php tutaj mu sie udało nikt kasy nie
    odzyskał, sprawy tak jakby nie było
    http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=1093989 a tutaj najnowsze dzieło
    tegoż samego kiwaczka, jedną i drugą sprawę łączy jedna i ta sama osoba
    z Bytomia, w obu przypadkach jeśli dochodziły paczki za pobraniem na
    konto, to miały ten sam fałszywy adres nadawcy, poza tym obie nadawały z
    tego samego IP na którym stoi mała osiedlowa sieć SDI, mam pełne
    prawdziwe !!! dane teleadresowe oszusta, ale policja odsyła nie od
    ajfasza do kajfasza, udowodnienie że to jego konto bankowe bardzo bardzo
    by tutaj pomogło.

  • 2. Data: 2003-04-24 23:01:35
    Od: "SzYmOn" <szymonunion@REMOVE_ITwp.pl>

    siewa26 wrote:
> [...]
    > pieniądze mogę zapytać się w banku kto jest właścicelem rachunku, czy
    > bank może udzielic mi takiej informacji?

    Witam,

    tylko prokuratura moze dostac takie dane, tak samo jak dane abonenta
    TPSA (w kwestii SDI).
    Mozesz zglosic k...@k...gov.pl (AFAIR).

    Pozdrawiam,

  • 3. Data: 2003-04-25 06:14:46
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Witam,
    >
    > tylko prokuratura moze dostac takie dane, tak samo jak dane abonenta
    > TPSA (w kwestii SDI).
    > Mozesz zglosic k...@k...gov.pl (AFAIR).

    Licz się z tym, że będziesz musiał zakablować na policję/prokuraturę -
    za niedopełniednie obowiązków służbowych, przekroczenie uprawnień etc.
    O ile ty nie masz obowiązku zawiadomić o tego rodzaju przestępstwie, to
    prokurator ma obowiązek z urzędu wszcząć postępowanie, gdy się o nim dowie.
    Nie licz jednak na wiele, bo wymiar sprawiedliwości nie funkcjonuje tak
    "jak w normalnym biegu spraw".

    Pzdr: Dogbert

  • 4. Data: 2003-04-25 22:17:55
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    siewa26 <s...@g...pl> napisał w

> [...]
    > 80 negatywów)

    > P.S. podaje aukcje oszusta by można się było zapoznać z liczbą

    Ten link cos Ci nie wyszedł :)

> [...]
    > pobraniem na konto, to miały ten sam fałszywy adres nadawcy, poza tym
    > obie nadawały z tego samego IP na którym stoi mała osiedlowa sieć

    Przeglądałem opinie wystawione userowi "Dariusz_Tyszko" i dochodzę do
    wniosku, że to raczej ktoś się pod niego podszył, korzystając z jego
    nieobecności. Jeśli prawdziwy Dariusz Tyszko jest użytkownikiem sieci
    osiedlowej, to prawdopodobnie oszustem jest jakiś inny użytkownik tej
    samej sieci. Jeśli transmisja nie jest szyfrowana, a sieć jest
    postawiona na hubie, a nie na switchu, to przechwycenie haseł i loginów
    w sieci lokalnej jest dziecinnie proste.
    Najwięcej tutaj zależy od adminów Allegro - mając logiserwera są w
    stanie dojść, skąd oszust się logował na konto.

    > policja
    > odsyła nie od ajfasza do kajfasza, udowodnienie że to jego konto
    > bankowe bardzo bardzo by tutaj pomogło.

    Wal pismo do prokuratury o ustalenie posiadacza konta, oraz ustalenie do
    kogo należy zidentyfikowany numer IP - ani jednej, ani drugiej
    informacji legalnie sam nie uzyskasz.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 5. Data: 2003-04-28 06:46:13
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 25 Apr 2003 00:34:44 +0200, "siewa26" <s...@g...pl> wrote:

> [...]
    >prawdziwe !!! dane teleadresowe oszusta, ale policja odsyła nie od
    >ajfasza do kajfasza, udowodnienie że to jego konto bankowe bardzo bardzo

    złóż zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. Skoro masz te dane, to
    chyba prokurator weźmie się do roboty...

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski