eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCoś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany? › Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
  • Data: 2019-10-07 21:16:48
    Temat: Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.10.2019 o 20:36, xbartx pisze:
    > Dawno już lokat, nie trzymam i w wisienki się nie bawię ale miałem w
    > przeglądarce gdzieś otwarte i tak patrzę i oczom nie wierzę:
    > https://livesmarter.pl/oddajesz-mniej-niz-pozyczasz-
    credit-agricole/
    > Ja rozumiem, że to głównie promocja aby nałapać nowych klientów ale z
    > tego co napisali aktualni klienci banku, też mogą z tego skorzystać, pod
    > warunkiem, że nigdy nie brali w banku żadnego kredytu. To jakaś nowa
    > ekonomia czy jak coś przegapiłem?

    Tu nie ma żadnej pułapki. Szukają osób, które założą u nich rachunki
    bankowe. 300 zł premii, albo w ramach tej oferty 250 zł. Zawsze jest
    szansa, że zapłacisz jakąś prowizję za obsługę konta, czy inne usługi.
    Zapewne będzie to więcej, niż 300 zł - a przynajmniej tak muszą założyc.
    Ba, na pewno musisz zapłacić prowizję i odsetki od tych 3.000 zł.

    Na stronie banku jest informacja, że oprocentowanie stałe kredytu, to
    9,99%. Do tego jest prowizja, która od 5.000 zł wynosi 1249,50 zł. Jakby
    to było liniowe, to pewnie prowizja od 3.000 zł wyniesie 750 zł. Odsetki
    za trzy lata przy równych ratach (wyszło mi 84,11 zł) wyniosły 46,16 zł
    za te trzy lata razem. Czyli to dokładnie taka sama oferta, co 300 zł za
    założenie konta i są do przodu o niecałe 4 zł bez prowizji.

    Nie widzę nigdzie kosztów utrzymania tego konta przez trzy lata. Pewnie
    jest, ale nie ma wprost na ich stronie, a nie chce mi się tego analizować.

    Generalnie, jak widzę tego typu oferty, to zalecam daleko idącą
    ostrożność. Z góry wiadomo, że darmowe to nie będzie, bo przecież muszą
    płacić oprocentowanie od wkładów (0,30 %/rok, ale zawsze coś) i utrzymać
    sam bank. Pytanie kiedy i ile zapłacimy, skoro oni twierdzą, że to
    darmowa oferta.