  • 1. Data: 2004-11-27 22:14:06
    Temat: Czek?
    Od: Piotr Smerda <p...@n...pl>

    Witam
    Kolega z USA przesłał mi czek na kwotę 500 USD.
    Na czeku jest napisane "United States Postal Service" oraz "POSTAL MONEY
    ORDER".
    I mam w związku z tym czekiem kilka pytań:
    1. Czy jest możliwa realizacja tego czeku w Polsce?
    2. Czy jest możliwość przelewu tej kwoty na konto walutowe np w Citibank
    3. Czy mogę takim czekiem zapłacić np w amazon.com?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Piotrek

  • 2. Data: 2004-11-27 22:53:26
    Temat: Re: Czek?
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <e5rlg0wrh3uo.lh2vl50a0r0o$.dlg@40tude.net>, piotrs00
    @niespamowac.pl says...
> [...]
    > 2. Czy jest możliwość przelewu tej kwoty na konto walutowe np w Citibank
    > 3. Czy mogę takim czekiem zapłacić np w amazon.com?

    O ile sie orientuje Amazon nie akceptuje "money order". Jelsi masz konto
    w Citi mozesz sprobowac dac tam do inkasa ... ale bedzie to trwalo no i
    kosztowalo. Wlasciwie to nie wiem jak Citi bedzie traktowal money order
    (jest to czek wykupiony/oplacony na poczcie). Unikam tego typu srodkow
    platnosci bo sa problemy ze sledzeniem czy czek taki zostal
    zrealizowany.

    AP

  • 3. Data: 2004-11-27 23:42:27
    Od: "Boa" <boaski@ciach_to.biskupin.wroc.pl>

    Spytaj o realizację takiego czeku w PEKAO SA.
    Boa.

  • 4. Data: 2004-11-28 01:16:17
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piotr Smerda wrote:
> [...]
    > 2. Czy jest możliwość przelewu tej kwoty na konto walutowe np w Citibank
    > 3. Czy mogę takim czekiem zapłacić np w amazon.com?

    Money Order.
    Kolega na poczcie wpłacił 500 dolarów i dostał ten papierek. Ty na
    poczcie (amerykanskiej oczywiscie :-)) mozesz go z powrotem zamienic na
    gotówkę.
    Zacznij od pytania ile to kosztuje i jak długo trwa.
    Możesz zapytać w pekao s.a, citibank itp itd
    Większość banków wymaga abyś miał konto, więc zacznij może od tego w
    którym masz konto.
    W sumie money order mogą zechcieć zrealizować też bez posiadania konta,
    bo jest bardziej pewny niż zwykły czek osobisty.