  • 1. Data: 2002-05-01 17:11:06
    Temat: Czesciowa platosc karta i gotowka
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    No wlasnie jak to jest - wlasnie przegadaem strone REAL,- i spodobal mi sie
    tekst:

    Istnieje możliwość łączenia przy zapłacie kilku środków płatniczych np.
    karty, bonu, kuponu i gotówki. Sami Państwo decydują, czym chcą uregulować
    należność.

    Ile sklepow pozwala na cos takiego? (jesli juz pozowliz aplacic karta ;-))

  • 2. Data: 2002-05-01 17:31:33
    Temat: Re: Czesciowa platosc karta i gotowka
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > karty, bonu, kuponu i gotówki. Sami Państwo decydują, czym chcą uregulować

    Nie obsluguje ich PolCard? ;) W zalaczniku nr. 1 do umowy z PolCardem jest
    <cite>
    11.
    Kwota transakcji nie może być podzielona na kilka rachunków w celu
    uniknięcia wystąpienia o autoryzację.
    </cite>
    i uzupelnienie
    http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=52
    Dyskusja nt. tego czy powinno sie pozwalac na platnosci 'dzielone' [np.
    karta + gotowka] byla rowniez na Kartach. Chyba okolice pazdziernika lub
    listopada ubieglego roku, szczegoly w archiwum.

    Maciej

    --
    FAQ news://pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl

  • 3. Data: 2002-05-01 18:58:34
    Od: "MS" <m...@i...pl>

    a ja placilem np. w Auchan i Leroy Merlin na rozne sposoby: karta+karta lub
    gotowka+karta

  • 5. Data: 2002-05-01 19:40:27
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > Nie obsluguje ich PolCard? ;)

    Z tego co sie dowiedzialem to wiekszosc grupy METRO AG miala odpisana umowe
    z PolCardem, teraz jednak duza czesc REALow obslguje Pekao

    > Kwota transakcji nie może być podzielona na kilka rachunków w celu
    > uniknięcia wystąpienia o autoryzację.

    Tak, tylko ja nie mowie o rozbijaniu transakcji w celu uniknieca
    autoryzacji. Chodzi mi o mozliwosc zaplaty gotowka-karta a nie karta-karta.
    BTW czy przez przypadek przy powtornej platnosci karta wypukla u tego samego
    merchanta w tym samym dniu nie jest wymagana autoryzacja? Cos mi sie wydaje
    ze tak - wtedy ten punkt regulaminie nie mialby calkowicie sensu.

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2002-05-01 19:40:27
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2002-05-01 20:03:50
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Tak, tylko ja nie mowie o rozbijaniu transakcji w celu uniknieca
    > autoryzacji. Chodzi mi o mozliwosc zaplaty gotowka-karta a nie
    karta-karta.

    Platnosc karta + gotowka moze rowniez miec skutek ten sam, czyli przejscie
    transakcji bez autoryzacji [kwota ponizej floor limitu + gotowka].
    Generazlnie rozbijanie platnosci nie jest problemem posiadacza karty, bo
    regulaminy kartowe nie zabraniaja takich praktyk. Zapisy jak zapewne
    zauwazyles sa umieszczone w umowach aklajer<>akceptant. A te umowy nie sa
    wiazace dla klienta. Po prostu akceptant moze odmowic przyjecia takiej
    zaplaty dlatego, ze to on ponosie odpowiedzialnosc finansowa w przypadku
    fraudu.

> [...]
    wydaje
    > ze tak - wtedy ten punkt regulaminie nie mialby calkowicie sensu.

    To nie calkiem tak. Wymagana jest autoryzacja w przypadku gdy ta sama karta
    bedzie dokonywana druga transakcja pod rzad [to ma zabezpieczac przed tym o
    czym wspomina RG]. Nie musi byc ona dokonana tego samego dnia. Natomiast
    unikniecie autoryzacji jest mozliwe tam gdzie sa uzywane koncentratory. Np.
    w hipermarketach gdzie jest 15 kas i jest bardzo prawdopodobne, ze moze ktos
    [czasami wiecej niz jedna osoba] uzyc karty w miedzyczasie.

    Ja sam nie mam nic przeciw 'dzieleniu' platnosci. Chcialem tylko przedstawic
    zdanie drugiej strony [instytucji ktore m.in. dbaja o bezpieczenstwo
    transakcji kartowych].

    Maciej

    --
    FAQ news://pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl

  • 7. Data: 2002-05-01 20:05:30
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ile sklepow pozwala na cos takiego? (jesli juz pozowliz aplacic karta ;-))

    Ostatnio kasjer w Hypernovie pytal czy wszystko z karty, gdy podalem
    plastik, wiec chyba mozna.

    pzdr

  • 8. Data: 2002-05-01 20:55:34
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 1 May 2002 19:31:33 +0200), "MK"
    <m...@i...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    ><cite>
    >11.
    >Kwota transakcji nie może być podzielona na kilka rachunków w celu

    No i bosko, dzielenie może wystąpić nie w celu uniknięcia autoryzacji,
    ale dlatego, że klient ma za mało kasy... Co zrobisz, jak masz 100zł w
    kieszeni, 100zł na koncie, a kupujesz coś za 200zł?

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 9. Data: 2002-05-02 06:36:52
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > należność.
    >
    > Ile sklepow pozwala na cos takiego? (jesli juz pozowliz aplacic karta ;-))

    Chyba to wszystko zalezy od dobrej woli sprzedawcy / kasjera. Wczoraj w
    Kerfurze placilem karta wypukla + gotowka.

    Benito

  • 10. Data: 2002-05-02 07:45:22
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:
    > 11.
    > Kwota transakcji nie może być podzielona na kilka rachunków w celu
    > uniknięcia wystąpienia o autoryzację.
    > </cite>

    Chodzi o to, żeby nie rozbijać jednej transakcji kartą na wiele
    transakcji kartą.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313