  • 1. Data: 2002-04-07 19:50:20
    Temat: Cofniecie polecenia zaplaty
    Od: "Marek Bledko" <m...@p...onet.pl>

    Witam !
    Interesuje mnie czy mozliwe jest cofniecie przelewu wygenerowanego
    w wyniku polecenia zaplaty. A po co ?
    Np: place tak rachunki za telefon i ktos podpina mi sie do linii.
    Operator pobiera sobie z konta powiedzmy 5 tys zl blokujac mi konto.
    Powinienem wtedy miec mozliwosc cofniecia przelewu.
    Albo mam kredyt zaciagniety w firmie XXX. Firma pobiera ekstra rate
    10-krotnie wieksza
    niz normalnie i plajtuje. Ja dochoze swoich praw ale jestem na koncu kolejki
    wierzycieli.
    Normalna sprawa powinna byc mozliwosc cofniecia przelewu po mojej
    interwencji.
    Pytalem w PEKAO SA w odziale oraz na infolinii i jak "dziad do obrazu".
    Nic nie wiedza o takiej mozliwosci i nigdzie na pismie nie dostane ze to
    jest mozliwe.
    Pozdrawiam !
    Marek

  • 2. Data: 2002-04-08 06:35:02
    Temat: Re: Cofniecie polecenia zaplaty
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Marek Bledko"
    > Powinienem wtedy miec mozliwosc cofniecia przelewu.
    (...)
    > Pytalem w PEKAO SA w odziale oraz na infolinii i jak "dziad do obrazu".
    > Nic nie wiedza o takiej mozliwosci i nigdzie na pismie nie dostane ze to
    > jest mozliwe.
    (...)

    zobacz http://www.nbp.pl/publikacje/aktyprawne/akty%5Fprawn
    e/008.html
    §7.6 - na odwolanie PZ masz 30 dni i bank musi to wykonac bez gadania
    i pytania cie o powod
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-04-08 08:08:50
    Od: "Phink" <p...@w...pl>

    Jest możliwie, masz 30 dni, patrz przeczytane dziś:
    http://www.expander.pl/cgi-bin/expander/open.jsp?tar
    get=pub&type=newsletter&
    id=1074508661

    Pozdrawiam również.
    Phink

  • 4. Data: 2002-04-08 08:18:52
    Od: "|nz_Mamon" <h...@W...poczta.onet.pl>

    > zobacz http://www.nbp.pl/publikacje/aktyprawne/akty%5Fprawn
    e/008.html
    > §7.6 - na odwolanie PZ masz 30 dni i bank musi to wykonac bez gadania

    I to chyba najlepszy komentarz... cofalem polecenie z PKOBP po ok 3tyg.
    odbylo sie bez najmniejszych zgrzytow, zadnych dodatkowych pytan, ot moja
    decyzja i tyle.

  • 5. Data: 2002-04-08 08:30:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "blad" <b...@W...pl> writes:

    > http://www.nbp.pl/publikacje/aktyprawne/akty%5Fprawn
    e/008.html §7.6
    > - na odwolanie PZ masz 30 dni i bank musi to wykonac bez gadania i
    > pytania cie o powod

    Termin niestety troszke krotki. PZ z dnia 1 marca, o ktorym informacja
    przyjdzie na wyciagu zrobionym 31 marca, dostarczonym 5 marca, juz
    jest nie do odwolania...

    MJ

  • 6. Data: 2002-04-08 08:34:01
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Marek Bledko <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam !
    > Interesuje mnie czy mozliwe jest cofniecie przelewu wygenerowanego
    > w wyniku polecenia zaplaty. A po co ?

    Tak.

    > Powinienem wtedy miec mozliwosc cofniecia przelewu.

    Masz. Do 30 dni od dnia obciążenia.

    > Pytalem w PEKAO SA w odziale oraz na infolinii i jak "dziad do obrazu".
    > Nic nie wiedza o takiej mozliwosci i nigdzie na pismie nie dostane ze to
    > jest mozliwe.

    To jest w mustawie.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 7. Data: 2002-04-08 10:34:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Termin niestety troszke krotki. PZ z dnia 1 marca, o ktorym informacja
    > przyjdzie na wyciagu zrobionym 31 marca, dostarczonym 5 marca, juz
    ^^^^^
    Tfu, kwietnia, oczywiscie.

  • 8. Data: 2002-04-08 12:27:44
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski"

    > Termin niestety troszke krotki. PZ z dnia 1 marca, o ktorym informacja
    > przyjdzie na wyciagu zrobionym 31 marca,

    to zrob PZ w banku do ktorego masz przynajmniej podglad internetowy, lub
    jakis wyciag e-mailem. Pozatym dostajesz poczta fakture i wiesz ze zeszlo
    ci tyle ile na fakturze i wiesz nawet kiedy - ostatni dzien platnosci
    faktury lub pierwszy dzien roboczy po nim.
    *** blad ***

  • 9. Data: 2002-04-08 12:48:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "blad" <b...@W...pl> writes:

    > to zrob PZ w banku do ktorego masz przynajmniej podglad internetowy, lub
    > jakis wyciag e-mailem. Pozatym dostajesz poczta fakture i wiesz ze zeszlo
    > ci tyle ile na fakturze i wiesz nawet kiedy - ostatni dzien platnosci

    To wszystko prawda i ja tak robie, ale dobrze jest wiedziec, jak to
    jest...

    MJ

  • 10. Data: 2002-04-08 20:26:24
    Od: jahckal <j...@p...onet.pl>

    Witam, w wiadomości z dnia 8 Apr 2002 08:34:01 GMT, od Adam Płaszczyca
    <o...@m...oldfield.org.pl> napisano:

    >Marek Bledko <m...@p...onet.pl> wrote:
    >

    >Masz. Do 30 dni od dnia obciążenia.

    A poza tym bank wierzyciela ma zwrócić Ci odsetki w takiej wysokości
    jaka obowiązuje w Twoim banku za okres pomiędzy realizacją i
    odwołaniem (od odwołania już nalicza Ci odsetki twój)