    From: totus <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Czy POPiSowy "dołek" będzie w pierwszym kwartale 2016?
    Date: Wed, 09 Dec 2015 23:45:47 +0100

    A. Filip wrote:

    > Ależ ta grupa ma większy sens jak się wyjdzie poza horyzont daytrading.
    > Ja wyznaje zasadę że w dłuższej perspektywie inwestycyjnej najpierw stawia
    > się hipotezę inwestycyjną a potem się sprawdza kiedy można nią już sobie
    > dupę podetrzeć ;-)

    Nic nie mówiłem o horyzontach. Najdłużej pozycję miałem miesiąc. Co do
    stawiania hipotez to każdy ma swoje rozrywki. Ja wole czytać książki i
    oglądać filmy. Też mogą być sajfaj. Grupa ma sens - dla mnie - jak mogę z
    kimś porozmawiać. W/g mnie doktrynerstwo tematyczne nie opłaca się. Nazwa
    grupy nic nie znaczy poza adresem internetowym. Ja nie mam nic sensownego do
    powiedzenia o handlu giełdowym. Kiedyś opracowałem automat na danych
    historycznych. Daje rezultaty. To się go trzymam. Automat daje sygnał, ja
    wysyłam zlecenie i koniec. O czy tu gadać?
    Zresztą wiem, że przyszłości nie można przewidzieć. Wszystkie techniki
    przewidywania ruchów cenowych opierają się na tym samym na czym opiera się
    mój automat. Szuka się figury, która statystycznie przyniosła zysk w
    przeszłości i zakłada się, że historia się powtórzy. Teraz w internecie
    szuka figury 10000 gostków i publikują swoje figury na stronach. 50 trafi i
    już mamy miszcza. Nie lubię zgadywać.
    Z drugiej strony też wiem, że niewielu z tych, którzy próbują przewidzieć
    cenę jutro, potrafiłoby powiedzieć co to jest cena, jak jest tworzony i tym
    samym od czego zależy. Czyli jestem zdania, że ogromna większość nie wie o
    czym mówi.