  • 11. Data: 2009-12-11 14:21:34
    Temat: Re: Czy Polska utraciła kontrolę nad złotym?
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Konrad N.S." news:hftdid$17t6$1@opal.icpnet.pl

    > rozwiń proszę, z góry dziękuję.

    Słabsza złotówka pozwalała robić tanie zakupy w Polsce Niemcom, Słowakom czy
    Litwinom. Trochę grosza tutaj zostawili - to tak ogólnie i chyba najprościej
    jak się da.

  • 12. Data: 2009-12-11 14:52:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości grup
    >
    > Tzn. czy rząd albo parlament może? Formalnie i wprost nie może.
    > Można jedynie ewentualnie próbować stawiać prezesa NBP przed
    > Trybunałem Stanu itp.

    Nie, czy taki np Soros moze.
    Przyjdzie do NBP i powie "chcialem kupic pol mld euro", to co
    uslyszy w odpowiedzi:
    a) u nas sie panu nie oplaca, mozemy sprzedac, ale kurs wynosi tyle
    co w tabeli plus 2%,
    b) nie sprzedajemy, prosze sie udac do innego banku ?

    A jak w druga strone - przyjdzie i powie ze chce dolary zamienic na
    zlotowki ?

    Bo NBP niby oficjalnie nie interweniuje, pustych zlotowek nie
    emituje, a jednak ilosc pieniadza pierwotnego w obiegu rosnie i
    rezerwy walutowe tez rosna - czyli troche wymienia. Czy to tylko
    zysk z rezerw ?

    J.

  • 13. Data: 2009-12-11 14:54:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    > rozwiń proszę, z góry dziękuję.

    przynajmniej w tych firmach ktore eksportowaly nagle sie okazalo ze
    robotnicy mniej zarabiaja, koszta ogolne tez sa mniejsze, i mozna
    przezyc przy zmniejszonej sprzedazy, a nawet wykazac sie
    konkurencyjna cena.

    J.

  • 14. Data: 2009-12-11 15:11:04
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]
    > tabeli plus 2%,
    > b) nie sprzedajemy, prosze sie udac do innego banku ?

    Co usłyszy nie wiem, ale powinien zdecydowanie usłyszeć b).

    > A jak w druga strone - przyjdzie i powie ze chce dolary zamienic na
    > zlotowki ?

    Także b).

    > Bo NBP niby oficjalnie nie interweniuje, pustych zlotowek nie emituje, a
    > jednak ilosc pieniadza pierwotnego w obiegu rosnie i rezerwy walutowe tez
    > rosna - czyli troche wymienia. Czy to tylko zysk z rezerw ?

    Raczej to bardziej efekt inflacyjny plus efekty bilansu wymiany z zagranicą
    niż zyski/straty z rezerw. NBP jak najbardziej mógłby wyemitować puste
    złotówki. Pośredio takiej kreacji może także dokonywać rząd emitując
    obligacje.

  • 15. Data: 2009-12-11 16:01:18
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Krzysztof Halasa pisze:
> [...]
    kontrole-nad-zlotym-2056860.html

    > Ciekawe czy tylko ja po przeczytaniu powyzszego pomyslalem ze autorem
    > jest Szewczak?

    Jeśli ów Szewczak czyta tą grupę (co jest wcale nie takie niemożliwe),
    to ja się go cały czas pytam, gdzie to Euro po 5,5-6zł w czerwcu 2009-
    bo tak właśnie prognozował w marcu.

    Jak widać teraz w pieprzeniu jest nieco bardziej powściągliwy i już nie
    używa takiej retoryki pewniaka jak wtedy :)

    --
    Michał

  • 16. Data: 2009-12-11 17:12:25
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Michal_Ko napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >
    >Jak widać teraz w pieprzeniu jest nieco bardziej powściągliwy i już nie
    >używa takiej retoryki pewniaka jak wtedy :)

    "Polski złoty już dawno przestał reagować na cokolwiek poza czystą spekulacją,
    przestał reagować zarówno na słowne interwencje przedstawicieli polskich
    władz NBP czy RPP, a tym bardziej na istotne nawet publikacje danych i
    wskaźników, jak i zdarzenia polityczne najwyższej rangi."

    Czyżby życzeniem autora byłaby regulacja kursu złotego wypowiedziami
    szefów NBP lub RPP (najlepiej ze słusznego politycznie nadania)? A może
    ma reagować na informacje o utworzeniu kolejnej komisji śledczej lub
    rozmowę telefoniczną polskiego premiera z jakimś zagranicznym prezydentem?
    Wiem!!! Ma reagować na publikacje pana Szewczaka!

    Greenspan też niby słownie dolara regulował ale ostatnio stał się jakby
    niemodny...

    Arek

  • 17. Data: 2009-12-11 18:10:14
    Od: Ra <a...@a...com>

    Krzysztof Halasa pisze:

    kontrole-nad-zlotym-2056860.html

    > Ciekawe czy tylko ja po przeczytaniu powyzszego pomyslalem ze autorem
    > jest Szewczak?
    ja z reguły po pierwszych 2 zdaniach wiem czy autorem jest Szewczak

  • 18. Data: 2009-12-11 20:13:40
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > puste złotówki. Pośredio takiej kreacji może także dokonywać rząd emitując

    I PKO BP, słynne odsetki od odsetek w weekend. Ale to śladowe w skali kraju
    pieniądze.

    --
    AS