  • 1. Data: 2003-04-25 08:29:15
    Temat: Czy Banki same informuja US o .....
    Od: "MarekB" <s...@c...pl>

    Witam

    Mam pytanie dotyczące informowania Urzedu Skarbowego przez Banki o
    wplywie na konto duzej kwoty pieniedzy. Szukalem na google.com w archiwum
    grupy znalazlem taki post ale w nim nie bylo zadnej konkretnej odpowiedzi.
    Chciałbym zapytac:
    1.Czy bank sam z siebie informuje urzad skarbowy o wplywie duzej kwoty na
    rachunek?
    2. Jezeli tak to od jakiej kwoty?
    3. Jezeli informuje to czy gdy kwota pojawia sie na rachunku na maxymalnie
    48 godzin po czym nastepuje przelew na inne konto w innym banku takze
    przekazuje to do US ?
    4. Jak wybrnac z takiej sytuacji gdy np mam zamiar wplacic 80tys zł na
    konto, i nie chce by to odnotowal US

    pzdr.
    MarekB

  • 2. Data: 2003-04-25 08:55:00
    Temat: Re: Czy Banki same informuja US o .....
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik MarekB napisał:

> [...]
    > Chciałbym zapytac:
    > 1.Czy bank sam z siebie informuje urzad skarbowy o wplywie duzej kwoty na

    Nie sadze, by bank podawal takie informacje US tak po prostu, chociazby
    dlatego, ze nie informujesz banku, z ktorym US sie rozliczasz, a
    centralnej bazy podatnikow ciagle nie ma i pewnie dlugo nie bedzie.

    Ale ZTCW US w kazdej chwili (gdy podejmie jakies podejzenia wobec
    Ciebie) moze wezwac Cie do wyspowiadania sie z posiadanych kont i wtedy
    moze zapytac banki o historie rachunkow. Oczywiscie jak zataisz jakies
    konto, a US sie o tym dowie (jak by chcieli, to nic trudnego), to wtedy
    oczywiscie bedziesz mial klopoty.

    Wniosek IMHO jest taki. Rob co chcesz, byle bys nie podpadl US. Jesli
    chcesz za te kase kupic cos na podstawie umowy, ktora rejestruje sie w
    US (zakup mieszkania, samochodu, itp.), to oczywiscie US podpadasz i
    bedziesz sie musial z tego spowiadac (chociaz slyszalem ostatnio w TV
    zdaje sie, ze sa w Polsce urzedy, ktore sie do tego nie przykladaja i
    mozna na przesluchanie nie trafic). Ja w kazdym razie na takim
    przesluchaniu bylem, dosyc dawno temu, ale zawsze.

    Zdaje sie, ze by design przy pewnych kwotach automatycznie powiadamiany
    jest jakis inspektor (nie pamietam jego nazwy, ale chodzi o pranie kasy).

    Bartol

  • 3. Data: 2003-04-25 09:01:24
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    > Zdaje sie, ze by design przy pewnych kwotach automatycznie powiadamiany
    > jest jakis inspektor (nie pamietam jego nazwy, ale chodzi o pranie kasy).

    "Pewna" kwota to równowartość 10 000 EUR.

    MaciejK

  • 4. Data: 2003-04-25 09:06:49
    Od: g...@l...mm.pl (Grzegorz Dabrowski)

    > "Pewna" kwota to równowartość 10 000 EUR.

    odpowiedzi na szereg innych pytan:
    http://www.mofnet.gov.pl/drukuj.php?typ=&dzial=85&id
    =11353

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 5. Data: 2003-04-25 09:08:14
    Od: "MarekB" <s...@c...pl>

    czyli co od 40000 tys sami informuja ? jest jakas ustawa ? na to bo jak
    patrzylem w art33 U99 dz.54.572
    to nie mogle znalesc takiego zapisu, a powiedzmy ze bede peniadze wplacal co
    jakis okres czasu to jak mozebyc ?

    pzdr.
    MarekB

  • 6. Data: 2003-04-25 11:22:31
    Od: "Darek" <daru22@[spam]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "MarekB" <s...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przekazuje to do US ?
    > 4. Jak wybrnac z takiej sytuacji gdy np mam zamiar wplacic 80tys zł na

    Witam,

    ad1)Banki, Skoki i jeszcze kilka innych instytucji maja obowiazek informowac
    Generalny Inspektorat Informacji Finansowej (GIIF) gdy na koncie klienta
    dokonywane sa operacje
    powyzej pewnej kwoty

    Ad2)Chodzi tutaj chyba o 10000 Euro ale nie jestem pewny

    Ad3)Z tego co mi wiadomo to sie dzieje natychmiastowo

    Ad4)patrz ad2) i sie zastanów ;)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-04-25 11:27:35
    Od: "MarekB" <s...@c...pl>

    dziekuje za odpowiedzi, moze nie byly one takie jakich bym oczekiwal no ale
    pokombinuje jakos
    no chyba ze ktos ma sposob na obejscie tego choc watpe by sie nim podzielil
    :)

    pzdr.

    Ja

  • 8. Data: 2003-04-25 11:48:38
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    MarekB wrote:
> [...]
    > pokombinuje jakos
    > no chyba ze ktos ma sposob na obejscie tego choc watpe by sie nim podzielil

    Ale co chcesz obchodzic ?
    Po prostu przelejesz i już. A jeśli masz podstawy by się bać US (a kto
    ich nie ma ;-)) to weź pod uwagę, że jeśli już jesteś na tapecie to fakt
    przelewania dużych/małych kwot nie ma większego znaczenia.

    No chyba że faktycznie handlujesz prochami albo lewym spirytusem ;-)

    KJ

    --
    W laptopie zwaloną matrycę.

  • 9. Data: 2003-04-25 12:16:50
    Od: "MarekB" <s...@c...pl>

> [...]
    > przelewania dużych/małych kwot nie ma większego znaczenia.
    >
    > No chyba że faktycznie handlujesz prochami albo lewym spirytusem ;-)

    prochami jeszcze nie
    spirytusem juz nie :P
    narazie nie podpadlem US wiec chyba bedize gt

  • 10. Data: 2003-04-28 18:09:42
    Od: m...@p...onet.pl

    Witaj

    Bank, który sam z siebie informuje US to absurd...Nie znam takiego choc w kilku
    juz pracowałem. US( lista niestety jest długa instytucji które moga to zrobić)
    może sie zwrócić do Banku o informacje o transakcjach, czy kliencie .Nie ma
    tutaj żadnych ograniczeń kwotowych.

    Mat