  • 11. Data: 2003-07-02 12:02:07
    Temat: Re: Cyfry w miejscu na podpis
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    news:2f4a.000001c2.3f02c7aa@newsgate.onet.pl...

    > Nie trzeba było się wysilać. Ja nie wpisałem wcale i też OK :-)

    Nie przypuszczałem, że mogą być aż tak bezczelni. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 12. Data: 2003-07-02 12:08:35
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > Co tam amazon. W ecardzie zmyśliłem CVV i też przeszło. :-/

    No coz... trudno takie rzeczy komentowac, tym bardziej ze eCard chwali
    sie na lewo i prawo, ze kontroluje CVV bo tak jest lepiej i bezpieczniej.

    > Akurat istnienie znanych centrów autoryzacyjnych w internecie uważam za jak
    > najbardziej pożądane.

    Dla Ciebie znane, dla innych nie znane. Ja wole podac numerki amazonowi,
    niz ichniemu ecardowi, ktorego nazwa nic nie bedzie mi mowila i nie bede
    mial zadnej gwarancji, ze ci co chca moje numerki maja cos wspolnego z
    transakcja w sklepie. W Polsce podaje numerki eCardowi i Polcardowi, bo
    nie mam innegowyjscia, ale komfort dokonywania transakcji wcale mi z tej
    okazji nie rosnie.

    Poza tym jak to w trzecim swiecie bywa, nikt nikomu nie ufa i malo kto
    poda numer karty na stronie lokalnego sklepu czy czasopisma. Ale coz
    poziom zaufania "spolecznego" rosnie wprostproporcjonalnie do poziomu
    rozwoju cywilizacyjnego, wiec nie mozemy w Polsce zbyt wiele wymagac.

    Czy w Polsce da sie autoryzowac transakcje w necie z poziomu stron
    serwisu, a nie przez okienka ecardowo/polcardowe?

    Bartol

  • 13. Data: 2003-07-02 12:12:28
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > transakcja w sklepie. W Polsce podaje numerki eCardowi i Polcardowi, bo
    > nie mam innegowyjscia, ale komfort dokonywania transakcji wcale mi z tej

    zdecydowanie wole podac numer karty do centrum autoryzacyjnego, ktore jest
    certyfikowane przez Visa Int lub Mastercarda i kontrolowane pod katem
    bezpieczenstwa niz do sklepu, ktorego nikt nie kontroluje. Chodzi wlasnie o to,
    zeby nie podawac numeru karty w kazdym sklepie, w ktorym place. moj numer karty
    zna tylko centrum autoryzacyjne.

    > Czy w Polsce da sie autoryzowac transakcje w necie z poziomu stron
    > serwisu, a nie przez okienka ecardowo/polcardowe?

    nie da sie i dobrze; chyba ze sklep nie dziala jako internetowy tylko jako MOTO

  • 14. Data: 2003-07-02 12:40:48
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik a...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > bezpieczenstwa niz do sklepu, ktorego nikt nie kontroluje. Chodzi wlasnie o to,

    A skad wiesz, ze centrum jest certyfikowane i kontrolowane? Bo umiescilo
    taka informacje na stronie? Ale jezeli to Ci wystarczy....

    > zeby nie podawac numeru karty w kazdym sklepie, w ktorym place. moj numer karty
    > zna tylko centrum autoryzacyjne.

    Znasz wszystkie centra autoryzacyjne w stanach, europie, czy
    gdziekolwiek indziej gdzie cokolwiek kupujesz? Zaloze sie ze dla
    amerykanca kupowanie w Polsce musi sie wiazac z niezlym stresem. Nawet
    jak znajdzie sklep gadajacy po angielsku. Powklada do koszyka,
    zatwierdzi i nagle otworzy mu sie strona z zupelnie innego serwisu z
    informacja, ze ma podac dane karty. Na jego miejscu powaznie bym sie
    zastanowil. Nawet jak bym zrozumial, co na stronie jest napisane.

    > nie da sie i dobrze; chyba ze sklep nie dziala jako internetowy tylko jako MOTO

    Dlaczego dobrze? Czy uwazasz, ze brak wyboru jest dobry?

    Bartol

  • 15. Data: 2003-07-02 13:15:15
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Bartol Partol" <b...@p...c> wrote in message
    > A skad wiesz, ze centrum jest certyfikowane i kontrolowane? Bo umiescilo
    > taka informacje na stronie? Ale jezeli to Ci wystarczy....

    Moglaby byc informacja na stronie Visy albo Mastercarda.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 16. Data: 2003-07-02 13:38:19
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Piotr "Kazimierz" Kuźmiak napisał:

    > Moglaby byc informacja na stronie Visy albo Mastercarda.

    Mogloby byc wiele rzeczy, a chodzi o to co jest. Czy mam z tego
    rozumiec, ze nie jestes w stanie stwierdzic, ze polscy internetowi AC sa
    certyfikowani i kontrolowani? Nie chce mi sie wierzyc. To po co z nich
    korzystac?

    Bartol

  • 17. Data: 2003-07-02 13:43:28
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

> [...]
    > rozumiec, ze nie jestes w stanie stwierdzic, ze polscy internetowi AC sa
    > certyfikowani i kontrolowani? Nie chce mi sie wierzyc. To po co z nich

    Sklepy tez nie sa certyfikowane ani kotrolowane.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 18. Data: 2003-07-02 13:51:58
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    > Sklepy tez nie sa certyfikowane ani kotrolowane.

    Ojej, przeciez przedpiszca napisal, ze dlatego woli CA, bo sa pewne,
    sprawdzone, certyfikowane, kontrolowane i co tam jeszcze. A potem
    napisal, ze stosowna informacja moglaby byc, z czego wysnulem wniosek,
    ze jej nie ma. Czyli nie znajac eCardu i Polcardu nie jestes w stanie
    stwierdzic, ze dokonujesz bezpiecznej transakcji zamiast wyslania danych
    karty zlodziejom. Proste.

    W tej sytuacji danie klientom mozliwosci przeprowadzenia calej
    transakcji na stronach sklepu moze byc przez nich postrzegane jako
    pewniejsze i bezpieczniejsze. I o to mi chodzi.

    Bartol

  • 19. Data: 2003-07-02 14:48:38
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...c> napisał w wiadomości

    > W tej sytuacji danie klientom mozliwosci przeprowadzenia calej
    > transakcji na stronach sklepu moze byc przez nich postrzegane jako
    > pewniejsze i bezpieczniejsze. I o to mi chodzi.

    Powiem Ci, że nawet jest sens w tym co gadasz [wódki mu!] ;-)

    Ale... ja i tak wolę podać ten numer jakiemuś CA. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 20. Data: 2003-07-02 14:57:50
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

> [...]
    > transakcji na stronach sklepu moze byc przez nich postrzegane jako
    > pewniejsze i bezpieczniejsze. I o to mi chodzi.

    Jednak centrum autoryzacyjne wzbudza we mnie wiecej zaufania ze wzgledu na
    to, ze nawet jesli ufamy sklepowi to rownoczesnie ufamy takiemu CA, bo sklep
    mu zaufal. Poza tym jesli dokonujesz kilku zakupow w roznych sklepach w
    Polsce i za kazdym razem wyskakuje Ci strona eCardu albo Polcardu to znaczy,
    ze mozna im zaufac.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak