  • 31. Data: 2004-12-06 14:12:30
    Temat: Re: Czy ecard popłynie?
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > A tego "" nie rozumiem w oplatach lotniskowych nie rozumiem.

    Powiedzmy ze "oplaty lotniskowe" kosztuja przewoznika 100 zl... Nie jest
    problemem zrobieniem z tego 200 zl... Ladniej sie prezentuje bilet za 100 zl
    + oplaty niz bilet za 200 zl + oplaty.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 32. Data: 2004-12-06 14:21:57
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:cp1pk5$39h$1@nemesis.news.tpi.pl grupowicz Piotr napisał:

    > Powiedzmy ze "oplaty lotniskowe" kosztuja przewoznika 100 zl... Nie jest
    > problemem zrobieniem z tego 200 zl... Ladniej sie prezentuje bilet za 100
    > zl + oplaty niz bilet za 200 zl + oplaty.

    A masz info ze oni tak robią?
    Nie wydaje mi sie, wejdz sobie na strone ryanaira czy easyjeta, etc. i
    oblicz koszt biletów tam i nazad.
    I zobaczysz ze op.lotniskowe uzaleznione sa nawet nie tylko od trasy ale
    nawet od lotniska wylotu.

    Np. W marcu 2005 Wroclaw -> Londyn oplata wynosić bedzie ZTCP 18 euro
    a Londyn->Wrocław 21 euro.

    Przeciez to zadne pieniadze, porownywalne z 4 godz. zaparkowaniem samochodu
    na pierwszym lepszym zachodnioeuropejskim zwyklym lotnisku.

    Myślisz że by coś wliczali dodatkowo? Przeciez pierwszy lepszy dziennikarz
    by wtedy zadzownił do działu marketingu na lotnisku i się dowiedział.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 33. Data: 2004-12-06 14:59:59
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > A masz info ze oni tak robią?

    Ze oni to oczywiscie nie, ale wiem na przykladzie innych.

    > I zobaczysz ze op.lotniskowe uzaleznione sa nawet nie tylko od trasy ale
    > nawet od lotniska wylotu.

    No prawidlowo

    > Np. W marcu 2005 Wroclaw -> Londyn oplata wynosić bedzie ZTCP 18 euro
    > a Londyn->Wrocław 21 euro.

    Przy faktycznym koszcie na poziomie 8 euro...

    > Myślisz że by coś wliczali dodatkowo? Przeciez pierwszy lepszy dziennikarz
    > by wtedy zadzownił do działu marketingu na lotnisku i się dowiedział.

    Przeciez nikt mu nic nie powie - tajemnica handlowa.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 34. Data: 2004-12-06 15:13:37
    Od: "Jaco" <n...@C...com>

    napisał w wiadomości news:cp1cao$bft$1@news.onet.pl...
    > Czysto teoretycznie. Bo klient sklada reklamacje w banku, ktory wydal mu
    > karte, a nie w CA. Bank uzywa standardowego formularza organizacji - i
    > jest zobowiazany do zachowania ustalen np. VISY.

    [...]

    a mógłbyś zacytować te ustalenia? bo moim zdaniem transakcja doszła do
    skutku, klient kupił rezerwację, dostał potwierdzenie więc CA nie jest już
    stroną. IMHO sytuacja jest analogiczna do takiej że ktoś wykupuje wycieczke
    w biurze podróży, to biuro pada i zostawia go z walizkami na lotnisku. A czy
    jeśli kupię przeterminowany dżem w sklepie spożywczym (nawet przez internet)
    i zapłacę kartą to też biegnę do banku z formularzem Visy?

    Jaco

  • 35. Data: 2004-12-06 15:14:35
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jaco <n...@C...com> wrote:
    > sklepie spożywczym (nawet przez internet) i zapłacę kartą to też
    > biegnę do banku z formularzem Visy?

    Ech. A o czyms takim, ze w ciagu 10 dni mozesz odstapic od umowy zawartej
    na odleglosc slyszales? A wiesz, ze w "realu" takie ustalenia przeciez nie
    obowiazuja?
    Jesli zaplaciles przelewem itp - to twoja strata - jednak jesli zaplaciles
    karta - mozesz prosic o zwrot kasy - i co wiecej - masz szanse na jej
    odzyskanie.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 36. Data: 2004-12-06 15:22:52
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:cp1scv$kut$1@nemesis.news.tpi.pl grupowicz Piotr napisał:

    > Przy faktycznym koszcie na poziomie 8 euro...

