  • 11. Data: 2003-07-30 21:21:20
    Temat: Re: Czy ktoś korzystał serwisu allpay.pl ?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Piotr" <piotr@centrum._cz> napisał w wiadomości

    > Ja ciagle nie widze roznicy pomiedzy forma prawna - co mi
    > da ze jest to sa,
    > sp z oo, sc czy dg? W sumie bardziej trzeba zwracac uwage
    > np. na
    > ubezpieczenie firmy, jej pozycje na rynku, renome itp...
    > Ale i tak np. jak
    > padnie duzy, renomowany bank to ma sie gwarancje do jakies
    > tam xxx kwoty.

    Nikt nie ubezpiecza firm od plajty. Natomiast co działa na korzyść dużych:
    ich upadek nie leży w interesie poważnych graczy na rynku - zanim bank
    upadnie prowadzi się programy naprawcze, negocjacje z wierzycielami, czasami
    może liczyć na pomoc z ich strony itd. Małym nikt się nie przejmie - ile
    rocznie pada firm jednoosobowych, a ile banków? Dodatkowo o złej sytuacji
    banku wiadomo z pewnym wyprzedzeniem, jednoosobowe firmy znikają (dosłownie)
    z dnia na dzień.

    > Albo np. powstaje wielki portal za duza kase i za kilka
    > miesiecy pada - a
    > np. szewc za rogiem w oficynie dziala od 30 lat...

    Ale jeśli szewc zabierze się za jednoosobową działalność bankową, posiadając
    jeden przedwojenny sejf w ścianie, to powierzysz mu oszczędności całego
    życia?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 12. Data: 2003-07-30 23:23:00
    Od: "Piotr" <piotr@centrum._cz>

> [...]
    > ich upadek nie leży w interesie poważnych graczy na rynku - zanim bank
    > upadnie prowadzi się programy naprawcze, negocjacje z wierzycielami,

    Moze to zle porownanie...

    > może liczyć na pomoc z ich strony itd. Małym nikt się nie przejmie - ile
    > rocznie pada firm jednoosobowych, a ile banków? Dodatkowo o złej sytuacji

    ... a ile pada sc, sp z oo itp? I tylko prosze nie pisz ze latwiej wyciagnac
    cos z padnietej zoo niz np. sc. Po prostu wiekszosc ludzi ma wciaz metne
    pojecie - sadzi, ze jak ma do czynienia z firma ktora ma na koncu Sp. z
    o.o., ladne biuro w centrum duzego miasta i blondynke w recepcji to mozna
    jej w ciemno ufac.. - tyle, ze taka firma najczescie powstaje, dziala kilka
    miesiecy i plajtuje - bo przeinwestowala, itp.

    > Ale jeśli szewc zabierze się za jednoosobową działalność bankową,
    posiadając
    > jeden przedwojenny sejf w ścianie, to powierzysz mu oszczędności całego
    > życia?

    Jak padnie szewc, to sie straci buty i tyle... Jak szewc otworzy bank, to
    musi spelniac jakistam warunki i tyle - nie wystarczy wywiesic szyldu i miec
    sejf w scianie... Jak da odpowiednio wysoki procent - to dlaczego nie?
    Oczywiscie nie zaraz oszczednosci zycia - bo nawet nierozsadnie jest jest
    robic cos takiego w jednym banku - nawet najwiekszym...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 13. Data: 2003-08-01 10:52:15
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]

    > Jak padnie szewc, to sie straci buty i tyle... Jak szewc otworzy bank, to
    > musi spelniac jakistam warunki i tyle - nie wystarczy wywiesic szyldu i

    O właśnie, dochodzimy do sedna sprawy: żeby działać jako pośrednik typu
    AllPay nie trzeba spełaniać ŻADNYCH specjalnych warunków, chociaż
    teoretycznie obracać można dużymi - nieswoimi - kwotami.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 14. Data: 2003-08-01 18:23:12
    Od: "Piotr" <piotr@centrum._cz>

    > O właśnie, dochodzimy do sedna sprawy: żeby działać jako pośrednik typu
    > AllPay nie trzeba spełaniać ŻADNYCH specjalnych warunków, chociaż
    > teoretycznie obracać można dużymi - nieswoimi - kwotami.

    Oddając buty do szewca rowniez mu powierzasz swoje buty - ktora jakas tam
    wartosc maja... generalnie - wszystko zalezy od podejscia, zaufania, itp. Co
    do reszty - to moze masz racje, ale nie do konca.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 15. Data: 2003-08-08 10:43:04
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    Co
    > do reszty - to moze masz racje, ale nie do konca.

    tak..

    kiedyś oddałem kurtkę skórzaną do małej pralni - miałem wątpliwości czy
    robię dobrze, bo zwykle oddawałem do dużej , która w razie czego mogłaby
    pokryć koszty ...
    no i kurtka została nieco zniszczona

    analogia jest oczywista

    --