  • 1. Data: 2002-11-08 09:25:16
    Temat: Czy ktos ma jakies doswiadczenia we wspolpracy z bankiem Hypovereins [kred. mieszk.]?
    Od: ChillZ <n...@n...pl>

    Czy ktos moze bral kredyt mieszkaniowy w tym banku albo ma jakies
    doswiadczenia we wspolpracy z nimi? Po odwiedzeniu kilku bankow wyszlo mi ze
    najbardziej odpowiadalby mi kredyt wlasnie u nich ale chcialbym jeszcze
    poprosic o komentarz grupowiczow...

    --
    lecho maupa nostalgia.pl
    Wizard is about to die! Wizard needs food badly!

  • 2. Data: 2002-11-08 09:42:10
    Od: "Robert Wicik" <R...@o...pl>

    Użytkownik "ChillZ" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    0.9...

> [...]
    ze
    > najbardziej odpowiadalby mi kredyt wlasnie u nich ale chcialbym jeszcze

    Czy to nie jest czasem bank hipoteczny, a więc dający kredyt pod istniejącą
    nieruchomość ???

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2002-11-08 10:16:41
    Od: d...@p...com

> [...]
    ze
    > najbardziej odpowiadalby mi kredyt wlasnie u nich ale chcialbym jeszcze

    Wyłacznie złe
    Wredny bank hipoteczny wymagający kupy zabezpieczeń i opłat.
    Z ciekawostek dyskfalifikujących:
    - bank żąda opłty za wycenę nieruchomości przez ich rzeczoznawcę w wysokości
    1000 zł po czy wycena zostaje w Banku i nawet w wypadku nieotrzymania kredytu
    nie można jej od banku wydostać.
    U rzeczoznawcy (certyfiowanego)taka wycena kosztuje 500-700zł i jest
    honorowana we wszystkich bankach oprócz HVB.
    - W przeciwieństwie do innych banków przy budowie domu systemem gospodarczym
    HVB nie udziela kredytów pod zastaw stanu istniejącego (np stanu surowego) ale
    pod wartość jedynie stanu administracyjnego. W rezultacie mając działkę
    formalnie nieuzbrojoną a w praktyce zrealizowane 3/4 inwestycji można dostać
    kredyt w wysokości 80% wartości DZIAŁKI. Podobno przy budowie przez firmę jest
    inaczj ale nie dane mi było sprawdzić.

    Oprocentowanie kredytu jest niezłe ale przyznawanie i rozlicznie kredytu to
    horror. Nieuzasadnione i ukryte opłaty oraz totalnie niezorientowane panie
    (Warszazwa oddział na Chmienej) ostatecznie mnie odstręczyły.

    Polecam:
    Fortis, Nordea, Budbank.

    Powodzenia
    Dominik

  • 4. Data: 2002-11-08 10:55:55
    Od: ChillZ <n...@n...pl>

    "Robert Wicik" <R...@o...pl> wrote in news:aqg0s5$1el$1@news.onet.pl:

    > Czy to nie jest czasem bank hipoteczny, a więc dający kredyt pod
    > istniejącą nieruchomość ???

    i owszem, niestety jestem kompletnym lajkonikiem ;) jezeli chodzi o kredyty
    - czy to zle? przeciez chyba wiekszosc bankow dziala w ten sposob?

    --
    chillz maupa nostalgia.pl
    Wizard is about to die! Wizard needs food badly!

  • 5. Data: 2002-11-08 11:06:41
    Od: ChillZ <n...@n...pl>

    d...@p...com wrote in news:6fa3.00000beb.3dcb8f09@newsgate.onet.pl:

    [...]

> [...]
    > kredytu to horror. Nieuzasadnione i ukryte opłaty oraz totalnie
    > niezorientowane panie (Warszazwa oddział na Chmienej) ostatecznie mnie

    hmm, nie wiem ale chyba mialem szczescie bo trafilem na pracownika ktory
    dosc dokladnie mnie poinformowal (albo tak mi sie wydaje) o wszystkim (ten
    sam oddzial na Chmielnej). Wyszlo ze koszty banku:

    1. 2% za przyznanie kredytu
    2. 0,96% ubezpieczenie do czasu wejscia banku na hipoteke
    3. wycena 1000 zl
    4. weksle 276 zl

    oczywiscie plus oplaty typowe (notarialne,sadowe)

    dodam ze po rozmowie wstepnej pracownik stwierdzil ze udzielenie mi kredytu
    jest dosc pewne (wlasnie, czy wogole takie zapewnienie ma jakiekolwiek
    znaczenie zanim naprawde wystapie o kredyt czy w zasadzie to mowa-trawa?)

    kredyt ma byc wziety na dom ktory w momencie wyplaty kredytu bedzie
    wykonczony (do zamieszkania). :/ Najgorsze jest to ze jestem ciemny jak
    tabaka w rogu jezeli chodzi o kredyty wiec mam nadzieje ze dzieki tej grupie
    nie popelnie zyciowego bledu...