    Bo sie chyba nie rozumiemy , ja mowie o oplacie lotniskowej w kontekscie
    wszystkiego poza biletem, ale wlaczajac w to np. ubezpieczenie wprowadzone
    przez linie lotnicze po 11/9/2001 i inne. Ty pewnie mowisz o golusiej
    zryczaltowanej oplacie dla lotniska za start. Niemniej wydaje mi sie że
    zarowno wartosci ubezpieczenia jak i lotniska wchodza w oplate lotniskowa,
    jak i roznia sie dla poszczegolnych lotnisk. I te oplaty z pewnoscia tez sa
    inaczej opodatkowane. Gdyby kazdy chcial uciec od kosztow to pewnie byloby
    1zł za bilet i 1000zł za oplaty - ale nie chce mi się wierzyć że to standard
    światowy i jeszcze niewykryty, no przepraszam, wykryty na pbb :-)

    Abstrahując, jeśli masz jakieś linki w tym temacie, to bardzo prosze, jestem
    zainteresowany tymi zagadnieniami.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 37. Data: 2004-12-06 15:31:30
    Od: "Jaco" <n...@C...com>

    napisał w wiadomości news:cp1t1l$sqg$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Jesli zaplaciles przelewem itp - to twoja strata - jednak jesli
    > zaplaciles karta - mozesz prosic o zwrot kasy - i co wiecej - masz

    O tym słyszałem ale to ZTCW wynika z polskich przepisów i to niezależnie czy
    płaciłeś kartą czy przelewem, możesz dochodzić zwrotu kasy od sprzedawcy
    (tyle weim z autopsji bo nawet sam kiedyś książke w merlinie reklamowałem)
    O tym że stroną w tym wszystkim moze byc CA do tej pory nie słyszałem ale
    nie spieram się moze masz rację, chcę się dowiedzieć. Tylko czy na pewno
    masz rację czy tylko wydaje ci się że masz rację (znasz podstawę prawną?
    regulamin VISY? a co jeśli ktoś płacił Mastercardem?). Pytam bo IMHO wydaje
    mi się to dość nielogiczne.

    Jaco

  • 38. Data: 2004-12-06 15:32:00
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jaco <n...@C...com> wrote:
> [...]
    > że masz rację (znasz podstawę prawną? regulamin VISY? a co jeśli ktoś
    > płacił Mastercardem?). Pytam bo IMHO wydaje mi się to dość

    O to chodzi - ze nikt do konca nie jest pewny :)
    Jednakze - na liste rzucalem juz linka do formularza z Inteligo i tutaj
    albo na pregierza do VW Banku - z reklamacja. Akurat do Visy - ale MC takie
    samo tez ma. Skladasz reklamacje w banku - bank wysyla do organizacji - a
    potem zaleznie od jej wyniku - oddaje ci kase, albo i nie.
    Jednym z mozliwych punktow do zaznaczenia - jest to, ze transakcja doszla
    do skutku, kase pobrano, a mimo wszystko nie dostales towaru/uslugi. I to
    juz dziala - jak juz Glenn napisala w tym watku.

    Regulacje wcale nie wynikaja z tego, ze tak dbaja o nas nasze polskie
    banki - ale z regulacji tych dwoch organizacji! :D

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 39. Data: 2004-12-06 15:42:24
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > O to chodzi - ze nikt do konca nie jest pewny :)
    > Jednakze - na liste rzucalem juz linka do formularza z Inteligo i tutaj

    Oj chyba nie widzialem. Mozesz jeszcze raz? Chetnie zobacze jak to
    wyglada, a nie chce mi sie szukac.

    Bartol

  • 40. Data: 2004-12-06 15:47:36
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    > Przy faktycznym koszcie na poziomie 8 euro...

    No i jest podobnie, sprawdzilem na Ryanairze dokładnie co do Wrocka- 10,30
    euro za gola oplate lotniskowa.
    3,58 euro za ubezpieczenia (1.+2. to tzw. popularnie nazywana oplata
    lotniskowa)

    IMHO AirPolonia rzetelnie informowala o kosztach, jak lecialem to mialem
    dokladnie taki rozklad:

    Receipt and Itinerary as of 08.07.2004 9:44:24 PM
    Confirmation Number: 240169
    Itinerary:
    Flight # Departure Date Departs Arrives
    Charleroi Brussels / Poznan 049 13.07.2004 09:35 11:20
    Passenger(s): Charge Description Original Amount Amount
    AUGUSTOWSKI, TOMASZ Air Fare- BNR 299 PLN
    Tax- Security 2.49 EUR 11.18 PLN
    Tax- Tax 7 EUR 31.44 PLN

    Reservation Totals Air Fare 299 PLN
    Tax 42.62 PLN
    Total Charges 341.62 PLN
    Payment Summary:
    08.07.2004 VISA ************7976 Reference: 341.62 PLN

    Biorąc pod uwagę wakacyjny kurs euro, wszystko sie zgadza :-)

    --
    S pozdravem,
    August