  • 11. Data: 2002-05-02 07:55:43
    Temat: Re: Czesciowa platosc karta i gotowka
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > Platnosc karta + gotowka moze rowniez miec skutek ten sam, czyli przejscie
    > transakcji bez autoryzacji [kwota ponizej floor limitu + gotowka].

    Tyle, że regulamin mówi o płatności kartą. Nie ma nic na temat płatności
    za towar/usługę.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 12. Data: 2002-05-02 11:01:26
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    MK wrote:

    > Natomiast
    > unikniecie autoryzacji jest mozliwe tam gdzie sa uzywane koncentratory. Np.
    > w hipermarketach gdzie jest 15 kas i jest bardzo prawdopodobne, ze moze ktos
    > [czasami wiecej niz jedna osoba] uzyc karty w miedzyczasie.

    Nie wiem jaka jest teoria, z praktyki natomiast wynika coś innego.
    Kilkakrotnie zdażało mi się płacić w Geant dwukrotnie kartą (raz za
    słodycze a drugi raz przy kasach) i zawsze transakcja przy kasie
    końcowej była z autoryzacją. A Geant niewątpliwie jest wyposażony w
    koncentrator, transakcje zaś dzieliło dobre kilkanaście minut czyli
    prawdopodobieństwo, że w tym czasie nikt w żadnej kasie nie zapłacił
    kartą jest nikłe.

    pzdr

    Tomek

  • 13. Data: 2002-05-02 16:15:33
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > koncentrator, transakcje zaś dzieliło dobre kilkanaście minut czyli
    > prawdopodobieństwo, że w tym czasie nikt w żadnej kasie nie zapłacił

    dokladnie to samo - dzis zrobilem testy w REAL-u

    zakupy

    10:00 - kwota 70 PLN - bez autoryzacji
    14:00 - kwota 35 PLN - autoryzacja
    17:00 - kwota 50 PLN - autoryzacja

    --
    JaKi

  • 14. Data: 2002-05-02 16:55:23
    Od: Karolina Godyń <k...@o...org.pl>

    MK napisał(a):
    > Nie obsluguje ich PolCard? ;) W zalaczniku nr. 1 do umowy z PolCardem jest
    > <cite>
    > 11.
    > Kwota transakcji nie może być podzielona na kilka rachunków w celu
    > uniknięcia wystąpienia o autoryzację.
    > </cite>

    Tak, ale chodzi o to aby nie przeciągać kartą 2x przez pos, a nie żeby
    zapłacić mniejszą kwotę.
    Poza tym jak był konkurs na ilość transakcji na kartach to ja sobie
    dzieliłam tak, żeby było jak najwięcej. Tego też nie mają jak zabronić.
    W końcu mogę 5x w jednym dniu robić zakupy w tym samym sklepie. Z rsezta
    z kartą citka zawsze 2 transakcje w tym samym posie mi autoryzuje.

    Kaa

  • 15. Data: 2002-05-02 16:58:19
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, May 02, 2002 at 06:55:23PM +0200, Karolina Godyń wrote:

    > Z rsezta
    > z kartą citka zawsze 2 transakcje w tym samym posie mi autoryzuje.

    Sugerujesz ze tylko? ;-)

    --

    --w

  • 16. Data: 2002-05-02 17:17:53
    Od: j...@p...onet.pl (J.F.)

    On Wed, 1 May 2002 19:11:06 +0200, Jarosław Popiel wrote:
    >No wlasnie jak to jest - wlasnie przegadaem strone REAL,- i spodobal mi sie
    >tekst:
    >Istnieje możliwość łączenia przy zapłacie kilku środków płatniczych np.
    >karty, bonu, kuponu i gotówki. Sami Państwo decydują, czym chcą uregulować
    >należność.
    >
    >Ile sklepow pozwala na cos takiego? (jesli juz pozowliz aplacic karta ;-))

    Trudno mi powiedziec ile pozwala, bo nie probowalem - ale sporo
    recznie przepisuje kwote z kasy do terminala. Niby nic nie stoi na
    przeszkodzie zeby 50 sciagnac z karty, a 100 pobrac gotowka ..

    J.

  • 17. Data: 2002-05-03 08:02:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > koncentrator, transakcje zaś dzieliło dobre kilkanaście minut czyli
    > prawdopodobieństwo, że w tym czasie nikt w żadnej kasie nie zapłacił

    Przeciez to nie jest sprzeczne z tym co napisalem. Wspomialem o mozliwosci.
    To jak sie zachowuje system zalezy od konfiguracji. W przykladzie ktory
    wymieniles wydaje mi sie, ze nie jest ona najlepsza. Wlasnie dlatego, ze
    kazde uzycie karty na stoisku wewnatrz sklepu skutkuje wystapieniem o
    autoryzacje przy kazdym nastepnym uzyciu karty. Przy malyck kwotach moze to
    byc denerwujace. Jesli bedzie zbyt denerwujace merchant moze wynegocjowac z
    aklajerem zmiany w konfiguracji.

    Maciej

  • 18. Data: 2002-05-04 12:43:08
    Od: Krzysiolek <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.jego.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>

    On Wed, 1 May 2002 19:31:33 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    ><cite>
    >11.
    >Kwota transakcji nie może być podzielona na kilka rachunków w celu

    Ale czasami nie dzielisz płatności żeby ominąć autoryzację, ale po
    prostu możesz omijać za mały limit kredytowy: np zostało ci na karcie
    2 tyś zł a pralka kosztuje 2,5 tyś zł. Trochę trudno zrezygnować z
    odroczenia płatności na karcie i płacić za wszystko gotówką, a tak
    płacisz ile się da z karty (przy tej kwocie pewnie będzie już
    autoryzacja) a to co zabrakło dopłacasz z portfela albo z karty
    płaskiej.

    --
    Krzysiołek

    -------------- Nie zgadzam się ze swoją wypowiedzią --------
    krzysiołe...@b...pl
    Wywal polskie literki z adresu!
  • 20. Data: 2002-05-07 10:23:09
    Od: "666" <S...@p...com>

    Przekwitające kasjerki potarfią wymyśleć inne kwiatki: w sklepie "Saysonic" (dość
    duży dealer HiFi/video, nazywają się sami nawet japoński dom audio) przy
    Bonifraterskiej w Warszawie nie mogłem zapłacić kartą z moim nazwiskiem i wziąć
    faktury na nazwisko dziewczyny.
    Nie, bo nie.
    Dzek