    > Polecam:
    > Fortis, Nordea, Budbank.

    dzieki sprawdze.

    --
    chillz maupa nostalgia.pl
    Wizard is about to die! Wizard needs food badly!

  • 6. Data: 2002-11-08 11:11:38
    Od: "Robert Wicik" <R...@o...pl>

    Użytkownik "ChillZ" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    0.9...
> [...]
    > wykonczony (do zamieszkania). :/ Najgorsze jest to ze jestem ciemny jak
    > tabaka w rogu jezeli chodzi o kredyty wiec mam nadzieje ze dzieki tej

    To idź do PKO BP albo do KredytBanku. Może nie będzie różowo, ale nie
    zaskoczą czyms nieziemskim.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 7. Data: 2002-11-08 11:38:59
    Od: ChillZ <n...@n...pl>

    "Robert Wicik" <R...@o...pl> wrote in news:aqg643$fsb$1@news.onet.pl:

    > Użytkownik "ChillZ" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    0.9...

    > To idź do PKO BP albo do KredytBanku. Może nie będzie różowo, ale nie
    > zaskoczą czyms nieziemskim.

    No PKO BP tez mnie chcial przygarnac ale wyszlo na to ze w PKO BP bede
    musial placic rate kredytu o 700 zl wieksza niz np w hvb albo millenium (tak
    dla przykladu). A kredytbank sprawdze, dzieki.

    --
    chillz maupa nostalgia.pl
    Wizard is about to die! Wizard needs food badly!

  • 8. Data: 2002-11-08 11:55:37
    Od: "Robert Wicik" <R...@o...pl>

> [...]
    (tak
    > dla przykladu). A kredytbank sprawdze, dzieki.

    Warto zauważyć, że i w PKO, i KB masz oprocentowanie na sztywno uzależnione
    od Wibor-3M, a nie od widzi mi się zarządu.
    Był o tych kredytach watek nie dawno - poczytaj wstecz grupę :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 9. Data: 2002-11-08 12:03:23
    Od: d...@p...com

> [...]
    > dosc dokladnie mnie poinformowal (albo tak mi sie wydaje) o wszystkim (ten
    > sam oddzial na Chmielnej). Wyszlo ze koszty banku:
    Byłem tam ostatnio na poczatku roku. Wtedy była jedna niedouczona pani.
    Jeśli się coś zmieniło to gratulacje.

    > 1. 2% za przyznanie kredytu
    > 2. 0,96% ubezpieczenie do czasu wejscia banku na hipoteke
    > 3. wycena 1000 zl
    > 4. weksle 276 zl
    0,96 % za REGRES - z TU EUROPA. reszta się zgadza.
    > oczywiscie plus oplaty typowe (notarialne,sadowe)
    o ile załatwisz wszystko od razu na bank a nie w każdym sądzie sie tak da.
> [...]
    > jest dosc pewne (wlasnie, czy wogole takie zapewnienie ma jakiekolwiek
    > znaczenie zanim naprawde wystapie o kredyt czy w zasadzie to mowa-trawa?)
    Mowa trawa bo mozeszmieć świetne dochody, stała pracę ale np twoja żona
    prowadzi SC. i trafiasz do grupy wyższego ryzyka.

    > kredyt ma byc wziety na dom ktory w momencie wyplaty kredytu bedzie
    > wykonczony (do zamieszkania). :/
    Trochę inna sytuacja niż u mnie ale to zwiększa twoją szansę bo jest wyższa
    wartoćść nieruchomości.
    > Najgorsze jest to ze jestem ciemny jak
    > tabaka w rogu jezeli chodzi o kredyty wiec mam nadzieje ze dzieki tej grupie
    > nie popelnie zyciowego bledu...
    Polecam też misc.budowanie.
    Pozdrawiam
    Dominik